محصولات دسترسی مورد علاقه ما در CES 2024

بسیاری از چیزهایی که در CES می‌بینیم به خاطر نوآوری بر نوآوری‌های تکنولوژیکی متمرکز است، یا تلاش‌های آشکار برای بهره‌گیری از هر روندی که در آن سال توجه اینترنت را به خود جلب کرده است. با این حال، در چند نمایش اخیر، توجه به محصولات کمکی که برای کمک به بهبود زندگی افراد دارای معلولیت و سایر نیازهای مختلف طراحی شده‌اند، افزایش چشمگیری داشته است. در CES 2024، خوشحالم که شاهد توسعه بیشتر در رده دسترسی بودم، به نظر می‌رسد که بسیاری از پیشنهادات علاوه بر هوشمندانه بودن، با تفکر بیشتری طراحی شده‌اند. بسیار آسان است که با فناوری براق، چشم نواز، پر زرق و برق و عجیب در CES منحرف شوید، اما من می خواستم وقت بگذارم و به برخی از محصولات دسترسی مورد علاقه ام در لاس وگاس توجه کافی داشته باشم.

GyroGlove

حتی قبل از اینکه چمدان‌هایم را ببندم، بسیاری از همکاران لینک وب‌سایت GyroGlove را پس از اینکه به عنوان برنده جایزه چندین جایزه CES Innovation شناخته شد، برایم فرستادند. این دستگاه یک دستکش تثبیت کننده دست است که از نیروی ژیروسکوپی برای کمک به افرادی که لرزش دست دارند کمک می کند تا لرزش را به حداقل برسانند. از آنجا که واحد نسخه ی نمایشی در طبقه نشان می دهد برای من خیلی بزرگ بودو مهمتر از آن، لرزش دست ندارم، نتوانستم کارایی دستکش را به درستی ارزیابی کنم.

اما من با یک فرد مبتلا به بیماری پارکینسون در غرفه صحبت کردم که چند روزی بود که یکی از آن ها را پوشیده بود. او گفت که GyroGlove به او کمک کرد کارهایی مانند بستن دکمه‌های پیراهن را راحت‌تر انجام دهد و قصد داشت یکی برای خودش بخرد. این دستگاه با قیمت ۵۸۹۹ دلار بسیار گران است که این روزها وضعیت غم انگیز محصولات کمکی است. اما سازندگان GyroGlove گفتند که در حال مذاکره با برخی از ارائه دهندگان بیمه در ایالات متحده هستند که می تواند منجر به پوشش آن برای کسانی در آمریکا شود که می توانند از آن بهره مند شوند. این یکی از بزرگترین دلایلی بود که باعث شد GyroGlove را یکی از آنها نام ببریم برندگان ما برای CES 2024.

محصولات دسترسی مورد علاقه ما در CES 2024
عکس از Cherlynn Low / Engadget

پد دهان

فکر نمی‌کردم در CES 2024 عمیقاً به دهان و بینی یک فرد نگاه کنم، اما اینجا هستیم. گاهی اوقات برای بررسی گجت های غیر متعارف باید کارهای عجیب و غریب انجام دهید. پد دهان به همان اندازه غیر معمول است. این یک کنترل کننده زبانی برای تلفن ها، تبلت ها و لپ تاپ ها و اساساً هر چیزی است که ورودی ماوس بلوتوث را می پذیرد. این قطعات شامل یک پد لمسی نصب شده بر روی پالت چیزی است که اساساً یک نگهدارنده است، همچنین یک باتری و رادیو بلوتوث.

هر چقدر هم که این مفهوم عجیب به نظر برسد، در واقع می تواند برای افرادی که قادر به استفاده از اندام های خود نیستند، یک موهبت باشد، زیرا زبان شما، به عنوان یک ماهیچه، می تواند حرکت و کنترل دقیق تری نسبت به مثلاً چشمان شما ارائه دهد. اگر از چسباندن دستگاهی در دهان خود نگران هستید، شاید مفید باشد بدانید که باتری از همان شرکتی است که آنها را برای ایمپلنت های پزشکی ساخته است، در حالی که بقیه سینی دندان از رزین ساخته شده است. معمولا در تراز و محافظ گاز استفاده می شود. این محصول در حال حاضر به عنوان یک بسته دسترسی زودهنگام که شامل راه‌اندازی و کمک کالیبراسیون است، با نسخه جدید (با عمر باتری طولانی‌تر) که قرار است اواخر امسال عرضه شود، در دسترس است.

OrCam بشنو

شرکت فناوری کمکی OrCam ما را برنده شد جایزه بهترین CES برای دسترسی در سال ۲۰۲۲، بنابراین مشتاق بودم ببینم امسال چه چیزی در انبار دارد. ناامید نشدم این شرکت چند محصول به روز برای نشان دادن داشت، اما جالب‌ترین آنها پیشنهاد جدیدی برای افراد کم شنوایی بود. سیستم OrCam Hear یک بسته سه قسمتی است که از یک جفت هدفون، یک دانگل برای گوشی شما و یک برنامه تشکیل شده است. بخش‌های مختلف با هم برای فیلتر کردن نویز پس‌زمینه و در عین حال شناسایی و جداسازی بلندگوهای خاص در یک مکالمه چند طرفه کار می‌کنند.

در یک نمایش نمایشی در طول یک رویداد پر سر و صدا در CES 2024، هنگامی که نمایندگان شرکت نمادهای خود را به داخل یا خارج از حوزه شنوایی من می‌کشیدند، صدای افراد منتخب اطرافم واضح یا خفه می‌شد و گوش می‌دادم. زمانی که سیستم توانست ویرایشگر من را در کنار من شناسایی کند و به من اجازه دهد روی صدای او تمرکز کنم یا آن را فیلتر کنم، تحت تأثیر قرار گرفتم.

رادار صوتی

اگر یک گیمر هستید، می‌دانید که گاهی اوقات نشانه‌های صوتی چقدر می‌توانند برای اجرای موفق مهم باشند. توسعه دهندگان اغلب محیط صوتی را برای بازی های خود طراحی می کنند تا نه تنها غنی و غوطه ور باشد، بلکه حاوی نکاتی در مورد نزدیک شدن به دشمنان یا خطر باشد. بازیکنانی که کم شنوایی دارند می توانند این مورد را از دست بدهند و منصفانه نیست که آنها به دلیل معلولیت در محرومیت قرار بگیرند.

آ محصولی به نام رادار صوتی به گفته این شرکت، می تواند به تبدیل سیگنال های صوتی به نشانه های بصری کمک کند، به طوری که گیمرهای مبتلا به کم شنوایی می توانند صدا را ببینند. تنظیم نسبتاً ساده است. یک جعبه به یک کنسول بازی متصل می شود تا خروجی صدا را تفسیر کرده و آن را به چراغ تبدیل کند. مجموعه ای از نوارهای نور RGB صفحه را احاطه کرده اند و بسته به نوع صدایی که از جهت مربوطه ای که نشان می دهند، رنگ های مختلفی را نشان می دهند.

CES 2024 نه تنها شاهد عرضه رسمی Audio Radar بود، بلکه جایی بود که این شرکت SDK خود را برای توسعه دهندگان بازی معرفی کرد تا نشانه های بصری سفارشی را برای بازیکنان کم شنوا ایجاد کند. موسس و مدیر عامل شرکت تیم مورفی به Engadget گفت که با Logitech شریک می شود و سازنده لوازم جانبی بازی “در حالی که محصول خود را بیشتر توسعه می دهیم و استراتژی عرضه به بازار خود را طراحی می کنیم، پشتیبانی ارائه می دهد.”

شخصی که TranscribeGlass را در سمت راست یک عینک با قاب مشکی پوشیده است.
عکس از Cherlynn Low / Engadget

رونویسی شیشه

عینک گوگل در CES 2024 احیا شد. محصول جدیدی به نام Transcribe Glass یک صفحه نمایش کوچک است که می توانید آن را به هر قاب وصل کنید و نتیجه بسیار شبیه به آن است. دستگاه گوگل که مدت ها مرده است. به تلفن شما متصل می شود و از پردازش داخلی آن دستگاه برای رونویسی آنچه می شنود استفاده می کند، سپس متن را روی نمایشگر شفاف شفافی که بالای چشم معلق است پخش می کند. شما می توانید اندازه فونت را تغییر دهید، سرعت پیمایش را تنظیم کنید و مدل زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید، زیرا TranscribeGlass از API های شخص ثالث برای ترجمه استفاده می کند. بله، زبان های خارجی را به زبانی که شما هم می فهمید تبدیل می کند.

این شرکت پایان سال را برای عرضه در نظر گرفته است و امیدوار است دستگاه را با قیمت ۱۹۹ دلار برای شروع عرضه کند. وقتی آن را در نمایشگاه امتحان کردم، از سبک و قابل تنظیم بودن سخت افزار شگفت زده شدم. برای دیدن زیرنویس‌ها مجبور شدم کمی چشمک بزنم و با تاخیر بلوتوث مواجه شدم، اما در غیر این صورت رونویسی‌ها نسبتاً سریع انجام می‌شوند و دقیق به نظر می‌رسند. TranscribeGlass باید با شارژ حدود هشت ساعت دوام بیاورد، که با توجه به تمام کارهایی که انجام می دهد، منطقی به نظر می رسد.

ویژگی های دسترسی به زیرنویس سامسونگ

اگرچه ما یک نسخه ی نمایشی از این را شخصاً دریافت نکردیم، سامسونگ به اختصار اشاره کرد یک “ویژگی زبان اشاره در Samsung Neo QLED” که “به راحتی با حرکات برای افراد کم شنوا قابل کنترل است، و یک ویژگی زیرنویس صوتی [that] زیرنویس‌های متنی را به کلمات گفتاری در زمان واقعی برای افرادی که بینایی ضعیفی دارند تبدیل می‌کند.” ما نتوانستیم این مورد را در نمایشگاه پیدا کنیم، اما مفهوم آن مطمئنا معنی‌دار است. به علاوه، این واقعیت که تلویزیون‌های سامسونگ جذابیت اصلی دارند به این معنی است که این ویژگی‌ها می‌توانند به طور گسترده‌تری نسبت به بسیاری از محصولات خاص که در این خلاصه به آن پرداخته‌ایم، در دسترس باشند.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/our-favorite-accessibility-products-at-ces-2024-170009710.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/our-favorite-accessibility-products-at-ces-2024-170009710.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *