مدل‌های آیفون ۱۶ پرو در سال ۲۰۲۴ دارای نمایشگرهای بزرگ‌تر و تقریباً بدون حاشیه و باتری‌های بزرگ‌تر خواهند بود.

مدل‌های آیفون ۱۶ پرو در سال ۲۰۲۴ دارای نمایشگرهای بزرگ‌تر و تقریباً بدون حاشیه و باتری‌های بزرگ‌تر خواهند بود.

سری مورد انتظار آیفون ۱۶ که قرار است جانشین سری آیفون ۱۵ شود که اخیراً معرفی شده است، شایعاتی در مورد نمایشگرهای بزرگتر و مشخصات ارتقا یافته ایجاد می کند.

خط تولید آیفون ۱۵ که در سپتامبر ۲۰۲۳ معرفی شد، دارای چهار مدل بود: آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس.

انتظار می‌رود سری آتی آیفون ۱۶ با ویژگی‌های بهبود یافته بر اساس این پایه ساخته شود.

طبق گزارش MacRumors، آیفون ۱۶ پرو احتمالاً دارای صفحه نمایش ۶٫۲۷ اینچی خواهد بود، در حالی که انتظار می رود آیفون ۱۶ پرو مکس از یک پنل بزرگتر ۶٫۸۵ اینچی برخوردار باشد. این ابعاد به ترتیب از نمایشگرهای ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس فراتر می رود.

این گزارش اندازه‌گیری‌های دقیقی را برای آیفون ۱۶ پرو ارائه می‌کند که ابعاد آن ۱۴۹٫۶ میلی‌متر در ۷۱٫۴۵ میلی‌متر در ۸٫۲۵ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۴ گرم است.

در مقایسه، ابعاد آیفون ۱۵ پرو ۱۴۶٫۶ در ۷۰٫۶ در ۸٫۲۵ میلی متر است و وزن آن ۱۸۷ گرم است. ابعاد بزرگتر آیفون ۱۶ پرو مکس ۱۶۳ در ۷۷٫۵۸ در ۸٫۲۵ میلی متر و وزن آن ۲۲۵ گرم است، در حالی که وزن آیفون ۱۵ پرو مکس ۲۲۱ گرم و ابعاد ۱۵۹٫۹ در ۷۶٫۷ در ۸٫۲۵ میلی متر است.

اندازه بزرگ‌تر نمایشگر و همچنین خود دستگاه به این معنی است که آیفون‌های نسل بعدی ممکن است باتری‌های بزرگ‌تری نیز داشته باشند، که از نظر تئوری باید برای کاربران بیشتر دوام بیاورند.

این جزئیات با نشت های قبلی و فایل های CAD مطابقت دارد.

یکی از موارد جالب اضافه شده به مدل آیفون ۱۶ پرو مکس، معرفی احتمالی نام تجاری Ultra است که برای اولین بار در تاریخ این خط تولید است. شایعه شده است که هر دو آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس دارای لنزهای تتراپریسم تله فوتو، مشابه آیفون ۱۵ پرو مکس هستند.

علاوه بر این، انتظار می‌رود که تمامی مدل‌های آیفون ۱۶ از چیپست‌های داخلی A18 و سیستم عامل iOS 18 استفاده کنند.

مارک گورمن، از بلومبرگ، به یک «دکمه ضبط» جدید اختصاص داده شده به ضبط ویدیو و عکس اشاره کرده است و آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس ممکن است دارای دکمه Action باشند که در حال حاضر منحصر به مدل های آیفون ۱۵ پرو است.

همانطور که انتظار می رود، سری آیفون ۱۶ نوید مجموعه ای از ارتقاها را می دهد، که یک گام دیگر به جلو در خط تولید گوشی های هوشمند پرچمدار اپل است.

از نظر عملکرد، انتظار می‌رود که سری آتی آیفون ۱۶ از تراشه‌های سری A18 استفاده کند. شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۶ استاندارد دارای چیپست A18 خواهد بود، در حالی که مدل های Pro ممکن است به نوع چیپست A18 Pro مجهز شوند. انتظار می رود این چیپست ها قدرت پردازش، کارایی و عملکرد کلی را در مقایسه با نسل های قبلی خود ارائه دهند.

در مورد انتظارات دوربین، مدل های Pro آیفون ۱۶ شایعه شده اند که از یک لنز تترا منشور تله فوتو استفاده می کنند. علاوه بر این، حدس و گمان هایی وجود دارد که دوربین فوق عریض در مدل های Pro می تواند یک ضربه مگاپیکسلی قابل توجه را مشاهده کند که به طور بالقوه به ۴۸ مگاپیکسل می رسد. هدف این ارتقا ارائه عکس‌های واضح‌تر و دقیق‌تر در نور کم است که تجربه عکاسی کلی را برای کاربران بهبود می‌بخشد.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/iphone-16-pro-models-to-feature-larger-virtually-bezel-less-displays-bigger-batteries-in-2024-13567242.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *