مدل‌های ۱ ترابایتی آیفون ۱۶ پرو ممکن است با افت عملکرد روبرو شوند

آیفون ۱۶ پرو مدل هایی که با ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی پیکربندی شده اند می توانند سرعت خواندن و نوشتن پایین تری برای کاهش هزینه ها داشته باشند. دیجی تایمز گزارش ها.

مدل‌های ۱ ترابایتی آیفون ۱۶ پرو ممکن است با افت عملکرد روبرو شوند
این تغییر بخشی از تغییر بالقوه اپل به حافظه فلش NAND سلول چهار سطحی (QLC) برای ۱ ترابایت آن است. آیفون مدل هایی که گفته می شود این شرکت در حال حاضر “فعالانه در حال ارزیابی آنها” است. اپل در حال حاضر از NAND سلول سه‌گانه (TLC) گران‌تر استفاده می‌کند.

استفاده از QLC NAND به اپل این امکان را می‌دهد تا فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در فضای کوچک‌تری جمع کند و با قیمت پایین‌تری عرضه شود، اما با مضرات سرعت خواندن و نوشتن پایین‌تر. QLC NAND همچنین می تواند نسبت به TLC NAND دوام و قابل اعتماد کمتری داشته باشد و عملیات نوشتن ثابت را به طور موثر کمتری انجام دهد. البته اپل می تواند به دنبال کاهش این مشکلات با بهینه سازی های خاص باشد.

این گزارش می‌افزاید که استفاده از QLC NAND می‌تواند برای اولین بار آیفون‌هایی را با فضای ذخیره‌سازی تا ۲ ترابایت قابل اجرا کند. یک ترابایت آیفون ۱۵ پرو Max قیمتی معادل ۱۵۹۹ دلار دارد که ۲۰۰ دلار بیشتر از مدل ۵۱۲ گیگابایتی است، بنابراین یک مدل آینده ۲ ترابایتی باید مقرون به صرفه باشد و همچنین حاوی حافظه فلش باشد که به اندازه کافی فشرده در داخل دستگاه باشد.

مدل های جدید آیفون با ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی به احتمال زیاد در آینده قابل پیش بینی به TLC NAND متصل خواهند شد. اگرچه TLC NAND هنوز در صنعت گسترده است، انتظار می‌رود که QLC NAND حدود ۲۰ درصد از کل محموله‌های NAND از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ تا نیمه اول سال ۲۰۲۴ را به خود اختصاص دهد، که نشان می‌دهد علیرغم معایب آن، استفاده از آن در حال رشد است.

جمع بندی های مرتبط: آیفون ۱۶ پرو
برچسب ها: دیجی تایمز


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/17/1tb-iphone-16-pro-could-face-performance-setback/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *