مدیرعامل Masimo: سنسور اکسیژن خون اپل واچ قابل اعتماد نیست، مشتریان بدون آن بهتر هستند

با شروع فروش اپل اپل واچ سری ۹ جو کیانی مدیر عامل Masimo و مدل های Ultra 2 بدون فعال بودن سنسور اکسیژن خون تایید شده به بلومبرگ که هیچ گفتگوی با اپل در مورد تسویه حساب احتمالی وجود نداشته است.

مدیرعامل Masimo: سنسور اکسیژن خون اپل واچ قابل اعتماد نیست، مشتریان بدون آن بهتر هستند
به گفته کیانی، او “شخصا” با هیچکس از اپل صحبت نکرده است و هیچ کس از اپل نیز به توافق نرسیده است. او گفت میانجی‌گری‌هایی به دستور دادگاه وجود دارد که قادر به بحث در مورد او نیست و احتمالاً جلسات دیگری در آینده برگزار خواهد شد، اما او معتقد نیست که این جلسات به عنوان گام‌هایی برای حل و فصل اختلافات حقوقی با اپل عمل کنند.

در دسامبرکیانی گفت که ماسیمو آماده توافق با اپل خواهد بود و به شرکت کوپرتینویی در “بهبود محصول خود” کمک خواهد کرد، اما او گفت که مایل است یک عذرخواهی و “گفتگوی صادقانه” را به عنوان بخشی از هر بحث حل و فصل کند.

کیانی سنسور اکسیژن خون اپل واچ را با وجود اینکه گفته می‌شود از فناوری ثبت شده توسط Masimo استفاده می‌کند، بد خط کرده است. کیانی می‌گوید: «اپل آنچه را که به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کند به عنوان یک پالس اکسی‌متر قابل اعتماد و پزشکی مخفی می‌کند، اگرچه اینطور نیست. “من واقعاً از صمیم قلب احساس می کنم که مصرف کنندگان بدون آن وضعیت بهتری دارند.”

سنسور اکسیژن خون اپل دارای مجوز FDA نیست، اما ماسیمو دارای مجوز است ساعت W1 میکند. دستگاه Masimo اشباع اکسیژن و نظارت بر ضربان نبض را در زمان واقعی ارائه می دهد و می توان از آن به عنوان یک دستگاه پزشکی در بیمارستان ها، کلینیک ها و در خانه استفاده کرد. کیانی می گوید که پالس اکسیمتری «مفید نیست مگر اینکه یک مانیتور پیوسته باشد».

اپل ماسیمو را به کپی برداری از ساعت اپل با W1 متهم کرده و ادعا می کند که چندین پتنت اپل را نقض می کند. اپل گفته است که Masimo از دعوی قضایی برای حذف اپل واچ از بازار استفاده می کند تا جایی برای ساعت W1 ایجاد کند. کیانی می گوید که روایت اپل “کاذب” است و اپل در یک “واقعیت جعلی” زندگی می کند.

کمیسیون تجارت بین‌الملل ایالات متحده در ماه اکتبر این تصمیم را صادر کرد اپل حق اختراع Masimo را نقض کرد با سنسور اکسیژن خون اپل واچ و آن ممنوعیت واردات وضع کرد در ماه دسامبر. اپل بود مجبور به توقف فروش اپل واچ برای مدت کوتاهی، اما فروش از سر گرفته شد در حالی که دادگاه استیناف برای منطقه فدرال بررسی کرد که آیا ممنوعیت واردات در طول فرآیند تجدید نظر باقی می ماند یا خیر.

دادگاه دیروز تصمیم گرفت این ممنوعیت واردات تا زمانی که درخواست تجدید نظر اپل بررسی می شود، متوقف نمی شود و از امروز، اپل مجاز به فروش اپل واچ سری ۹ یا اپل نیست. اپل واچ اولترا ۲ مدل هایی با سنسور اکسیژن خون کاربردی در ایالات متحده.

برای جلوگیری از توقف فروش، اپل فروش را انتخاب کرد مدل های اصلاح شده Apple Watch Ultra 2 و Apple Watch Series 9 که دارای عملکرد پالس اکسیمتری نیستند و این دستگاه ها اکنون برای خرید در دسترس هستند. این ساعت های اپل هنوز سنسور اکسیژن خون دارد داخل، اما غیر فعال است.

در آینده، اگر اپل به نوعی با Masimo به توافق برسد یا حکم ITC لغو شود، مدل‌های اپل واچ که با سنسور غیرفعال فروخته می‌شوند باید بتوانند با به‌روزرسانی نرم‌افزاری به حالت کار خود بازگردند. اپل واچ سری ۹ و مدل‌های اولترا ۲ که قبل از ممنوعیت واردات فروخته شده‌اند، همچنان فناوری سنجش اکسیژن خون و همچنین اپل واچ‌های فروخته شده در خارج از ایالات متحده را ارائه می‌کنند.

ممنوعیت واردات فقط در ایالات متحده اعمال می شود و اپل می تواند اپل واچ را طبق معمول در سایر کشورها بفروشد.

جمع بندی های مرتبط: اپل واچ سری ۹، اپل واچ اولترا ۲
انجمن های مرتبط: اپل واچ


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/18/masimo-ceo-apple-blood-oxygen-sensor-unreliable/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *