مراقب کاربران ویندوز ۱۱ باشید: ممکن است مایکروسافت ایمیل های Outlook شما را بدون اطلاع شما به اشتراک بگذارد – در اینجا نحوه جلوگیری از آن آورده شده است.

به نظر می‌رسد تمایل مایکروسافت به جمع‌آوری داده‌های کاربرانش ممکن است آن را با مشکلات بیشتری مواجه کند، با گزارش جدید نگران‌کننده‌ای که نشان می‌دهد اطلاعات بیشتری از ایمیل‌های ارسال شده توسط برنامه جدید Outlook برای ویندوز از آنچه مردم ممکن است بدانند به اشتراک می‌گذارد.

این امر به ویژه نگران کننده است زیرا اکثر مردم ایمیل های خود را روزانه چک می کنند تا با دوستان و خانواده خود در جریان باشند یا اسناد و اطلاعات مهم را در محل کار ارسال کنند و با توجه به اینکه برنامه Outlook برای ویندوز اکنون برنامه پیش فرض ایمیل در ویندوز ۱۱ است، این کشف می تواند روی افراد زیادی تاثیر بگذارد

MSPoweruser گزارش می دهد که تیم پشتیبان ProtonMail، یک سرویس ایمیل رمزگذاری شده سرتاسر و رقیب Microsoft Outlook، مقیاس نگران کننده ای از داده های کاربر را که توسط Outlook برای ویندوز جمع آوری می شود، کشف کرده است که گزارش شده شامل ایمیل ها، مخاطبین، سابقه مرور و احتمالاً می شود. حتی داده های مکان

پست وبلاگ ProtonMail تا آنجا پیش می‌رود که Outlook را برای ویندوز “ابزار نظارتی برای تبلیغات هدفمند” می‌نامد، که البته نظری تند است، اما افرادی که برنامه جدید Outlook برای ویندوز را دانلود کرده‌اند با یک سلب مسئولیت مواجه شده‌اند که توضیح می‌دهد مایکروسافت و صدها شخص ثالث چگونه به این امر کمک خواهند کرد. خود را به داده های شما.

به نظر می‌رسد که اکثر داده‌ها عمدتاً برای اهداف تبلیغاتی استفاده می‌شوند و کاربران باید از اشتراک‌گذاری داده‌های خود برای هر یک از ۷۷۲ شرکت به صورت دستی خودداری کنند. این بدان معناست که به طور پیش‌فرض ممکن است اطلاعات زیادی را به اشتراک بگذارید، و اگر می‌خواهید انصراف دهید، این فرآیند زمان‌بر و آزاردهنده است.

دوباره شروع کنیم…

مایکروسافت گذشته‌ای مشکوک دارد که نسبت به داده‌های کاربر حریص است. این موقع پارسال شاید یادت بیاد گزارش ما به جزئیات نگرانی های جدی در مورد حریم خصوصی می پردازد کاربران با ویندوز ۱۱، با آپلود کانال امنیتی رایانه شخصی یک ویدیوی یوتیوب این نشان می‌دهد که قبل از اینکه حتی به اینترنت وصل شوید یا یک برنامه را باز کنید، ویندوز ۱۱ در حال جمع‌آوری و ارسال داده‌ها به مایکروسافت و احتمالاً سرورهای شخص ثالث بود.

همانطور که گفته شد، باید به خاطر داشته باشیم که ProtonMail رقیب مستقیم برنامه‌ها و سرویس‌های ایمیل مایکروسافت است و تیم پشت آن بسیار مشتاق است مستقیماً Outlook برای ویندوز را مورد انتقاد قرار دهد. ProtonMail یک سرویس اختصاص داده شده به حفظ حریم خصوصی کاربر و رمزنگاری ایمیل کاربران (و همچنین تقویم، ذخیره سازی فایل و VPN) است، بنابراین ما باید انگیزه های تیم را برای برجسته کردن این موضوع در نظر داشته باشیم، زیرا این شرکت می خواهد آن را انجام دهد. حفظ حریم خصوصی و امنیت بسیار بهتر از Outlook به نظر می رسد.

ما همچنین باید این واقعیت را در نظر بگیریم که Outlook برای ویندوز یک برنامه رایگان است، بنابراین می‌توانید استدلال کنید که مایکروسافت می‌تواند از برنامه پشتیبانی کند و با ارائه داده‌های کاربر به اشخاص ثالث به اضافه کردن ویژگی‌ها ادامه دهد. صرف نظر از این، در حالی که از نظر فنی می‌توانید از اشتراک‌گذاری داده‌ها انصراف دهید، مایکروسافت همچنان بداخلاق است که گزینه انصراف را به‌جای یک دکمه ساده «رد کردن همه»، یک کلیک جابجایی هر تبلیغ‌کننده باشد. اما، این بدان معنا نیست که غیرممکن است.

انصراف از هر چه سریع تر!

اگر همه اینها شما را نگران کرده و میل به انصراف کامل دارید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. به بخش عمومی تنظیمات Outlook برای ویندوز خود بروید و باید گزینه ای به نام «ترجیحات تبلیغات» را مشاهده کنید. وقتی روی آن کلیک می‌کنید، فهرست بزرگی از نام‌های شرکت را می‌بینید و کلیدهای نزدیک به نام آن‌ها روی «فعال» تنظیم شده است.

مگر اینکه یک ایمیل کاملاً جدید Outlook ایجاد کنید، از آنچه ما می توانیم بگوییم هیچ دکمه ای وجود ندارد که همه آنها را از حالت انتخاب خارج کند، بنابراین ممکن است مجبور شوید مدتی را برای نشستن و لغو انتخاب همه آنها کنار بگذارید. هر تبلیغ‌کننده‌ای گزینه‌ای برای شما دارد که می‌توانید درباره خط‌مشی‌های رازداری آنها بیشتر بخوانید، و پس از باز کردن آن، گزینه دیگری برای انصراف خواهید دید.

Microsoft Outlook

(اعتبار تصویر: آینده)

من یک حساب ایمیل جدید Outlook ایجاد کردم تا آن را آزمایش کنم، و گزینه رد همه موارد هنگام باز شدن Outlook برای ویندوز برای اولین بار ظاهر شد، و همچنین این گزینه را دارم که همه تنظیمات برگزیده تبلیغات را به طور همزمان در صفحه تنظیمات لغو انتخاب کنم. اگرچه ممکن است برای افرادی که قبلاً برنامه را با یک حساب Outlook موجود راه اندازی کرده اند ظاهر نشود.

اگر اشتراک‌گذاری داده‌های ما به‌طور پیش‌فرض هزینه‌ای است که باید برای برنامه‌های رایگان مانند Outlook برای ویندوز بپردازیم، حداقل به نظر می‌رسد مایکروسافت خاموش کردن این اشتراک‌گذاری را آسان‌تر از آنچه تیم ProtonMail انجام داده است، کرده است. با این حال، این نشان می‌دهد که ارزش توجه به توافق‌نامه‌های کاربر و سلب مسئولیت‌ها برای برنامه‌های رایگان، به‌ویژه از سوی مایکروسافت را دارد، بنابراین می‌دانید دقیقاً چه مقدار از داده‌های خود را به اشتراک می‌گذارید – و چه کسی به آن دسترسی دارد.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید …


منبع: https://www.techradar.com/computing/windows/watch-out-windows-11-users-microsoft-may-be-sharing-your-outlook-emails-without-you-knowing-heres-how-to-stop-it

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *