مرورگر Arc به‌عنوان یک ابزار جستجوی ساده و مجهز به هوش مصنوعی به آیفون می‌آید

Arc، مرورگری که در ابتدا فقط برای مک ساخته شده بود، اخیراً در حال گسترش است. شرکت مرورگر نسخه بتا نسخه ویندوز خود را اعلام کرد ماه گذشتهو امروز آنها تجربه Arc را به آیفون می آورند با جستجوی قوس. همانطور که از نام آن پیداست، برنامه جدید بر روی جستجو متمرکز است – وقتی برنامه را باز می کنید، با صفحه کلید و فیلد جستجو روبرو می شوید، نه مجموعه معمولی برگه ها. و به جای ارائه نتایج جستجوی ساده از گوگل یا موتور انتخابی شما، Arc اینترنت را برای منابع مختلف اسکن می کند و یک “صفحه برای من” ایجاد می کند که مجموعه ای از اطلاعات را در مورد درخواست مورد نظر شما جمع آوری می کند.

به عنوان مثال، من فقط عبارت “در بازی Detroit Lions چه اتفاقی افتاد؟” را جستجو کردم. و با جزئیاتی در مورد تبدیل بحث برانگیز دو امتیازی مواجه شد که لغو شد و در نهایت چگونه بر نتیجه بازی که باخت سه امتیازی Lions بود، تأثیر گذاشت. در ادامه با برخی از نتایج جستجوی برتر، واکنش‌های تیم، جزئیات بیشتر درباره داوران درگیر در این تماس گیج‌کننده، احساسات هواداران و لینک‌های بیشتری برای شیرجه زدن همراه است.

این بی شباهت به نوع خلاصه‌هایی نیست که در نتایج جستجوی هوش مصنوعی گوگل به دست می‌آورید، اما تا به حال نتایج را می‌بینم که بسیار مورد توجه یا از دست دادن هستند. به عنوان مثال، در جستار Lions فوق، امتیاز نهایی واقعی بازی در هیچ جای صفحه ای که Arc ایجاد کرده بود وجود نداشت. این اطلاعات کاملاً ابتدایی است که انتظار دارید در بالا مشاهده کنید. سؤالات دیگری که امتحان کردم نمای کلی مناسبی را به ارمغان آوردند، اما جزئیات عمیق زیادی نداشتند، و گاهی اوقات پیوندهای دیگری برای کلیک کردن برای ادامه تحقیق وجود نداشت. این عجیب به نظر می رسید، زیرا نتایجی که من دریافت کردم به دور از جامعیت بود.

با این حال، اگر به این نوع صفحات خلاصه علاقه ندارید، هنوز هم می توانید فقط یک پرس و جو را تایپ کنید و دکمه “go” را روی صفحه کلید برای جستجوی Google فشار دهید. فقط در صورتی که روی دکمه “Browse for me” ضربه بزنید، صفحات خلاصه ایجاد شده توسط Arc را دریافت می کنید. همچنین می‌توانید یک URL را مستقیماً در قسمت جستجو قرار دهید و اگر خیلی تمایل دارید مستقیماً به یک سایت بروید. مانند مرورگر Arc دسکتاپ، برنامه Arc Search برگه‌های شما را پس از ۲۴ ساعت بایگانی می‌کند، بنابراین گزارشی بی‌پایان از سایت‌هایی که نمی‌خواهید به آن‌ها برگردید جمع‌آوری کنید (همچنین می‌توانید برگه‌ها را انتخاب کنید که به عنوان به مدت ۳۰ روز، اگر به زمان بیشتری برای کاری که کشیده اید نیاز دارید). و یک حالت “خواننده” خوب مانند آنچه در سافاری خواهید یافت وجود دارد که آشفتگی موجود در بسیاری از وب سایت های مدرن را از بین می برد تا خواندن مقاله را آسان تر کند. همچنین به طور پیش فرض ردیاب ها، تبلیغات و بنرها را مسدود می کند که بسیار مفید است.

از آنچه من می توانم بگویم، هیچ راهی برای همگام سازی Arc Search با مرورگر دسکتاپ وجود ندارد – هیچ راهی برای دیدن برگه های باز شده از دستگاه دیگری وجود ندارد، و حتی فکر نمی کنم راهی برای ورود به Arc Search با حسابی که برای آن ایجاد کرده اید وجود داشته باشد. مرورگر دسکتاپ شما تنها کاری که می‌توانید با برگه‌های باز خود انجام دهید ستاره یک است تا بسته نشود، اما در غیر این صورت هیچ نشانه‌گذاری یا «خواندن بعد» وجود ندارد.

همانطور که از نام آن پیداست، این روشی است برای جستجو و یافتن اطلاعات مورد نیاز در تلفن خود بدون ارائه ابزارهای مورد انتظاری که در یک مرورگر وب با امکانات کامل دریافت می کنید. این باعث می‌شود که فروش آن برای من کمی سخت باشد – من عاشق Arc در مک خود هستم، و این تا کنون تجربه بسیار کمتر مفیدی نسبت به نسخه کامل Arc به نظر می‌رسد، به غیر از Safari یا Chrome در iOS. در حالی که برای سادگی چیزی می‌توان گفت، فکر نمی‌کنم خلاصه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی ارزش این را داشته باشند که این مرورگر وب پیش‌فرض موبایل من باشد.

با این اوصاف، شرکت مرورگر دوست دارد چیزها را به طبیعت منتقل کند تا کاربرانش بتوانند آنها را آزمایش کنند و آنها را تحریک کنند و بفهمند چه چیزی کار نمی کند، بنابراین من مطمئن هستم که تکرار و بهبودها به سرعت انجام می شود. این شرکت قبلاً می‌گوید روی همگام‌سازی با دسکتاپ کار می‌کند و همچنین قصد دارند این برنامه را با ویژگی‌های موجود در برنامه Arc Mobile Companion که بهار گذشته راه‌اندازی شد، ادغام کنند. آن برنامه که اکنون از اپ استور حذف شده است، فقط به شما نشان می دهد که چه برگه هایی را در دستگاه های دیگر باز کرده اید و آنها را برای مشاهده به سافاری (یا سایر برنامه ها) باز می گرداند. بنابراین می توان گفت که اپلیکیشن جدید Arc به زودی قابلیت بیشتری خواهد داشت. و اگرچه هنوز چیزی نیست که بخواهم از آن به عنوان مرورگر پیش فرض خود استفاده کنم، دیدگاه عجیب و غریب Arc در مورد نحوه عملکرد یک مرورگر برای من کافی است تا آن را زیر نظر داشته باشم و ببینم چگونه رشد می کند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/arc-browser-comes-to-the-iphone-as-a-stripped-down-ai-powered-search-tool-150227704.html?src ظاهر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/arc-browser-comes-to-the-iphone-as-a-stripped-down-ai-powered-search-tool-150227704.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *