کاوشگر ماه ژاپن پس از فرود وارونه ۹ روز پیش دوباره قدرت خود را به دست آورد

تماس با فرودگر SLIM روز یکشنبه پس از تغییر جهت نور خورشید به صفحات خورشیدی اجازه داد تا باتری کاوشگر را شارژ کنند، دوباره برقرار شد.

کاوشگر هوشمند ژاپنی برای بررسی ماه (SLIM) بیش از یک هفته پس از آن که برق کاوشگر پس از برخورد مشکل دار ماه در ۲۰ ژانویه به پایان رسید، دوباره احیا شد و آن را وارونه کرد و پنل های خورشیدی آن در جهت اشتباه قرار گرفتند. روز دوشنبه، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) اعلام کرد ارتباط با فضاپیمای SLIM دوباره برقرار شده بود و عملیات برای یافتن سرنخ‌هایی درباره منشأ ماه از سر گرفته شد.

JAXA پیش‌بینی کرده بود که تغییر جهت نور خورشید می‌تواند به باتری کاوشگر اجازه دهد تا از صفحه‌های خورشیدی با زاویه‌ای ناخوشایند شارژ شود. مشخص نیست که این نیرو تا چه زمانی دوام خواهد آورد – آژانس قبلاً گفته بود که SLIM برای زنده ماندن در یک شب قمری طراحی نشده است که بعداً در روز پنجشنبه رخ خواهد داد.

تصاویری از سطح ماه در ۲۵ ژانویه منتشر شد که توسط دوربین طیفی چند باند SLIM قبل از خاموش شدن اولیه قدرت فضاپیما گرفته شد. امروز، JAXA تصویر دیگری از سازند صخره ای «پودل اسباب بازی» را منتشر کرد که توسط SLIM عکاسی شده است.

در حالی که ماموریت پس از شکست یکی از موتورهای اصلی فضاپیمای SLIM که باعث سقوط آن شد، در موقعیت فرود خود با مشکلاتی مواجه شد، فرود نرم موفقیت‌آمیز ژاپن را به پنجمین کشوری تبدیل کرد که در کنار ایالات متحده و چین، یک فضاپیما را روی ماه فرود آورد. هندوستانو اتحاد جماهیر شوروی سابق، مطابق با رویترز.

تصویری از فرودگر موقعیت تاچ داون ناخوشایند توسط LEV-2، ​​یک ربات تبدیل کننده کوچک “به اندازه بیس بال” که در هنگام فرود در کنار ماه نورد LEV-1 “پرش” به بیرون پرتاب شد، عکس گرفته شد. و علیرغم سرنگونی، ماموریت SLIM پس از فرود در ۱۸۰ فوتی “بی سابقه” از هدف خود توسط JAXA موفقیت آمیز ارزیابی شد – ویترینی از فناوری فرود “دقیقه” مبتنی بر دید که آژانس فضایی امیدوار است بتواند ابزار ارزشمندی در پیشرفت باشد. اکتشاف ماه.

تصحیح، ۲۹ ژانویه، ۸:۵۵ صبح به وقت شرقی: به روز شد تا مشخص کند که ربات LEV-2 برای عکاسی از فرودگر SLIM استفاده شده است، و جزئیات اندازه مربوط به ربات دوم مستقر شده توسط کاوشگر را تصحیح کرد.


منبع: https://www.theverge.com/2024/1/29/24054163/japan-slim-moon-probe-regains-power-solar-panels-lunar-lander

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *