مرور ایمن کروم برای توقف بیشتر تلاش‌های فیشینگ ارتقای بزرگی دریافت می‌کند

وقتی از طریق Chrome از وب‌سایت‌های خطرناک روی رایانه یا تلفن خود بازدید می‌کنید، «مرور ایمن Google» سعی می‌کند آن‌ها را شناسایی کند و قبل از اینکه به شما اجازه دهد ادامه دهید و به «بازگشت به ایمنی» بروید به شما هشدار می‌دهد. گوگل می گوید که آنها هر روز به بیش از ۱۰ میلیارد URL (و فایل) نگاه می کنند و به ۳ میلیون کاربر در مورد تهدیدات احتمالی هشدار می دهند. مطمئناً اینها اعداد بزرگی هستند، اما این تجربه در مورد ارتقاء است که حتی ممکن است بازیگران بد بیشتری پیدا کند.

امروز در یک پست وبلاگی، گوگل اعلام کرد که حفاظت استاندارد (که حالت پیش فرض است) برای مرور ایمن اکنون می تواند سایت ها یا فایل ها را در زمان واقعی از طریق لیست سمت سرور از گوگل بررسی کند. قبلاً، دستگاه‌های شما فهرست ذخیره‌شده‌ای را روی دستگاه نگه می‌داشتند که Google هر ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از بررسی آن را بازخوانی می‌کرد. گوگل معتقد است با بررسی بلادرنگ، زیرا سایت های بد به سرعت ایجاد می شوند آنها می توانند ۲۵٪ بیشتر تلاش های فیشینگ را مسدود کنند.

این قابلیت جدید باید فوراً در کروم روی دسکتاپ و iOS منتشر شود. برای اندروید، کاربران باید «آخر این ماه» آن را دریافت کنند.

مرور ایمن کروم برای توقف بیشتر تلاش‌های فیشینگ ارتقای بزرگی دریافت می‌کند

نگران حریم خصوصی هستید زیرا مربوط به بررسی‌های سمت سرور وب‌سایت‌ها است، زیرا ممکن است به این معنی باشد که Google سایت‌هایی را که بازدید می‌کنید ردیابی می‌کند؟ گوگل می‌گوید که بررسی‌های سمت سرور جدید آن‌ها از «رمزگذاری و سایر تکنیک‌های افزایش حریم خصوصی استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که هیچ‌کس، از جمله گوگل، از چه وب‌سایتی بازدید می‌کنید». بیایید امیدوار باشیم که درست باشد.

نگران قدرت پردازش اضافی مورد نیاز برای انجام تمام این بررسی‌های رمزگذاری شده جدید در سمت سرور هستید که احتمالاً تجربه Chrome شما را کاهش می‌دهد؟ گوگل همچنین می گوید که آنها همه چیز را “روان و سریع” نگه داشته اند.

// گوگل


منبع: https://www.droid-life.com/2024/03/14/google-chromes-safe-browsing-gets-real-time-server-side-checks-for-bad-sites/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *