مفهوم کرایسلر هالسیون یادآور این است که این شرکت می تواند چیزی بیش از یک مینی ون باشد

برندی که بیشتر برای مینی‌ون‌های Pacifica شناخته می‌شود ثابت می‌کند که هنوز هم می‌تواند چشم‌اندازی جسورانه برای آینده ایجاد کند.

کرایسلر، در آستانه ۱۰۰ سالگی در سال آینده، مدل های مختلفی تولید می کرد، اما اکنون برندی است که بیشتر به خاطر آن شناخته شده است. مینی ون های پاسیفیکا. اما امروز، این شرکت در تلاش است تا با معرفی یک خودروی مفهومی که تقریباً از یک مینی ون فاصله دارد، بیانیه ای جسورانه در مورد آینده خود ارائه دهد.

کانسپت کرایسلر هالسیون یک رودستر خیره کننده و با تکنولوژی بالا با پیشرانه الکتریکی و قابلیت های کاملاً مستقل است. و در حالی که خودروساز هیچ برنامه‌ای فوری برای تولید آن ندارد، Halcyon قصد دارد نشان دهد که شرکت مینی‌ون چیزی بیش از نشستن و فکر کردن به مینی‌ون‌ها انجام می‌دهد.

تصویر: © ۲۰۲۴ Stellantis

کریستین فوئل، مدیر عامل برند کرایسلر، ماه گذشته در یک جلسه توجیهی گفت: “ما قطعاً می خواهیم کرایسلر پیشرفته باشد.” اما ما می خواهیم فناوری و تجربیات پیشرفته را برای زندگی واقعی و نه فقط به عنوان یک پروژه علمی معرفی کنیم.

کرایسلر گفته است که قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۸ فقط خودروهای برقی بفروشد و Halcyon قرار است به عنوان نمایشی برای نحوه به کارگیری فناوری های آینده این شرکت عمل کند. اما این وسیله نقلیه آماده تولید نیست و بسیاری از مشخصات مرتبط مانند ظرفیت باتری، برد، عملکرد و موارد دیگر را ندارد. به آن بیشتر شبیه یک نسخه کامل خودرو فکر کنید نمایش دهنده کابین خلبان که کرایسلر بیش از یک سال پیش در نمایشگاه CES عرضه کرد.

تصویر: © ۲۰۲۴ Stellantis

Halcyon مجموعه ای از فناوری های در دست توسعه در شرکت مادر کرایسلر، Stellantis، از جمله سیستم عامل STLA Brain، کمک راننده STLA AutoDrive و سیستم اطلاعات سرگرمی STLA SmartCockpit را ترکیب می کند. مفهوم Halcyon طوری طراحی شده است که همه آن محصولات را با هم به عنوان یک سیستم یکپارچه ارائه دهد.

Halcyon بر روی پلت فرم STLA Large Stellantis ساخته شده است، که یکی از چهار پلت فرم معرفی شده در طول این خودروساز است. روز EV در سال ۲۰۲۱٫ (STLA Small، STLA Medium، STLA Large، و STLA Frame وجود دارد.)

سواری بسیار پایین تا سطح زمین – کرایسلر می گوید که تنها حدود چهار اینچ از زمین فاصله خواهد داشت – این مفهوم همچنین دارای چهار در است که به سمت بیرون باز می شوند، مانند درهای فرانسوی، یا همانطور که کرایسلر آن را “سبک فرش قرمز” می نامد. یک سایبان لولایی پروانه ای در دو طرف نیز فضای بیشتری را برای ورود و خروج از این مفهوم بسیار کم سواری فراهم می کند.

تصویر: © ۲۰۲۴ Stellantis
تصویر: © ۲۰۲۴ Stellantis
تصویر: © ۲۰۲۴ Stellantis
تصویر: © ۲۰۲۴ Stellantis

کرایسلر همچنین از مواد بازیافتی زیادی برای فضای داخلی استفاده می کند، از جمله لوگوی بال خودروساز که از سی دی های موسیقی خرد شده و بازیافتی ساخته شده است. به طور کلی، این شرکت می گوید ۹۵ درصد از فضای داخلی از مواد “پایدار” ساخته شده است.

به طور طبیعی، هوش مصنوعی نقش برجسته ای در این مفهوم ایفا می کند، همانطور که واقعیت افزوده و اتصال وسایل نقلیه. این شامل دستیارهای صوتی هوش مصنوعی، ناوبری پیش‌بینی‌کننده و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار هوایی است. کرایسلر هالسیون خودرویی است که شما را بر اساس ترجیحات شما می شناسد و می تواند به طور پیشگیرانه در مواردی مانند سیستم تهویه مطبوع هنگام سوار شدن به خودرو تغییراتی ایجاد کند.

تصویر: © ۲۰۲۴ Stellantis

همچنین بسیاری از ویژگی‌های بصری و صوتی طراحی شده‌اند تا با ایجاد محیطی مانند ذن، احساس راحتی بیشتری داشته باشید. و هنگامی که در حالت کاملا مستقل است، یوک فرمان و پدال‌ها جمع می‌شوند تا آرایش صندلی راحت‌تری ایجاد کنند.

این مفهوم واقعاً به این ایده متکی است که روزی به زودی همه ما سوار وسایل نقلیه کاملاً بدون راننده خواهیم شد – نظریه ای که تا حد زیادی توسط متخصصان رد شده است. اگر و زمانی که ما وسایل نقلیه خودران تهیه کنیم، مطمئناً همه آنها وسایل نقلیه متعلق به ناوگان خواهند بود که برای خدمات تجاری مانند تحویل و رباتاکسی مستقر می شوند.

تصویر: © ۲۰۲۴ Stellantis

با این حال، کرایسلر می‌خواهد مطمئن باشد که برای هر آینده خودمختار آماده است، بنابراین بر این اساس Halcyon را فریب می‌دهد. این کانسپت (و خودروهای احتمالی کرایسلر در آینده) مجهز به ویژگی‌های خودران خواهند بود، مانند «سایبان شیشه‌ای با قابلیت کاهش نور و شیشه جلو که می‌تواند با صندلی‌های دراز کشیده برای حالت تماشای ستاره‌ها با واقعیت افزوده منحصربه‌فرد، مات شود». دوست داشتنی به نظر می رسد.

در این جلسه، Feuell اذعان کرد که کرایسلر هنوز کار دارد تا بتواند استقلال کامل را به مشتریان خود ارائه دهد. او گفت: “قابلیت رانندگی خودران بدیهی است که در سطح ۲ و سطح ۲ پلاس کاملاً بالغ است.” “با ورود به سطوح ۳ و ۴، هنوز کمی کار توسعه ای وجود دارد که باید انجام شود تا کاملاً دست خود را از دست بدهیم، چشم ها را از خود دور کنیم و همچنان الزامات ایمنی را که باید برآورده کنیم، انجام دهیم.”

تصویر: © ۲۰۲۴ Stellantis

سایر ویژگی‌های آینده‌نگر و اثبات‌نشده عبارتند از: «فناوری انتقال انرژی بی‌سیم پویا (DWPT) برای شارژ بی‌سیم خودرو در حین حرکت و امکان برد نامحدود. ایده این است که در حین رانندگی در جاده ها با قابلیت شارژ القایی – باز هم چیزی که امروزه در هیچ کجا یافت نمی شود – هالسیون خودش شارژ می شود. کرایسلر می گوید این کانسپت دارای یک باتری ۸۰۰ ولتی لیتیوم سولفور خواهد بود که به گفته او ۶۰ درصد ردپای کربن کمتری نسبت به سایر باتری های EV دارد.

Halcyon یک پروژه علمی سرگرم کننده است، اما آزمایش واقعی در سال ۲۰۲۵ انجام می شود، زمانی که کرایسلر انتظار دارد اولین خودروی الکتریکی خود را معرفی کند. این شرکت قبلاً خودنمایی کرده است SUV Airflowکه یک نمونه اولیه نزدیک به تولید است که احتمالاً به عنوان پایه ای برای EV آینده خواهد بود.

تصویر: © ۲۰۲۴ Stellantis

این شرکت سال گذشته تولید سدان کرایسلر ۳۰۰ را متوقف کرد و پسیفیکا و پسیفیکا هیبریدی را تنها مدل‌های باقی‌مانده خود باقی گذاشت. این خودرو در سال گذشته حدود ۱۳۳۰۰۰ مینی ون فروخت که آن را در بین برندهای کم کارکرد Stellantis قرار داد. اینکه آیا این درآمد برای شروع فرآیند پرهزینه توسعه یک سری خودروهای تمام الکتریکی کافی است یا خیر، باید دید. اما Feuell گفت که این شرکت در موقعیت خوبی برای دستیابی به اهداف خود قرار دارد.

او گفت: “ببین، من همیشه دوست دارم بیشتر و سریعتر داشته باشم.” ما در دو سال گذشته سودآوری برند را به طور قابل توجهی بهبود بخشیده ایم.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/13/24067683/chrysler-halcyon-concept-ev-autonomous-specs-photos

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *