یکی از لباس‌های فضایی جدید ناسا تست ریزگرانش را پشت سر گذاشت

طراحی لباس فضایی Collins Aerospace ثابت کرد که فضانوردان می توانند با آن در گرانش صفر حرکت کنند.

Collins Aerospace، یک شرکت خصوصی که برای ایجاد لباس های فضایی برای استفاده در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) استخدام شده است. لباسش را تست کرد در یک پرواز تجاری ریزگرانشی، با عبور از نقطه عطفی که به مهندسان اجازه می دهد به سمت بازبینی طراحی حیاتی حرکت کنند.

ناسا طراحی لباس های فضایی جدید را در سال ۲۰۲۲ پس از ۱۵ سال تلاش برای توسعه لباس های جدید به تنهایی برون سپاری کرد. کالینز هوافضا گفت این لباس سبک‌تر است و حجم کمتری نسبت به واحدهای حرکتی «افزایش‌یافته» که فضانوردان کنونی ناسا از آن استفاده می‌کنند، دارد. زمانی که ماموریت‌ها تغییر می‌کنند، می‌توان آن را تغییر داد و با طیف وسیع‌تری از تیپ‌های بدنی بسیار راحت‌تر از لباس‌های قدیمی‌تر که بر اساس طرح‌هایی با دهه‌ها قدمت ساخته شده‌اند، تناسب داشت.

در طول آزمایش، هواپیما “مانورهای ترن هوایی مانند” را اجرا کرد تا بی وزنی را القا کند و به کسی که نمونه اولیه را پوشیده است اجازه دهد ببیند آیا واقعاً به کسی اجازه می دهد در آن شرایط حرکت کند یا خیر. همانطور که در ویدیوی زیر مشاهده می‌شود، آن‌ها چیزهایی مانند پیمایش از میان درها در صفر G را امتحان کردند.

“تیم کالینز عملکرد لباس را در یک محیط گرانش صفر ساخته شده در یک هواپیما تایید کرد و یک سری از نمایش ها را توسط فضانوردان باتجربه سابق ناسا انجام داد.” – هوافضای کالینز

آزمایش بعدی کالینز هوافضا لباس را در یک محفظه خلاء قرار می دهد تا ببیند چگونه در خلاء فضا عمل می کند، در حالی که آزمایش زیر ۴۰ فوت آب در آزمایشگاه شناوری خنثی ناسا در تگزاس، ریزگرانش را برای آموزش پیاده روی فضایی شبیه سازی می کند.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/12/24071144/nasa-collins-aerospace-iss-eva-spacesuit-gravity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *