مقامات آمریکایی معتقدند هکرهای چینی در زیرساخت های حیاتی کمین کرده اند

هکرهای چینی حداقل در پنج سال گذشته در زیرساخت های حیاتی ایالات متحده پنهان شده اند. CNN روز چهارشنبه گزارش شد. مقامات آمریکایی در گزارشی ۵۰ صفحه ای درباره این موضوع می گویند: با کمین کردن در پشت صحنه حمل و نقل، آب، برق و سایر سیستم های مهم، هکرها این فرصت را دارند که هر زمان که زمان مناسبی تشخیص دهند حمله کنند. نسخه عمومی سند کامل قرار است هفته آینده منتشر شود.

مقامات FBI و وزارت دادگستری قبلا حکم قضایی صادر کرده بود برای به روز رسانی نرم افزاری که می تواند تسلیم هک چینی شود. هدف این تلاش مبارزه با هک چینی از طریق غیرفعال کردن سیستم‌های آسیب‌دیده از راه دور بود. به گفته این وزارتخانه، توانست کد صدها روتر اینترنتی را که می توانست به هکرهای چینی اجازه ورود دهد، حذف کند.

گزارش پیش رو نشان می دهد که این مدت چه مدت ادامه داشته است و یک حمله سایبری بالقوه چقدر می تواند بد باشد. قرار است تکنیک‌های هکرها را به تفصیل بیان کند، در حالی که به شرکت‌های پشت سیستم‌های زیرساختی حیاتی در مورد چگونگی پیدا کردن هکرهای چینی در سیستم‌هایشان راهنمایی می‌کند. هنوز هیچ نشانه ای در این گزارش وجود ندارد که نشان دهد هکرها علیه زیرساخت های ایالات متحده بدخواهانه عمل کرده اند.

هکرها با ورود به سیستم‌های فناوری اطلاعات شروع کردند و از آنجا به فناوری‌های مهم‌تر در پشت زیرساخت‌های ایالات متحده وارد شدند. در این گزارش آمده است که آنها همچنین دوربین های امنیتی برخی از تاسیسات را شکستند و در موردی دیگر به تصفیه خانه های آب دسترسی پیدا کردند.

هفته گذشته، کریستوفر رای، مدیر FBI به کنگره هشدار داد که هکرهای چینی در حال آماده شدن برای خراب کردن سیستم‌های زیرساختی حیاتی ایالات متحده هستند. “تهدیدهای سایبری برای زیرساخت های حیاتی ما نشان دهنده تهدیدات دنیای واقعی برای ایمنی فیزیکی ما هستند.” او در جلسه دادرسی گفت.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/us-officials-believe-chinese-hackers-lurk-in-critical-infrastructure-150319581.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/us-officials-believe-chinese-hackers-lurk-in-critical-infrastructure-150319581.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *