من Horizon Forbidden West را در داخل خودروی مفهومی سونی و هوندا Afeela در CES 2024 بازی کردم.

یک سال از زمانی که سونی هوندا موبیلیتی (SHM) اولین مفهوم خودروی الکتریکی خود را با نام Afeela معرفی کرد، این شرکت در CES 2024 بازگشته است تا جزئیات بیشتر، همکاری‌های بیشتر و شبیه‌ساز رانندگی را ارائه دهد.

را نام خودروی مفهومی از آخرین باری که دیدیم هیچ تغییری نکرده است. با این حال، چیزی که جدید است، توانایی این خودرو است با یک کنترلر پلی استیشن رانده شد. من موفق به انجام این کار نشدم – این یک شیرین کاری بود که توسط یکی از کارمندان شرکت انجام شد – اما آنجا بود یک کنترلر DualSense که در نسخه ی نمایشی من نقش دارد.

بنابراین بیایید از جایی شروع کنیم که SHM متوقف شد. در نمایشگاه CES 2023 سال گذشته، خودروی مفهومی Afeela EV را معرفی کرد که در ۴۵ دوربین و یک “نوار رسانه ای” گسترده که در سراسر داشبورد خودرو پخش شده بود، ترکیبی از اطلاعات خودرو، ناوبری، پخش کننده های موسیقی و موارد دیگر را نشان داد. فرمان به صورت یوکی دوباره طراحی شد تا راننده بتواند آن دایره مجلل را بهتر ببیند. این شرکت همچنین برخی از ترفندهای واقعیت ترکیبی را با همکاری Epic Games به نمایش گذاشت.

خود Afeela EV بیشتر شبیه نمونه اولیه سال گذشته است، اگرچه اکنون نوار LiDAR قابل توجهی در بالای شیشه جلو دارد که شبیه یک بریدگی گوشی هوشمند غول پیکر است. این شرکت می گوید که این خودرو در سال ۲۰۲۵ برای پیش خرید در دسترس خواهد بود و در سال بعد در ایالات متحده به فروش می رسد.

در نمایشگاه CES 2024، من وارد یک Afeela شدم، در حالی که یکی از نمایندگان SHM به من گشتی از همه چیزهایی که تاکنون در این خودروی مفهومی گذاشته شده بود، داد.

Afeela با ترکیب تخصص سونی و هوندا، حباب حذف نویز خود را ایجاد می کند، ظاهراً با استفاده از سونی، کابین را برای سرگرمی طراحی می کند. فناوری صوتی فضایی. با توجه به رندرهای SHM، به نظر می رسد که تقریباً ۳۰ بلندگو وجود دارد، اگرچه احتمال تغییر آن با تکامل بیشتر مفهوم بیشتر است. یک سخنگوی اضافه کرد که بیش از ۴۲ سنسور در برگه مشخصات اولیه Afeela زیبا هستند.

من Horizon Forbidden West را در داخل خودروی مفهومی سونی و هوندا Afeela در CES 2024 بازی کردم.
عکس مت اسمیت/Engadget

در یکی از سوررئال‌ترین تجربه‌هایی که در CES داشتم، مجبور شدم بازی کنم افق غرب ممنوع در صفحه نمایش داشبورد گسترده Afeela. نه، یک PS5 در این مفهوم EV ساخته نشده است – چرا که نه؟ – اما نمایشی شامل قابلیت پخش از راه دور طولانی مدت پلی استیشن. مطمئناً، اتصال بلوتوث به کنترلر معتدل بود (CES فقط صدها سیگنال بلوتوث و وای‌فای با هم برخورد می‌کنند)، اما از نظر مفهومی، متوجه می‌شوید که این امکان وجود دارد. دو صفحه نمایش برای مسافرانی که در عقب نشسته اند نیز می توانند بازی ها، فیلم ها و موارد دیگر را نمایش دهند. با این حال آنها فقط صفحه نمایش های ساختگی در این ماشین آزمایشی بودند.

SHM همچنین در جریان نمایشگاه CES سونی اعلام کرد که در حال حاضر با مایکروسافت همکاری کرده است تا از فناوری Azure OpenAI خود برای ایجاد «نماینده شخصی تحرک» استفاده کند – یک دستیار مجازی مکالمه داخل خودرو برای رانندگان و مسافران.

همچنین با Polyphony Digital، شرکت پشتیبان Gran Turismo، روی یک هدف مبهم برای توسعه وسایل نقلیه ای کار می کند که “مجازی و واقعی را عمدتاً در حوزه حواس انسانی ترکیب می کنند.” در حال حاضر، این همکاری منجر به Afeela شده است که می توانید در Gran Turismo رانندگی کنید.

اما این داشبورد جدید، همراه با پوشش‌های گرافیکی AR و بریدگی LiDAR است که بیش از همه مرا مجذوب خود می‌کند. EV اطلاعات و تصاویر را از حسگرهای خود می گیرد و مدل های سه بعدی از دنیای بیرون را ایجاد می کند. این را می توان برای چیزهای بیهوده، مانند هیولاهایی به سبک گودزیلا در فید dashcam شما و بازی های واقعیت افزوده استفاده کرد. یا ساده تر، پوشش های غنی و دقیق برای پیمایش به مشاغل و مقاصد اطراف.

در حالی که ما با Aveela EV در اطراف لاس‌وگاس رانندگی نمی‌کردیم، SHM سعی کرد بهترین چیز بعدی را ارائه دهد: یک شبیه‌ساز ماشین که با همکاری Epic Games ساخته شده است (و به نظر می‌رسد Unreal Engine 5 باشد. نسخه ی نمایشی ماتریس). با هدایت دنیای مجازی، در کابین Aveela (با رنگ مشکی بداخلاق، متفاوت از ماشین نمایشگاهی خاکستری روشن که قبلاً در آن نشسته بودم)، آینه های بال دیجیتال نیز همان دنیای سه بعدی بسیار واقعی را به نمایش می گذاشتند. سپس صفحه داشبورد یک پوشش واقعیت افزوده ارائه کرد که وسایل نقلیه، اشیاء و عابران پیاده را نشان می داد و خطرات اطراف را به رنگ قرمز نشان می داد.

SHM هنوز هم تمرکز زیادی بر توسعه فناوری رانندگی خودران و سیستم‌های کمک راننده پیشرفته خود دارد، که دومی ویژگی‌های کمکی غیرخودکار هستند، شبیه به خلبان خودکار تسلا. با استفاده از SoC Snapdragon Ride Qualcomm که ویژگی‌های رانندگی پیشرفته این خودروی مفهومی را تقویت می‌کند، Aveela می‌تواند به توانایی‌های محدود رانندگی خودکار سطح ۳ برسد. در آن نقطه (و ما هنوز آنجا نیستیم) یک وسیله نقلیه می تواند بیشتر جنبه های رانندگی را بدون دخالت انسانی مدیریت کند. یک سخنگوی اضافه کرد که این خودرو قادر به رانندگی خودکار سطح ۲ پلاس در محیط های شهری است. SHM همچنین نظارت بر ترافیک از طریق حسگرها، تشخیص اشیایی مانند مخروط های ترافیکی، و ظاهراً با استفاده از آنچه که Vision Transformer نامیده می شود که برای شناسایی ویژگی های محیطی “در یک چشم انداز وسیع تر” کار می کند – این می تواند به پیش بینی ترافیک آینده در پیش روی شما ترجمه شود. ملاقات با آنها یا مسیرهای رانندگی جایگزین.

این خودرو همچنین از تمام آن سنسورها به طرز بیهوده‌تری استفاده می‌کند تا رویکرد رانندگان را تشخیص دهد و درها را به روی آنها باز کند. همان حسگرها، از جمله LiDAR و دوربین‌ها، Afeela را هنگام پارک کردن خود هدایت می‌کنند.

بسیاری از ما هنوز تعجب می کنیم که آیا خودروی الکتریکی SHM هرگز به عنوان یک وسیله نقلیه مصرف کننده وجود خواهد داشت یا خیر. تعهد به عرضه خودروی خود در جاده‌ها تا سال ۲۰۲۶ هنوز وجود دارد، و در حالی که CES ممکن است مخاطب مناسبی برای تبلیغات تبلیغاتی باشد، آیا خریداران خودرو نیز همین فکر را خواهند کرد؟

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/i-played-horizon-zero-dawn-inside-sony-and-hondas-afeela-concept-ev-at-ces-2024-205902922.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/i-played-horizon-zero-dawn-inside-sony-and-hondas-afeela-concept-ev-at-ces-2024-205902922.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *