مهم ترین روندهای فناوری سفر در سال ۲۰۲۴

پست مهمان توسط هیئت گردشگری سنگاپور

از آنجایی که صنعت گردشگری به بهبود پس از همه‌گیری در بازار مسافرتی که به طور فزاینده‌ای نامطمئن است، ادامه می‌دهد، سوالی که برای ما مطرح شده این است: بعدش چی؟ به طور طبیعی، بسیاری از ما به دنبال فناوری برای فرصت های بیشتر هستیم. در سال ۲۰۲۳، شاهد رونق هوش مصنوعی و رشد بیشتر فناوری‌های نوظهور مانند واقعیت توسعه‌یافته (XR) و ۵G بودیم.

در حالی که این پیشرفت ها در حال شکل دادن به بخش سفر هستند، با ظهور موارد استفاده بیشتر در حالی که این فناوری به بلوغ بیشتر می رسد، چیزهای بیشتری در راه است.

با نگاه به جلو به سال ۲۰۲۴، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تیم‌ها کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند، کسب‌وکار خود را ساده‌تر کنند و تجربیاتی را به بازدیدکنندگان ارائه دهند که هرگز تصورش را هم نمی‌کردند.

در اینجا چهار نفر برتر هستند فن آوری روندهایی که می تواند سفر در سال ۲۰۲۴ را شکل دهد.

فن‌آوری‌های جدید شبکه، تجربه‌های بهتری را برای مهمان به ارمغان می‌آورد

از آنجایی که کسب‌وکارهای گردشگری از سال‌های COVID-19 به دنبال راه‌حل‌های فن‌آوری مختلف برای تجدید تجربه و جذب بازدیدکنندگان مکرر هستند، ۵G و XR در تعریف سنگاپور به عنوان مقصد گردشگری هوشمند ضروری هستند. با این حال، همانطور که فناوری‌ها بالغ می‌شوند، چالش‌های جدیدی به وجود می‌آیند.

در فضای فناوری‌های شبکه، STB بازخورد صنعت را در مورد چالش‌های موجود در راه‌حل‌های ۵G دریافت کرده است، زیرا نیاز به گردآوری چندین فروشنده فناوری با شرکت‌های مخابراتی است. این منجر به هزینه های بالایی برای ارائه یک تجربه ۵G XR می شود. در این ماه، Singtel راه اندازی بسته ۵G را برای مشاغل گردشگری که مشتاق هستند تجربیات دیجیتال جدید را به صورت یکپارچه در عرض چند ماه عرضه کنند، اعلام کرده است.

از طریق شراکت با STB در این بسته خدمات، کسب‌وکارهای گردشگری اکنون می‌توانند یک راه‌حل یک مرحله‌ای ۵G XR با استفاده از شبکه ۵G Singtel و شریک سازنده محتوا SFX داشته باشند. STB معتقد است که این امر به ویژه برای مشاغل گردشگری مانند جاذبه هایی که به دنبال راه اندازی تجربیات دیجیتالی جدید و بی نظیر در مدت زمان کوتاهی هستند مفید خواهد بود. ذینفعان علاقه مند ممکن است بخواهند برای اطلاعات بیشتر با تیم محصول Singtel 5G تماس بگیرند (Jayden Kwong – [email protected]؛ پنگ تنگ لیانگ – [email protected] )

یکی از نمونه‌ها، اجرای آزمایشی با شرکت توسعه سنتوزا در فورت سیلوسو است که در آن تیم اولین واقعیت توسعه‌یافته درجه فیلم با انرژی ۵G را در فضای باز و از طریق یک ابزار پوشیدنی راه‌اندازی کرد. پیش نمایش این تجربه را می توان در زیر مشاهده کرد:

علاوه بر این، سازمان توسعه رسانه Infocomm (IMDA) اعلام کرد که این کار را انجام خواهد داد تخصیص امواج هوایی جدید در باند ۶ گیگاهرتز برای پشتیبانی از استقرار آخرین استاندارد Wi-Fi 6E تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳٫

این بدان معناست که به جای باندهای ۲٫۴ گیگاهرتزی و ۵ گیگاهرتزی موجود، باند دیگری برای شبکه های Wi-Fi در دسترس خواهد بود. این باند جدید تراکم را در مناطقی با سیگنال‌های Wi-Fi زیاد کاهش می‌دهد که می‌تواند عملکرد و قابلیت اطمینان شبکه را بهبود بخشد. هر چند فراتر از آن می رود. این حرکت فرصتی طلایی برای مشاغل مهمان نوازی و گردشگری مستقر در سنگاپور برای افزایش تجربه مهمانان فراهم می کند.

خود Wi-Fi 6 در حال حاضر در محیط های مختلف مهمان نوازی استفاده می شود و ۶E فقط این را بهبود می بخشد. به عنوان مثال هتل هارد راک در آمستردام از WiFi 6 برای ارائه امکانات مدرن و دیجیتالی به مهمانان استفاده می کند. این کار طیف وسیعی از خدمات را امکان پذیر می کند، مانند ثبت نام مهمان، درخواست غذاخوری در اتاق، خروج از راه دور، و خانه داری هماهنگ.

XR و AI برای ایجاد تجربیات منحصر به فرد و هیجان انگیز ترکیب می شوند

افشاگری از ویژن پرو اپل و تکثیر ChatGPT زمینه را برای گسترش XR و هوش مصنوعیدر طی ۱۲ ماه گذشته در بسیاری از بخش ها، هم مصرف کنندگان و هم کسب و کارها به طور فزاینده ای با این فناوری آشنا شده اند.

همگرایی این دو روند فرصتی را برای بخش گردشگری ایجاد می کند تا تجربیات شخصی و باورنکردنی را با صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها ارائه دهد. توسعه تجربیات XR اغلب پرهزینه و نیازمند نیروی انسانی است. این مانع را می‌توان کاهش داد زیرا ظهور هوش مصنوعی مولد به کسب‌وکارهای گردشگری امکان می‌دهد به طور مؤثر محتوا و روایت‌ها را در قسمت پشتی توسعه دهند تا به مدل‌های XR رو به جلوی بازدیدکننده بدون نیاز به کارهای دستی فشرده وارد شوند.

به عنوان مثال، کسب و کارهای گردشگری می توانند دربان های دیجیتالی مبتنی بر XR یا راهنمای گردشگری ایجاد کنند. فکر AR مدل‌هایی که از طریق ابزارهای پوشیدنی مانند عینک‌های هوشمند با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار می‌کنند و می‌توانند از طریق پاسخ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به سؤالات پاسخ دهند، به‌جای تکیه بر کتابخانه‌های از پیش پرجمعیت‌شده پاسخ‌های انسان‌ها.

پروژه های ترکیبی از XR و AI در حال حاضر در بخش های دیگر وجود دارند. مثلا، نیانتیک Wol را منتشر کرد، یک تجربه با واقعیت ترکیبی که شامل یک جغد سه بعدی است که توسط هوش مصنوعی هدایت می شود. هنگامی که کاربران هدست می‌گذارند، محیط اطراف آن‌ها به جنگل قرمز تبدیل می‌شود. از آنجا، آنها با Wol، جغدی مجهز به هوش مصنوعی که با کاربران در مورد سؤالات مربوط به جنگل و اکوسیستم آن درگیر است، آشنا می شوند. Wol توسط یک پلت فرم هوش مصنوعی ساخته شده است که موتور آن از چندین مدل یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی کاراکتر تشکیل شده است که برای تقلید از جنبه های انسانی مانند ژست ها و گفتار طراحی شده است.

در حالی که این موارد استفاده هنوز در بخش گردشگری نوپا هستند، مفهوم و رویکرد قابل انتقال است و ما می‌توانیم انتظار پذیرش گسترده‌تر توسط بازیگران گردشگری را داشته باشیم تا تجربه بازدیدکنندگان را خیلی زود تصور کنیم.

همگرایی مدیریت جمعیت مبتنی بر داده و قابلیت کشف جواهر پنهان

مدیریت جمعیت های بزرگ و افزایش قابلیت کشف جواهرات پنهان دو حوزه ای هستند که برای اطمینان از تجربه مثبت بازدیدکنندگان در خط مقدم بوده اند. همانطور که کسب‌وکارهای گردشگری با اعتماد به‌نفس‌تر و مشتاق‌تر به استفاده از داده‌های زمان واقعی می‌شوند، این دو روند به طور فزاینده‌ای به هم مرتبط شده و در مقیاس با هم رشد می‌کنند.

مطالعات نشان داده است که مسافران به طور فزاینده ای به دنبال تجربیات دور از مسیرهای توریستی بیش از حد شکست خورده هستند. Booking.com‘s گزارش سفر پایدار ۲۰۲۳ دریافتند که ۷۵ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی خواهان “تجارب معتبری هستند که نماینده فرهنگ محلی باشد.” در همین حال، گزارش روند جهانی سفر American Express 2023 مسافران کشف‌شده می‌خواهند تجربه‌هایی داشته باشند، “که طعم فرهنگ محلی را به آنها بچشاند و به آنها اجازه دهد جواهرات پنهانی را کشف کنند که دوستان در خانه از آنها اطلاعی ندارند.”

کانون های گردشگری با استفاده از اپلیکیشن های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشویق سفرهای هوشمند و پایدار به مناطق کمتر شناخته شده، از این تمایل بهره می برند. به عنوان مثال، طرح هایی مانند برنامه “Feel Florence”. از حسگرها برای بررسی میزان شلوغی یک منطقه استفاده کنید و مسافران را به نقاط دیدنی، فعالیت ها و جاذبه های جایگزین هدایت کنید. این شامل به اشتراک گذاری برنامه های سفری است که باید با پای پیاده، دوچرخه، دوچرخه الکترونیکی و غیره که از شهر و شهرداری های کوچکتر اطراف می گذرد، کشف شوند.

به طور مشابه، بارسلونا معرفی شد برنامه چک بارسلونا که به بازدیدکنندگان اطلاعاتی در زمان واقعی درباره میزان شلوغ بودن سایت‌های توریستی محبوب و در دسترس بودن بلیط می‌دهد، در حالی که گزینه‌های جایگزین را نیز ارائه می‌دهد.

ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که کسب‌وکارهای گردشگری مانند جاذبه‌ها و هتل‌های سنگاپور از چنین فناوری‌هایی برای مدیریت جمعیت و افزایش قابلیت کشف جواهرات پنهان برای افزایش تجربه بازدیدکنندگان استفاده کنند.

متخصصان MICE از دوقلوهای دیجیتال برای افزایش درآمد رویداد استفاده می کنند

دوقلوهای دیجیتال مدل‌های دیجیتالی محصولات یا فضاهایی هستند که در دنیای فیزیکی وجود دارند – و می‌توانند جریان درآمدی کاملا جدیدی را برای متخصصان MICE در سال ۲۰۲۴ ایجاد کنند.

اولاً، دوقلوهای دیجیتالی به برنامه ریزان رویداد اجازه می دهند تا با چیدمان، چیدمان صندلی ها و پیکربندی غرفه داران مختلف آزمایش کنند. همراه با اینترنت اشیا و ادغام داده های جدید، این می تواند به استفاده کارآمدتر از فضا و درک محیط منجر شود. سپس این می‌تواند مدل‌های جدید قیمت‌گذاری غرفه‌داران یا حتی افزایش تعداد شرکت‌کنندگان را فعال کند، که هر دو می‌توانند تأثیر مثبتی بر درآمد داشته باشند.

یکی دیگر از مزایای دوقلوهای دیجیتال این است که چگونه می توانند به ارائه یک رویداد مجازی تاثیرگذارتر کمک کنند. به عنوان مثال، پلت فرم EXPO360 ارائه می دهد جریان های درآمد اضافی برای برنامه ریزان رویداد از طریق تورهای مکان مجازی و با اجازه دادن به غرفه داران برای تبلیغ غرفه های خود به صورت مجازی با افزودن رسانه های غنی و “نقاط داغ” تعاملی.

این همچنین می تواند برای بهبود کیفیت تجربه برای شرکت کنندگان مجازی گسترش یابد. با افزایش هدست‌های XR با کیفیت خوب، جذب شرکت‌کنندگان به یک رویداد آنلاین، بازار جدید و بزرگ‌تری را باز می‌کند – و به همراه آن یک جریان درآمد جدید.

علاوه بر این، دوقلوهای دیجیتال همچنین می توانند بازه زمانی یک رویداد را افزایش دهند. به جای داشتن چیزی که برای یک یا دو روز ادامه دارد، رویداد می تواند تا زمانی که برگزار کننده بخواهد ادامه یابد. این گزینه‌ها را برای شرکت‌کنندگان مجازی طولانی‌تر می‌کند، به این معنی که آنها می‌توانند در زمانی که برایشان مناسب است بیایند.

یک سال هیجان انگیز در پیش است

در نهایت، سال ۲۰۲۴ یک سال هیجان انگیز برای بخش سفر خواهد بود. پیشرفت های مداوم در فناوری به کسب و کارها این امکان را می دهد که کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با زمان تغییر کنند و تجربیاتی را به مصرف‌کننده ارائه دهند که یک دهه پیش شبیه جادو بود.

به دنبال پذیرش فناوری های جدید و نوظهور در سال ۲۰۲۴ هستید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ پلتفرم نوآوری هیبریدی STB، Tcube می تواند به شما در شناسایی شرکای مناسب، توسعه نقشه راه فناوری و راه اندازی خلبان های موفق کمک کند!

اکنون از طریق فرم علاقه مندی Tcube با ما تماس بگیرید: https://go.gov.sg/tcubecommunity


منبع: https://thenextweb.com/news/2024s-most-important-travel-tech-trends

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *