مهندس سابق اپل به جرم دزدی فناوری خودروهای خودران به شش ماه زندان محکوم شد

شیائولانگ ژانگ، کارمند سابق اپل که اعتراف به گناه کرد به دلیل سرقت اطلاعات مربوط به توسعه خودروی خودران این شرکت به ۱۲۰ روز حبس و پس از آن سه سال آزادی تحت نظارت محکوم شده است. ژانگ در سال ۲۰۱۸ در فرودگاه بین المللی سن خوزه، درست زمانی که می خواست سوار پروازی به چین شود، دستگیر شد. او ابتدا اعتراف به بی گناهی کرد تا اینکه در سال ۲۰۲۲ آهنگ خود را تغییر داد و به دزدی اسرار تجاری اعتراف کرد. وی علاوه بر گذراندن دوران پشت میله های زندان، طبق سند دادگاهی که اولین بار توسط او دیده شد، باید مبلغ ۱۴۶۹۸۴ دلار را نیز جبران کند. ۹to5Mac. ژانگ ابتدا با ۱۰ سال زندان و جریمه ۲۵۰۰۰۰ دلاری روبرو بود.

کارمند سابق اپل به عنوان مهندس سخت افزار برای ابتکار خودروی خودران این شرکت با نام رمز پروژه تایتان کار می کرد. بر اساس شکایت اپل، ژانگ یک سند ۲۵ صفحه ای حاوی شماتیک های مهندسی یک برد مدار برای وسیله نقلیه خودران این شرکت را از طریق AirDrop به لپ تاپ همسرش منتقل کرد. او همچنین یک نسخه از کتابچه راهنمای فنی را که نمونه اولیه اپل را توصیف می‌کرد، در آن لپ‌تاپ ذخیره کرد، علاوه بر این، بردهای مدار و یک سرور لینوکس را از آزمایشگاه‌های توسعه شرکت به سرقت برد.

ژانگ به دنبال مرخصی پدری و سفر به چین از اپل استعفا داد و به سازنده آیفون گفت که قرار است در این کشور برای XPeng Motors کار کند. گزارش شده است که تحقیقاتی را آغاز کرد، زیرا XPeng همچنین روی فناوری رانندگی خودکار کار می کند، که نشان داد ژانگ در دوربین مدار بسته در حال گرفتن سخت افزار از آزمایشگاه های اپل و انتقال فایل ها به رایانه همسرش دستگیر شده است. انتظار می رود که او تا ۱۹ ژوئن خود را تسلیم کند و پس از آن به یک مرکز امنیتی حداقل تا حد امکان نزدیک به خانه اش در سن خوزه، کالیفرنیا فرستاده خواهد شد.

خودروی خودران اپل یک دهه است که در حال ساخت است، اما هنوز محصولی را روانه بازار نکرده است که مصرف کنندگان بتوانند بخرند. بلومبرگ مارک گورمن اخیرا گزارش شده است این شرکت برنامه های خود را تغییر داد و اکنون در حال توسعه یک خودروی برقی مانند تسلا به جای یک خودروی تمام عیار خودران است. پیش‌بینی می‌شود که خودروی اپل که مدت‌ها در انتظارش بودیم، زودتر از سال ۲۰۲۸ عرضه شود.

این مقاله ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/ex-apple-engineer-sentenced-to-six-months-in-prison-for-stealing-self-driving-car-tech-110537599.html منتشر شد. ?src=rss


منبع: https://www.engadget.com/ex-apple-engineer-sentenced-to-six-months-in-prison-for-stealing-self-driving-car-tech-110537599.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *