موشک آریان ۶ قرار است دسترسی فضایی اروپا را در سال آینده بازگرداند

جوزف اشباخر، مدیر آن روز گذشته اعلام کرد که موشک آریان ۶ آژانس فضایی اروپا قرار است برای اولین بار در اواسط سال ۲۰۲۴ پرتاب شود.

اخبار به دنبال موفقیت است تست آتش داغ در ۲۳ نوامبر در فرودگاه فضایی اروپا در گویان فرانسه. اصطلاح آتش داغ به این واقعیت اشاره دارد که موتور با پیشرانه های خود روشن می شود و احتراق و اگزوز واقعی تولید می کند. تنها تفاوت با پرتاب واقعی این است که بوسترها مشتعل نمی شوند – محکم نگه داشتن موشک روی زمین.

وی گفت: با تکمیل آخرین آزمایش، آریان ۶ تمرینات لازم برای احراز صلاحیت را پشت سر گذاشته است. اشباخر بر ایکس، قبلا توییتر بود. ما مدل‌های خود را تأیید کرده‌ایم، دانش خود را در مورد عملیات افزایش داده‌ایم و اکنون برای اولین دوره پرتاب پرتابگر جدید سنگین‌بر اروپا مطمئن هستیم.»

در حالی که پرواز افتتاحیه محموله های اصلی را در مدار حمل نمی کند، چندین ماهواره کوچکتر را حمل می کندنخبگان اگر این پرتاب موفقیت آمیز باشد، Arianespace، شرکت سازنده این موشک، پرتاب دوم را در اواخر سال هدف خواهد گرفت. استفان اسرائیل، مدیرعامل این شرکت در یک نشست خبری گفت که پرتاب دوم ماهواره شناسایی CSO-3 را برای ارتش فرانسه حمل خواهد کرد.

پس از آن، آریان ۶ برای انجام هر چه بیشتر پروازها وارد کار خواهد شد. اسرائیل گفت هدف بلندمدت پرتاب این موشک به فضا ۹ تا ۱۰ بار در سال است. این شامل ۱۸ راه اندازی برای پروژه ابرصورت فلکی پهن باند آمازون Kuiper است.

آریان ۶ برای اولین بار چهار سال پیش برنامه ریزی شد. با این حال، موشک متحمل یک سری از تاخیرها، به مسائل فنی، COVID-19 و تغییرات طراحی نسبت داده می شود.

با سلف آریان ۶، آریان ۵، رسما از رده خارج شده است و موشک Vega C ایتالیا پس از پرتاب زمین گیر شد شکست در ماه دسامبر، اروپا در حال حاضر بدون دسترسی مستقل به ماهواره های فضایی است.

بنابراین، خبر خوشایندی است که آریان ۶ در مسیر راه اندازی در حدود ۶ ماه دیگر قرار دارد – اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود.


منبع: https://thenextweb.com/news/ariane-6-rocket-europe-space

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *