مکرون استارتاپ هسته ای بریتانیا را متقاعد کرد که اولین کارخانه خود را در فرانسه بسازد

انرژی هسته ای مستقر در لندن استارت آپ نیوکلئو برنامه های خود را برای ساخت اولین نیروگاه برق خود در بریتانیا کنار گذاشته و به جای آن تصمیم به سرمایه گذاری در فرانسه گرفته است.

این اقدام به دنبال لابی‌های گسترده امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، که شخصاً چندین بار با مدیر اجرایی و بنیانگذار نیوکلو، استفانو بونو، ملاقات کرده است، انجام می‌شود تا او را متقاعد کند که اولین رآکتور هسته‌ای مدولار این شرکت در فرانسه به نام تلگراف بسازد. گزارش ها.

Nucleo که در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد، رآکتورهای هسته ای کوچکی را توسعه می دهد که از زباله های رادیواکتیو انرژی می گیرند. این شرکت در ابتدا به دنبال این بود از ذخایر عظیم زباله های هسته ای بریتانیا در سایت سابق سلافیلد استفاده کنید تا راکتورهای خود را تامین کنید.

اما پس از دو سال تأخیر در تأمین مجوزهای کارخانه – به همراه برخی تشویق‌های رئیس‌جمهور فرانسه – این استارت‌آپ اکنون در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی فروشگاه در سراسر این کانال است.

<3 تکنولوژی اتحادیه اروپا

آخرین اخبار از صحنه فناوری اتحادیه اروپا، داستانی از بنیانگذار پیر خردمند ما، بوریس، و برخی هنرهای مشکوک هوش مصنوعی. هر هفته در صندوق ورودی شما رایگان است. ثبت نام کن!

نیوکلئو فرآیند صدور مجوز را با مقامات فرانسوی برای ساخت یک راکتور آزمایشی و یک کارخانه برای تولید سوخت هسته ای تا سال ۲۰۳۰ آغاز کرده است. در اینجا زباله های هسته ای را از غول انرژی دولتی EDF خریداری خواهد کرد.

با این حال، این شرکت در ایتالیا حضور قوی خواهد داشت، جایی که بخش تحقیق و توسعه خود را دارد و همچنین در آنجا برخی از اجزای آن را طراحی و تولید می کند.

خلبان انتظار می‌رود که راکتور و کارخانه بازفرآوری زباله‌های هسته‌ای در منطقه هزینه داشته باشد ۴ میلیارد یورو نیوکلئو در حال حاضر در حال مذاکره با سرمایه گذاران برای جذب ۱ میلیارد یورو است که به ۱٫۵ میلیارد یورو سهامی که قبلاً تضمین کرده است اضافه می کند.

علاوه بر این، نیوکلئو در سال گذشته کمک مالی ۲۰ میلیون یورویی را از Bpifrance، بانک سرمایه گذاری بخش عمومی کشور دریافت کرد. همچنین می تواند از مشوق های اعتبار مالیاتی در آینده بهره مند شود. انتظار می رود دولت فرانسه در اواخر سال جاری توافق با Nucleo را تایید کند.

Newcleo بخشی از موج جدیدی از استارت‌آپ‌ها است که بخش‌هایی را که به طور سنتی تحت تسلط پروژه‌های دولتی در مقیاس گیگاوات با برچسب‌های قیمتی هنگفت است، مختل می‌کنند.

الیزابت ریزوتی، مدیر ارشد اجرایی در نیوکلئو، به TNW گفت: «ماهیت فشرده راکتورهای هسته‌ای کوچک با نیروگاه‌های بزرگ گذشته فاصله زیادی دارد و زمان ساخت کوتاه‌تر و آسان‌تر و برنامه‌های تحویل بسیار قابل‌دستیابی را ارائه می‌دهد. سال گذشته.

برای Nucleo، تکامل کلیدی ما بر بستن چرخه سوخت با استفاده از سوخت‌های اکسید مخلوط (MOX) است که از زباله‌های هسته‌ای موجود استفاده می‌کند. این امر هزینه زیست‌محیطی و مالی دفع چنین زباله‌هایی را کاهش می‌دهد، خطر تکثیر را کاهش می‌دهد و از آن جلوگیری می‌کند. نیاز به استخراج برای سوخت هسته‌ای جدید.»


منبع: https://thenextweb.com/news/newcleo-uk-nuclear-startup-to-build-its-first-factory-in-france

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *