مک ۴۰ ساله می شود: اعلامیه اپل از سال ۱۹۸۴ را بخوانید

۲۴ ژانویه چهلمین سالگرد استیو جابز است که مکینتاش، اولین کامپیوتر موفق به بازار انبوه با رابط کاربری گرافیکی را رونمایی کرد.

مک ۴۰ ساله می شود: اعلامیه اپل از سال ۱۹۸۴ را بخوانید
مکینتاش اصلی ماوس کامپیوتر را رایج کرد و به کاربران اجازه می داد یک اشاره گر روی صفحه را کنترل کنند. این روش نقطه و کلیک برای ناوبری رایانه ای هنوز برای اکثر مردم در آن زمان یک مفهوم بدیع بود، زیرا رایانه های شخصی در این دوره معمولاً دارای رابط های خط فرمان مبتنی بر متن بودند که با صفحه کلید کنترل می شد.

گزیده ای از بیانیه مطبوعاتی اپل در سال ۱۹۸۴:

کاربران به مکینتاش می گویند که به سادگی با حرکت دادن یک «موس» – یک دستگاه اشاره گر کوچک – برای انتخاب از میان عملکردهای فهرست شده در منوها و نشان داده شده با نمادهای تصویری روی صفحه، چه کاری انجام دهد. کاربران دیگر مجبور نیستند دستورات متعدد و گیج کننده صفحه کلید رایانه های معمولی را به خاطر بسپارند. نتیجه سهولت استفاده و کاهش قابل توجه زمان یادگیری است. در واقع، مکینتاش یک دستگاه رومیزی است که به کاربران امکان استفاده بیشتر و خلاقیت را با سادگی ارائه می دهد.

اپل گفت که مکینتاش معمولاً «فقط چند ساعت طول می‌کشد تا یاد بگیرد» و از ویژگی‌های اصلی رایانه فعلی مانند دسکتاپ با آیکون‌ها، امکان استفاده از چندین برنامه در ویندوز، منوهای کشویی و کپی و چسباندن استفاده کرد. . .

نقل قولی از جابز در بیانیه مطبوعاتی اپل:

مکینتاش هم از نظر سبک عملکرد و هم از نظر طراحی فیزیکی به راحتی روی میز قرار می گیرد. تقریباً به اندازه یک تکه کاغذ فضای میز را اشغال می کند. با مکینتاش، کامپیوتر کمکی برای خودانگیختگی و اصالت است، نه مانعی. این اجازه می دهد تا ایده ها و روابط به روش های جدید دیده شوند. مکینتاش نه تنها بهره وری، بلکه خلاقیت را نیز افزایش می دهد.

قیمت مکینتاش اصلی از ۲۴۹۵ دلار شروع شد که معادل بیش از ۷۰۰۰ دلار امروز است. مشخصات و ویژگی های کلیدی شامل پردازنده ۸ مگاهرتز، ۱۲۸ کیلوبایت رم، درایو فلاپی دیسک ۴۰۰ کیلوبایتی برای ذخیره سازی و پورت های سریال برای اتصال چاپگر و سایر لوازم جانبی است.

بیانیه مطبوعاتی کامل اپل برای مکینتاش را می توانید پیدا کنید در وب سایت دانشگاه استنفورد.

برچسب ها: مکینتاش


منبع: https://www.macrumors.com/2024/01/23/apple-macintosh-turns-40/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *