میان رده جدید سامسونگ گلکسی A55 با امنیت و مواد بهبود یافته وارد بازار می شود

A55 که در کنار گلکسی A35 معرفی شد، اکنون دارای یک قاب آلومینیومی فلزی است و هر دو گوشی Knox Vault را برای اولین بار در گوشی های میان رده سامسونگ نشان می دهند.

گلکسی A55 و گلکسی A35 جدید سامسونگ جدیدترین محصولات اضافه شده به سری A میان رده آن هستند که اغلب شامل گوشی های پرفروش این شرکت می شوند. هر دو A55 و A35 جدید شامل Knox Vault سامسونگ هستند، یک ویژگی امنیتی که برای محافظت از داده‌های حساس مانند اعتبار صفحه قفل و کلیدهای رمزگذاری در برابر حملات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری با جداسازی فیزیکی آنها از پردازنده‌ها و حافظه اصلی تلفن‌ها طراحی شده است. این شرکت به خود می بالد که این اولین بار است که این ویژگی امنیتی در دستگاه های سری A آن ظاهر می شود.

گلکسی A55 به طور خاص دارای یک قاب فلزی است. پلیس اندروید گزارش هاکه نسبت به پلاستیک استفاده شده در سال گذشته ارتقاء یافته است گلکسی A54.

سامسونگ قیمت اروپایی این دو مدل را اعلام کرده است که قرار است در ۲۰ مارس عرضه شوند، اما در دسترس بودن نسخه های مختلف در بازارهای مختلف متفاوت است. Galaxy A55 از ۴۷۹ یورو (۴۳۹ پوند، حدود ۵۲۴ دلار) با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود که برای ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی به ۵۲۹ یورو (۴۸۹ پوند، حدود ۵۷۹ دلار) افزایش می یابد.

در همین حال، Galaxy A35 از ۳۷۹ یورو (حدود ۳۲۲ پوند یا ۴۱۵ دلار) برای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شود، در حالی که مدل ۸ گیگابایتی/۱۲۸ گیگابایتی ۳۳۹ پوند (حدود ۳۹۸ یورو یا ۴۳۵ دلار) و مدل ۸ گیگابایتی/۲۵۶ گیگابایتی قیمت دارد. ۴۴۹ (۳۸۹ پوند، حدود ۴۹۱ دلار).

گلکسی A35 سامسونگ از جلو و عقب.
گلکسی A35 سامسونگ.
تصویر: سامسونگ

بسیاری از مشخصات کلیدی A55 و A35 در هر دو دستگاه یکسان است. هر دو با نمایشگرهای ۶٫۶ اینچی OLED با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت و نرخ رفرش تا ۱۲۰ هرتز عرضه می‌شوند و هر دو با چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید و پنج سال وصله‌های امنیتی (کمی کمتر از هفت سال وعده‌های سامسونگ) پشتیبانی می‌شوند. برای سری Galaxy S24). مطابق پلیس اندرویدهر دو دارای استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، باتری‌های ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع تا ۲۵ وات هستند و از کارت‌های microSD تا ۱ ترابایت پشتیبانی می‌کنند.

بزرگترین تفاوت بین این دو گوشی به پردازنده و تنظیمات دوربین آنها برمی گردد. گلکسی A55 از Exynos 1480 جدیدتر استفاده می کند، در حالی که A35 از همان Exynos 1380 استفاده می کند که در گلکسی A54 سال گذشته مشاهده شد. تفاوت های دوربین نیز بین این دو وجود دارد. هر دو دارای سنسورهای اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و ماکروهای ۵ مگاپیکسلی هستند، اما A55 دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در مقابل یک دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ۱۳ مگاپیکسلی در جلو در A35 است.

ما با سامسونگ پیگیری کردیم تا بپرسیم آیا این تلفن ها می توانند مانند سایر دستگاه های سری A از جمله گلکسی A54 در ایالات متحده عرضه شوند یا نه.


منبع: https://www.theverge.com/2024/3/11/24097036/samsung-galaxy-a55-a35-price-release-date-specs-features-knox-vault

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *