میلیاردرهای سیلیکون ولی می خواهند شهری جدید در روستایی کالیفرنیا بسازند، اما مردم محلی به این پروژه بدبین هستند: “محرمانه بودن آنها مشکلات زیادی ایجاد کرده است.”

تصویر جامعه روستایی ریو ویستا، کالیفرنیا را نشان می دهد.  دارای یک خانه مزرعه چوبی قهوه ای، چمن بلند و چند ماشین RV پارک شده است.

ریو ویستا، کالیفرنیا یک منطقه روستایی است، اما میلیاردرها می خواهند از زمین برای ایجاد یک شهر جدید استفاده کنند.

AP Photo/ Godofredo A. Vasquez



  • میلیاردرهای سیلیکون ولی پس از خرید زمینی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار از برنامه های خود برای ساختن یک شهر جدید خبر دادند.
  • زمین بی سر و صدا در شهرستان سولانو، یک منطقه روستایی در نزدیکی سانفرانسیسکو و ساکرامنتو خریداری شد.
  • بسیاری از مردم محلی و قانونگذاران نسبت به این پروژه محتاط هستند، به خصوص با توجه به محرمانه بودن اولیه آن.
تبلیغات

تبلیغات

سان فرانسیسکو (AP) – میلیاردرهای سیلیکون ولی پشت یک ولگردی وحشیانه ۸۰۰ میلیون دلاری برای خرید زمین در کالیفرنیای شمالی سرانجام جزئیاتی در مورد برنامه های خود برای یک جدید منتشر کردند شهر سبز اما آنها همچنان باید رای دهندگان شکاک و رهبران محلی را جلب کنند.

پس از سال‌ها بررسی دقیق، یان سرامک، تاجر سابق گلدمن ساکس که این تلاش‌ها را رهبری می‌کرد، روز پنجشنبه وب‌سایتی را راه‌اندازی کرد.کالیفرنیا برای همیشهاین سایت این پروژه را به عنوان «فرصتی برای یک جامعه جدید با درآمد خوب عنوان کرد مشاغل محلیمزارع خورشیدی و فضای باز» در سولانو، شهرستانی روستایی بین سانفرانسیسکو و ساکرامنتو که اکنون خانه ۴۵۰۰۰۰ نفر است.

او همچنین شروع به ملاقات با سیاستمداران کلیدی به نمایندگی از منطقه کرد که سال‌ها تلاش ناموفق برای یافتن اینکه چه کسی پشت این ماجرای مرموز بوده است. Flannery Associates LLC از آنجایی که زمین های وسیعی را خرید و آن را به بزرگترین مالک زمین در شهرستان تبدیل کرد.

فهرستی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خطرپذیر سیلیکون ولی، از جمله نیکوکار لورن پاول جابز، بنیانگذار لینکدین، رید هافمن، و سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر، مارک آندرسن، از این پروژه حمایت می‌کنند. مجله نیویورک تایمز ابتدا در مورد سرمایه گذاران و برنامه های گروه گزارش داد.

تبلیغات

تبلیغات

از چپ به راست: مارک آندریزین، لورن پاول جابز و مایکل موریتز برخی از سرمایه گذاران برجسته سیلیکون ولی هستند که از پیگیری Flannery Associates برای ساختن یک شهر جدید در کالیفرنیا حمایت کرده اند.

از چپ به راست: مارک آندریزین، لورن پاول جابز و مایکل موریتز برخی از سرمایه گذاران برجسته سیلیکون ولی هستند که از پیگیری Flannery Associates برای ساختن یک شهر جدید در کالیفرنیا حمایت کرده اند.

پل چین / سانفرانسیسکو کرونیکل; جمال کنتس/گتی ایماژ برای TIME; مایکل کواک/گتی ایماژ برای Vanity Fair



کالیفرنیا فوراور، شرکت مادر Flannery، بیش از ۷۸ مایل مربع زمین کشاورزی در Solano خریداری کرده است. شهرستان از سال ۲۰۱۸٫ بیشتر زمین های خریداری شده در بخش جنوب شرقی شهرستان، با قطعاتی از فیرفیلد تا ریو ویستا است. به گفته این وب سایت، سرامک در سفرهای ماهیگیری عاشق این منطقه شد و او و همسرش اخیراً خانه ای در این شهرستان برای خانواده در حال رشد خود خریداری کردند.

این پروژه ماه گذشته یک نظرسنجی برای ساکنان صادر کرد تا حمایت از “شهری جدید با ده ها هزار خانه جدید”، مزارع انرژی خورشیدی، و پارک های جدید را که به طور کامل توسط بخش خصوصی تامین می شود، ارزیابی کند.

اما برای ساختن هر چیزی شبیه به یک شهر در زمین‌های کشاورزی کنونی، این گروه باید ابتدا رای‌دهندگان شهرستان سولانو را متقاعد کند که طرح رای‌گیری برای اجازه استفاده شهری در آن زمین را تایید کنند، حفاظتی که از سال ۱۹۸۴ برقرار است. مقامات محلی و فدرال هنوز هم وجود دارد. در مورد نیات گروه سؤالاتی دارید.

دو نماینده کنگره منطقه ای که سال ها به دنبال یافتن این موضوع بودند که آیا دشمنان یا سرمایه گذاران خارجی پشت این خرید در اطراف پایگاه نیروی هوایی ایالات متحده که برای امنیت ملی و اقتصاد محلی حیاتی است، بوده اند یا خیر، از اینکه فلانری هویت خود را برای مدت طولانی پنهان نگه داشته است خشمگین هستند. این وب‌سایت می‌گوید ۹۷ درصد از سرمایه‌گذاری آن توسط سرمایه‌گذاران آمریکایی و بقیه از بریتانیا و ایرلند است.

تبلیغات

تبلیغات

مایک تامپسون، نماینده ایالات متحده که نماینده بخش اعظم شهرستان است، این هفته پس از ملاقات با سرامک گفت: “اف بی آی، وزارت خزانه داری، همه تلاش می کنند تا بفهمند این افراد چه کسانی هستند.” محرمانه بودن آنها مشکلات زیادی را به همراه داشته، زمان زیادی را صرف کرده و هزینه های زیادی را نیز به همراه داشته است.

این گروه سرمایه‌گذاری گفت که برای جلوگیری از گمانه‌زنی کوتاه‌مدت، تا زمانی که زمین کافی خریداری نشود، رازداری لازم است، اما اکنون آماده است تا از خانواده‌های سولانو از طریق یک نظرسنجی پستی و ایجاد یک هیئت مشورتی جامعه خبر دهد. این وب سایت می گوید، نظرسنجی های گذشته نشان می دهد که والدین بیش از همه نگران آینده فرزندان خود هستند.

به جای تماشای ترک فرزندانمان، ما این فرصت را داریم که جامعه جدیدی بسازیم که کارفرمایان جدید را جذب کند، مشاغل محلی با درآمد خوب ایجاد کند، خانه‌هایی در محله‌های قابل پیاده‌روی بسازد، در مراقبت از محیط‌زیست پیشرو باشد، و پایه مالیاتی رو به رشدی را برای خدمت به شهرستان ایجاد کند. او گفت.

جاده ای روستایی با مزارع و توربین های بادی در کالیفرنیا.

میلیاردرها می خواهند شهری جدید در روستایی کالیفرنیا بسازند، اما با حمایت متزلزل مردم محلی و قانونگذاران مواجه می شوند.

AP Photo/تری چی



کالیفرنیا به ویژه به مسکن بیشتر نیاز دارد خانه های مقرون به صرفه برای معلمان، آتش نشانان، و کارکنان خدمات و مهمان نوازی. اما شهرها و شهرستان‌ها نمی‌توانند بفهمند کجا می‌توانند بسازند، زیرا محله‌های تثبیت‌شده با خانه‌های جدیدی که می‌گویند جاده‌هایشان را شلوغ می‌کند و شیوه زندگی آرامشان را خراب می‌کند، بحث می‌کنند.

تبلیغات

تبلیغات

از بسیاری جهات، شهرستان سولانو برای توسعه ایده آل است. این شهر در ۶۰ مایلی (۹۶ کیلومتری) شمال شرقی سانفرانسیسکو و ۳۵ مایلی (۵۶ کیلومتری) جنوب غربی شهر ساکرامنتو، پایتخت کالیفرنیا قرار دارد. خانه‌های Solano County یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خانه‌ها در منطقه خلیج سانفرانسیسکو هستند، با میانگین قیمت فروش ۶۰۰۰۰۰ دلار در ماه گذشته.

اما پرنسس واشنگتن، شهردار موقت سوئیسون سیتی، گفت که ساکنان عمدا تصمیم گرفتند از فضای باز محافظت کنند و با توجه به اهمیت آن، منطقه اطراف پایگاه نیروی هوایی تراویس را عاری از تجاوز نگه دارند.

او مشکوک است که هدف واقعی این گروه «ایجاد شهری برای نخبگان» تحت پوشش مسکن بیشتر است.

“آسیب اقتصادی همه جا را فرا گرفته است. پس چرا باید بیش از یک میلیارد دلار برای ایجاد یک شهر کاملا جدید هزینه کنید، در حالی که همه چیزهای دیگری را دارید که می توان در سراسر منطقه خلیج به دست آورد؟” او گفت.

تبلیغات

تبلیغات

فلانری در ماه مه هنگامی که از چندین مالک زمین به دادگاه شکایت کرد و آنها را متهم به توطئه برای تعیین قیمت املاک خود کرد، خشم مردم محلی را برانگیخت. این شرکت فاش کرد که حدود ۱۴۰ ملک را به قیمت بیش از ۸۰۰ میلیون دلار خریداری کرده یا تحت قرارداد است.

سپس هفته گذشته، ساکنان شروع به دریافت یک نظرسنجی فشاری برای سنجش حمایت رای دهندگان برای “یک پروژه بزرگ جدید” کردند که شامل “شهری جدید با ده ها هزار خانه جدید” می شود. در این نظرسنجی پرسیده شد که اگر ساکنان شهرستان برای اجاره یا خرید یکی از خانه‌های جدید در اولویت قرار گیرند و کمک مالی به آنها داده شود، احتمال بیشتری برای حمایت از این پروژه وجود دارد یا خیر.

تامپسون، نماینده کنگره، پس از ملاقات با Sramek تحت تأثیر قرار نگرفت و گفت که توسعه دهنده در جزئیات مبهم است و نتوانست درک یا قدردانی از شهرستان یا ارزش های آن را نشان دهد.

تامپسون در پاسخ به این سوال که چگونه به ساکنان در تامین مالی خانه های جدید کمک می کند، گفت که سرامک به او گفت که قصد دارد از “همه دانش خود به عنوان یک مرد مالی” برای پس انداز استفاده کند. توسعه در کالیفرنیا پیچیده است، اما تامپسون گفت که سرامک به او گفت که امیدوارند مجوزهای سریع‌تری دریافت کنند “زیرا پروژه آنها بسیار خوب است و نیت آنها بسیار عالی است.”

تبلیغات

تبلیغات

تامپسون گفت: “او برنامه ای ندارد، او هنوز آنجا نیست.”

جان گارامندی، نماینده ایالات متحده، که منطقه او شامل تراویس و نواحی فوری اطراف آن است، گفت که مقامات پایگاه و شهرستان تقریباً پنج سال پیش برای کمک به یافتن اینکه چه کسی زمین را خریداری می کند، تماس گرفتند. گارامندی، که قرار است روز جمعه با سرامک ملاقات کند، از اینکه متوجه شد چه کسی از این پروژه حمایت می کند، وحشت زده شد.

“شما میلیاردرهای ثروتمند سیلیکون ولی، شما طرفدار همه اینها هستید. این گونه مردم هستید؟ اینگونه می خواهید عمل کنید؟” او گفت. کاری که آنها توانسته اند انجام دهند این است که چاه را به طور کامل مسموم کنند.

هافمن و آندرسن به درخواست‌های ایمیلی برای اظهار نظر پاسخ ندادند و جابز از طریق کسب‌وکارشان Emerson Collective نیز پاسخی ندادند.

تبلیغات

تبلیغات

توسعه دهندگان پروژه گفتند که از پایگاه نظامی محافظت خواهند کرد و کشاورزانی که می خواهند کشاورزی را در زمین های خود ادامه دهند می توانند این کار را انجام دهند.

شهردار ران کوت گفت که فلانری تقریباً تمام زمین های اطراف شهر کوچک ریو ویستا را خریداری کرده است.

او مشکوک است که سالمندانی که نیمی از ۱۰۰۰۰ ساکن شهر را تشکیل می‌دهند، قدردان شلوغی و سر و صدای اضافی نیستند، اما دیگران ممکن است از بهبود مراقبت‌های پزشکی، زندگی شبانه و خریدی که ممکن است یک شهر پیشرفته در نزدیکی به ارمغان بیاورد، خوششان بیاید.

“اگر به درستی انجام شود، فکر می‌کنم فرصت‌های زیادی برای شهرستان وجود دارد. پایه درآمد مالیاتی آن‌ها تا حدی افزایش می‌یابد. بنابراین درآمد بادآورده‌ای زیادی از آن حاصل خواهد شد. ارزش املاک احتمالاً در اینجا نیز افزایش خواهد یافت. حتی بیشتر از این، بنابراین من فکر می کنم از این منظرها خوب است.”

تبلیغات

تبلیغات

اما دوباره، من فکر می‌کنم که شما از کیفیتی از سبک زندگی که به نوعی منحصر به این منطقه است دست می‌کشید.»

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

مقاله اصلی را بخوانید آسوشیتدپرس. حق چاپ ۲۰۲۳٫ Associated Press را دنبال کنید توییتر.

در ادامه بخوانید

کالیفرنیا
سیلیکون ولی
تبلیغات

نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/local-reaction-billionaires-plan-build-city-california-forever-bay-area-2023-9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *