«می دسامبر» در مقابل «دختر تمام آمریکایی: داستان مری کی لتورنو»

به یاد بیاورید زمانی که سه فیلم تلویزیونی درباره امی فیشر پخش می شد در عرض یک هفته از یکدیگر در شبکه های بزرگ در سال ۱۹۹۳؟ زنده بودن دوران جهنمی بود، روزنامه های تبلوید، سریال های “تحقیقی” هارد کپیو درام های تلویزیونی خوش طعم، همه در بدبختی بدنام دیگران، از مونیکا لوینسکی گرفته تا برادران منندز. و در میان این علاقه به موقعیت های ناخوشایند غریبه ها، فیلم ساخته شده برای تلویزیون آمد دختر تمام آمریکایی: داستان مری کی لتورنو.

در سال ۱۹۹۷، لتورنو به دو مورد تجاوز جنسی درجه دوم به کودک اعتراف کرد. معلم مدرسه در انتظار صدور حکم بود که اولین (اما نه آخرین) فرزند خود را با دانش آموز کلاس ششم سابق خود ویلی فوالاو به دنیا آورد. او بخش عدم تماس قرارداد خود را زیر پا گذاشت و در سال ۱۹۹۸ به زندان بازگردانده شد و در آنجا فرزند دوم خود را با فولائو به دنیا آورد. او در سال ۲۰۰۴ آزاد شد و کمتر از یک سال پس از صدور حکم عدم تماس او برداشته شد، لتورنو و فولائو ازدواج کردند. اگرچه فولائو در آن زمان به طور قانونی از هم جدا شده بود، اما هنگام مرگ لتورنو در سال ۲۰۲۰ در کنار او بود.

فیلم تلویزیونی اجتناب ناپذیر در سال ۲۰۰۰ به کارگردانی لوید کرامر به شبکه USA راه یافت. (لازم به ذکر است که کرامر در ادامه فیلم بیوگرافی ۲۰۱۲ را کارگردانی کرد لیز و دیککه لیندسی لوهان را در حال انجام یکی از تنبل‌ترین جعل‌های الیزابت تیلور می‌کند.) با بازی پنه‌لوپه آن میلر، بازیگر نقش اصلی، دختر تمام آمریکایی: داستان مری کی لتورنو یکی از پرخطرترین فیلم‌های تلویزیونی است که از سرفصل‌های خبری که آمریکا تا به حال به آن توجه کرده است.

و با نامزد اسکار با مضمون مشابه تاد هاینز می دسامبر اکنون در نتفلیکس دختر تمام آمریکایی ارزش دیدن را دارد، زیرا دقیقاً همان اردوگاهی است که هاینز ادعا می کند که فیلم او نیست. دختر تمام آمریکایییک مصنوع از پایان عصر دیگر، معامله واقعی است: بیش از حد خالص و دارای هویت.

دختر تمام آمریکایی داستان مری کی لتورنو تا یازده تقویت شده است.


اعتبار: اسکرین شات / توبی

دختر تمام آمریکایی در ابتدایی‌ترین حالت خود، کابل ابتدایی ساده‌ای است: فیلم‌برداری بیش از حد، موسیقی متن فیلم Skinemax داغ، داستان‌های عاطفی مادام العمر. بازگویی امروزی این داستان با محوریت تجاوز قانونی به یک پسر ۱۳ ساله، امیدوار بود که کمی خویشتن داری کند، اما دختر تمام آمریکایی با خوشحالی و بدون فکر کردن به حالت خنده در می آید.

پخش کردن “آیا می‌خواهند یا نمی‌خواهند؟” از زاویه دید، فیلم از تمسخر کردن “عاشقانه ممنوعه” خود لذت می برد، و با یک چشم انتظاری نفس گیر، تمام برس های پوست را با جزییات عجیبی نگاه می کند. در واقع، با استخدام یک بازیگر جذاب ۱۸ ساله (عمر آنگویانو) برای ایفای نقش فوالائو ۱۳ ساله، فیلم با سر به باتلاقی می رود که هاینز دو دهه بعد بی رحمانه با آن هجو می کند. می دسامبر. یکی از خنده‌دارترین و تاریک‌ترین لحظات متا در فیلم هاینس بر وضعیت مخمصه انتخاب این نقش خاص در فیلم درون فیلم تمرکز دارد – به‌ویژه زمانی که عکس‌های سر بازیگران ۱۳ ساله توسط یک هنرپیشه بی‌پروا رد می‌شود. (با بازی ناتالی پورتمن) زیرا آنها به اندازه کافی “سکسی” نیستند که بتوانند نقش پسر آزار دیده را بازی کنند.

تکان دهنده ترین عنصر دختر تمام آمریکایی این است که چقدر از راه خود برای گرفتن سمت لتورنو پیش می رود. این فیلم از دیدگاه او روایت می‌شود که او داستان را برای یک روان‌شناس به دستور دادگاه (با بازی مرسدس روهل) بازگو می‌کند. به تصویر کشیدن فوالائو نه تنها او را به وضوح مسن تر می کند، بلکه او را به عنوان یک درنده ترسیم می کند. شبیه یک برداشت عجیب و غریب مبادله جنسیتی در مورد یکی دیگر از چهره‌های بدنام دهه ۹۰، امی فیشر ۱۷ ساله، که رسانه‌ها آن را “لانگ آیلند لولیتا” نامیده‌اند (که به نوعی دلتنگ این بود که نوجوان ناباکوف شرور رمانش نبود. ).


اعتبار: اسکرین شات / توبی

در اوایل، لتورنو به عنوان یک مادر مسیحی دلسوز به تصویر کشیده می‌شود که فرزندانش را در رختخواب فرو می‌برد در حالی که برای آنها «عیسی تو را دوست دارد» می‌خواند. در همین حال، در سراسر شهر، Fualaau در حال آتش زدن یک کلبه متروکه است و سپس به پلیس در مورد آنچه اتفاق افتاده است دروغ می گوید. صحنه‌ای بعد لتورنو را به عنوان طعمه‌ای ناخواسته به تصویر می‌کشد، وقتی می‌بینیم که نوجوان ۱۳ ساله – و باند تمسخر آمیزش از غنچه‌های بی‌خبر – در یک کانورتیبل جلوی خانه لتورنو بالا می‌روند، جایی که او با آنها شرط بندی می‌کند و اعلام می‌کند: “من آن معلم را خواهم گرفت.”

و با این حال، به شیوه‌ی کاملاً بی‌شرمانه‌ی پرحاشیه‌گرایی تبلویدهای دهه‌ی ۹۰ و با همه‌ی افتضاح‌اش، دختر تمام آمریکایی یک ساعت خنده دار است اگر بتوانید به خودتان اجازه دهید تا از Velveeta که سرو می کند حال و هوا داشته باشید. از آنجایی که این شخصیت‌ها هرگز برای لحظه‌ای احساس واقعی بودن نمی‌کنند، به راحتی می‌توان خود را از تراژدی واقعی که آن را به وجود آورد، جدا کرد. ساختار داستان سرایی، با روانپزشک رول که مشتاقانه لتورنو را تحت فشار قرار می دهد تا تمام جزئیات ناپسند درون اتاق بازجویی را بازگو کند، مستقیماً از یک قسمت بیرون آمده است. خاطرات کفش قرمز – اگر خاطرات کفش قرمز یک اپیزود هبوفیلیا خیلی خاص داشت، یعنی. فیلمنامه جولی هبرت و بازیگری، خوب، بیایید مهربان باشیم و بگوییم که بیش از حد ساخته شده است. اگر نمی توانید طنز را در صحنه ای با نور بد از یک نوجوان خشمگین که فریاد می زند، “تعطیل تمام شد” بیابید. به معلم گیج شده اش، پس احتمالاً نگاه نمی کنید.

این صحنه همچنین آزمون تورنسل خوبی است که آیا طنز را در آن پیدا خواهید کرد یا خیر می دسامبرکه به گونه ای ساخته شده است که به طرز شرورانه ای خنده دار و بی رحمانه رد هر چیزی باشد دختر تمام آمریکایی و امثال آن ایستاده بود.

می دسامبر تبلوید sleaze را به بیرون تبدیل می کند.


اعتبار: فرانسوا دوهامل / با حسن نیت از نتفلیکس

می دسامبر به اندازه کافی جزئیات داستان لتورنو را تغییر داده است، بنابراین بازگویی دقیقی نیست. این شامل نام شخصیت‌ها می‌شود – گریسی (جولیان مور) و جو (چارلز ملتون) نمایندگان ما در اینجا هستند – و همچنین زمینه اولیه رابطه آنها (آنها در یک فروشگاه حیوانات خانگی ملاقات کردند که او رئیس او بود). اما تیم پشت فیلم، از جمله فیلمنامه نویس سامی برچ، بوده اند بسیار آینده در مورد کجا الهام آنها از

می دسامبر علاقه ای به بازخوانی این رسوایی ندارد، اما در عوض بر روی یک هنرپیشه جاه طلب به نام الیزابت (ناتالی پورتمن) تمرکز می کند که آرزوی ساختن یک فیلم را دارد. دختر تمام آمریکایی از خودش او به ساوانا می‌آید تا گریسی را قبل از بازی در فیلمی که الیزابت قول می‌دهد تصویری صادقانه‌تر و صادقانه‌تر از این ماجرا بازی کند، تحت الشعاع قرار دهد. هاینز یعنی کیک آناناسش را وارونه بخورد و آن را هم بخورد، اینجا. او نه تنها جنایات واقعی دهه ۹۰ را طعنه می‌زند، بلکه آثار براق‌تر و ظاهراً پررنگ‌تر دهه گذشته را نیز طنز می‌کند. داستان جنایی آمریکایی، آب نباتو عشق و مرگ.

هاینز این کار را با این کار انجام می دهد که هر یک از بازیگران اصلی زنش «آن زمان» و «اکنون» آن را نشان می دهند – حتی عنوان فیلم هم به این دوشاخه شدن زمان اشاره دارد. گریسی نسخه دهه ۹۰ است که عکس‌های نوزاد و عروسی‌اش را به تلویزیون می‌فروشد، در حالی که بی‌شرمانه دنباله‌ای از ویرانی در پی خود (از جمله ازدواج اول و فرزندانش) به جای می‌گذارد. مانند روزنامه‌هایی که از داستان‌شان سوء استفاده کردند و آن را فراموش کردند، دومی که تحقیر دیگری در تیررس آنها وجود داشت، جامعه‌گرایی گریسی لوح خالی خودش است. در همین حال، الیزابت وارد شهر می شود و وانمود می کند که از همه چیز بالاتر است، اما در نهایت ثابت می کند که تا پایان فیلم به همان اندازه مخرب و بی فکر است. همه در تعقیب یک نقش شاداب، یک “داستان” خوب – کلمه ای که وقتی در موقعیت او به کار می رود، جو ملتون را درگیر می کند.

تاد هاینز در میان حیله گری به دنبال صداقت است.


اعتبار: فرانسوا دوهامل / با حسن نیت از نتفلیکس

در حالی که این زنان مهلک در یک ملودرام کمیک تاریک رو به رو می شوند، جو ظاهر می شود می دسامبرقلب تپنده و شکسته گریسی و الیزابت وسواس زیادی نسبت به درست کردن ظاهرهای سطحی (مو، آرایش، لب) دارند، در حالی که جو بالاخره شروع به دیدن واقعیت شکنجه شده خود می کند. وقتی در اواسط بحث، از گریسی می‌پرسد: “چرا نمی‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم – اگر واقعاً به همان اندازه که می‌گوییم عاشق هستیم؟” او مستقیماً به حقیقت تلخ رابطه آنها می پردازد: چگونه آنها مجبور شده اند کمال بازی-بازی را انجام دهند تا گناه اصلی را در قلب آن جبران کنند.

با این خط عبور عاطفی ویرانگر که برش خورده است می دسامبرممکن است هاینز درست در مرکز باشد با این استدلال که فیلمش کمپ نیست. اما این بدان معنا نیست که از زبان اردوگاه برای ساختارشکنی اشیاء واقعی آن استفاده نمی کند. می دسامبر سرنخ‌های فنی را از آن بازخوانی‌های تابلوی گذشته – فیلم‌برداری دانه‌دار و بیش از حد روشن – وام می‌گیرد. یک موسیقی بیش از حد ملودراماتیک – و آنها را بارها و بارها بر روی بسیار پیش پا افتاده قرار می دهد. شام خانوادگی، پخت کیک و (در ویروسی ترین لحظه فیلم) بررسی یخچال برای هات داگ. و اینجاست که هاینز در ناهماهنگی زندگی معمولی، چنین افسانه‌ای سر به فلک کشیده، معنای خود را کشف می‌کند.

از آنجایی که اردوگاه در شکاف بین هدف و محصول نهایی وجود دارد، می دسامبر استدلال می کند که فقط اشیاء بی سرنخ مانند دختر تمام آمریکایی یا وسایل نقلیه فاکس پرستیژ امروزی را واقعاً می توان چنین در نظر گرفت. و با ایجاد گسست بین ابتذال واقعیت و روش‌هایی که ما آن را تغییر شکل می‌دهیم، به نظر می‌رسد که بسیار زیاده‌روی به نظر برسد، بدترین تمایلات ما به تصادف اتومبیل را در تضاد مستقیم با وجود افرادی که در طول مسیر زیر گرفته‌اند قرار می‌دهد. .

در پایان آن می دسامبر دایره های اطراف راست به عقب دختر تمام آمریکایی

فیلم درون یک فیلم در «مه/دسامبر».
اعتبار: اسکرین شات / نتفلیکس

پس از تمام تلاش‌های الیزابت، فیلمی که او می‌سازد، یک سینمای بزرگ درباره یک شخصیت خاکستری اخلاقی نیست. بجای، ماه می دسامبر صحنه آخر به نظر می رسد مستقیم از دختر تمام آمریکایی

ما شاهدان بی‌نظمی هستیم که می‌توانیم پس از بازآفرینی فیلم اغواگری جو توسط الیزابت-آس-گریسی در فروشگاه حیوانات خانگی ببینیم. بازیگر نوجوانی که در مقابل الیزابت به ایفای نقش پرداخته است، به وضوح پیرتر و جذاب است. در دستان آماتور الیزابت، زبانی که گریسی از قبل مانند یک سلاح دستکاری می کند، حتی اغراق آمیزتر شده است. و برای تکمیل آن، الیزابت-آس-گریسی در حالی که یک مار غول پیکر را نوازش می کند، اغوا می کند.

اگر این همان اتفاقی است که برای یک «داستان واقعی» در دست هالیوود رخ می دهد، حق داریم به آن بخندیم، در حالی که جوهای دنیا حق دارند به طور کلی از چرخ دستی خارج شوند. تنها کسی که فیلم را با چیزی شبیه به رشد واقعی به پایان می‌رساند، جو است، که آخرین بار به تنهایی دیده شده است و نوجوانان خود را از راه دور فارغ‌التحصیل می‌بیند، دچار یک فروپاشی عاطفی می‌شود که به نظر می‌رسد نشانه‌ای از یک تجلی عمیق (و آشکارا ناگفته) باشد.

چرخه های مخرب ما از فضول، که با رویارویی لحظه ای گریسی و الیزابت در زمین فوتبال مدرسه تجسم یافته است، نمی تواند به او برسد. به نظر می رسد او یک فرار را کشف کرده است، چیزی که تماماً متعلق به خودش است، در حالی که چرخ و فلک ملودراماتیک آنها بدون او می چرخد. از چشم جو، ما می‌توانیم بازی را دقیقاً همان چیزی که هست ببینیم – پرستیژ یا زباله، جایی برای حقیقت ندارد.

نحوه تماشا: دختر تمام آمریکایی: داستان مری کی لتورنو برای پخش در دسترس است فریوی و لوله های.


منبع: https://mashable.com/article/may-december-mary-kay-letourneau-all-american-girl

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *