نحوه استفاده از Apple Pay در آیفون خود برای پرداخت های بدون تماس

Apple Pay می تواند خرید چیزها را راحت تر کند و از اطلاعات کارت اعتباری شما محافظت کند. در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد، سرویس پرداخت از پرداخت ضربه به پرداخت در فروشگاه‌های خرده‌فروشی فیزیکی، برنامه‌ها و وب‌سایت‌های آنلاین و پرداخت‌های شخص به شخص با Apple Cash پشتیبانی می‌کند. در اینجا گام به گام نحوه استفاده از Apple Pay آورده شده است.

نحوه استفاده از Apple Pay در iPhone یا Apple Watch

قبل از استفاده از Apple Pay، باید حداقل یک کارت اعتباری یا نقدی به Apple Wallet اضافه کنید. شما می توانید بازدید کنید راهنمای Engadget برای تنظیم Apple Pay برای دستورالعمل های دقیق

اولین چیزی که باید در مورد استفاده از Apple Pay در فروشگاه های خرده فروشی فیزیکی بدانید این است که فقط برخی از فروشندگان از آن پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، Walmart طولانی است نگهدارنده بوده استبه جای فشار دادن آن (بر اساس کد QR) والمارت پرداخت. Home Depot نیز از آن پشتیبانی نمی‌کند، حتی زمانی که رقیب Lowe بالاخره در اواخر سال ۲۰۲۳ شروع به پذیرش Apple Pay (در فروشگاه‌ها و برنامه آن) کرد.

اگر مطمئن نیستید که فروشگاهی از آن پشتیبانی می‌کند یا خیر، می‌توانید به دنبال لوگوی ضربه به پرداخت (تابش امواج با ضربه زدن دست روی کارت روی آن) یا نماد Apple Pay باشید. همچنین می‌توانید از سیری بخواهید مکان‌های نزدیکی را که این سرویس را می‌پذیرند به شما نشان دهد.

صفحه تایید Apple Pay در آیفون.  یک کارت نقدی (با اطلاعات بانکی و چهار رقم آخر سیاه شده) با یک جعبه سیاه با صورتک سبز شناور در بالا.  در زیر، متن
آنچه هنگام تکمیل تراکنش Apple Pay در آیفون با Face ID روی صفحه می بینید
اسکرین شات توسط Will Shanklin / Engadget

هنگامی که در پایانه Apple Pay-friendly هستید، موارد زیر را در iPhone خود انجام دهید:

  1. روی دکمه کناری سمت راست آیفون خود دوبار کلیک کنید.

  2. برای احراز هویت با Face ID به آیفون خود نگاه کنید (یا اگر مدل قدیمی تر است، انگشت خود را روی حسگر Touch ID قرار دهید).

  3. روی بالای گوشی خود به کارت‌خوان ضربه بزنید، معمولاً نزدیک جایی که نشان‌واره Tap-to-Pay را می‌بینید. وقتی پرداخت با موفقیت خوانده شد، یک علامت چک می‌بینید و صدای زنگ می‌شنوید.

عکس مچ مردی با ساعت اپل.  صفحه Apple Pay روی صفحه ساعت قرار دارد.  می گوید
عکس از Will Shanklin / Engadget

اگر با اپل واچ پرداخت می کنید این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  1. روی دکمه کناری (پایین سمت راست) ساعت خود دوبار کلیک کنید.

  2. اپل واچ را به پایانه پرداخت در نزدیکی لوگوی Tap-to-Pay آن ضربه بزنید. وقتی تراکنش انجام شد، صدای زنگ می‌شنوید و علامت چک را مشاهده می‌کنید.

اگر کار نکرد، مطمئن شوید که مکان Apple Pay را می‌پذیرد و سیستم‌های آن‌ها در حال اجرا هستند. اگر چنین است، از کسی که در آنجا کار می کند بپرسید بهترین نقطه برای ضربه زدن به پایانه پرداخت او چیست.

اگر می خواهید از Apple Pay با کارتی غیر از کارت پیش فرض خود استفاده کنید، پس از دوبار کلیک کردن روی دکمه کناری دستگاه (اما قبل از پرداخت) روی کارت روی صفحه ضربه بزنید. می‌توانید روی کارت‌های اضافه شده خود بکشید و قبل از ضربه زدن برای تأیید، کارت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نحوه خرید آنلاین با Apple Pay

تصویری از تایید پرداخت Apple Pay در وب سایت Target.  یک پوشش Apple Pay از کاربر می خواهد تا با استفاده از Touch ID تأیید کند.  پشت صفحه پرداخت است.
اسکرین شات توسط Will Shanklin / Engadget

بسیاری از وب سایت ها و برنامه های شخص ثالث Apple Pay را می پذیرند. این نه تنها از وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری شما جلوگیری می کند، بلکه امنیت بیشتری را نیز به شما می دهد. Apple Pay به جای اطلاعات واقعی کارت اعتباری شما از یک “توکن مجازی” رمزگذاری شده یکبار مصرف استفاده می کند. بنابراین اگر هکرها سیستم‌های فروشنده را نقض کنند، فقط توکن رمزگذاری شده متصل به Apple Pay شما را می‌بینند که نمی‌توانند از آن برای تراکنش‌های اضافی استفاده کنند.

می توانید از Apple Pay برای تراکنش های آنلاین (وب و درون برنامه ای) در iPhone، iPad، Mac و ویژن پرو:

  1. هنگام تسویه حساب، به دنبال Apple Pay در یک وب سایت یا در یک برنامه باشید. آن را به عنوان گزینه پرداخت خود در پرداخت انتخاب کنید.

  2. هنگامی که از شما درخواست تأیید می کند، از Face ID (آیفون و آی پدهای جدیدتر)، شناسه لمسی (آیفون و آی پدهای مک و قدیمی تر) یا Optic ID (Vision Pro) برای تأیید تراکنش ایمن استفاده کنید. وقتی یک انیمیشن تأیید را پذیرفت، صدای زنگ می‌شنوید.

توجه داشته باشید که اگر از مک بوک (با درب بسته) متصل به مانیتور خارجی استفاده می کنید، می توانید از آن استفاده کنید. صفحه کلید جادویی اپل با تاچ آیدی به جای باز کردن درب لپ تاپ برای دسترسی به حسگر آن.

نحوه استفاده از Apple Pay برای ارسال پول

صفحه نمایش Apple Cash در چت Messages.  در زیر جعبه متن iMessage، یک ناحیه سیاه بزرگ نشان داده می شود
اسکرین شات توسط Will Shanklin / Engadget

اپل کش به شما امکان می دهد از طریق برنامه پیام ها پول ارسال، دریافت و درخواست کنید. به عنوان جایگزینی برای خدمات مشابه طراحی شده است ونمو و برنامه نقدیبه شما امکان می دهد با افرادی که می شناسید و به آنها اعتماد دارید مبادله وجوه کنید.

ابتدا مطمئن شوید که Apple Cash را راه اندازی کرده اید. در آیفون، برنامه Wallet را باز کنید و روی کارت Apple Cash ضربه بزنید. اگر از شما خواست، روی «تنظیم Apple Cash» ضربه بزنید. در آی‌پد، اپل واچ یا ویژن پرو، به جای آن به سراغ آن‌ها می‌روید تنظیمات > کیف پول و اپل پیسپس کارت Apple Cash را انتخاب کنید و دستورالعمل ها را برای تنظیم آن دنبال کنید.

هنگامی که Apple Cash را فعال کردید، در اینجا نحوه ارسال پول آمده است:

  1. برنامه پیام‌ها را باز کنید و موضوع چت شخصی را که می‌خواهید برایش پول ارسال کنید انتخاب کنید.

  2. روی دکمه پلاس در سمت چپ کادر ورودی متن ضربه بزنید.

  3. Apple Cash را از منوی فن در سمت چپ انتخاب کنید.

  4. مبلغ مورد نظر برای ارسال را وارد کنید.

  5. روی ارسال ضربه بزنید.

  6. نماد Apple Cash در یک پیام پیش نویس ظاهر می شود. وقتی برای ارسال آماده شدید، روی فلش بالا ضربه بزنید.

  7. برای تکمیل تراکنش، اعلان امنیتی را دنبال کنید. این به معنای Face ID، Touch ID یا رمز عبور شما در iPhone یا iPad است. در اپل واچ، روی دکمه کناری دوبار ضربه می زنید. در Vision Pro از Optic ID استفاده می کند.

نحوه استفاده از Apple Pay در آمازون

متأسفانه، در حال حاضر نمی توانید از Apple Pay در وب سایت آمازون یا برنامه تلفن همراه استفاده کنید. نزدیکترین چیزی که می توانید دریافت کنید فروشندگانی است که از خدمات پرداخت آمازون در ویترین فروشگاه های خود در خارج از آمازون استفاده می کنند. خرده‌فروش آنلاین به این فروشندگان این امکان را می‌دهد که Apple Pay را بپذیرند.

اگر با استفاده از خدمات پرداخت آمازون به سایت یا برنامه شخص ثالثی برخورد کردید، مراحل مشابه مراحل «نحوه استفاده آنلاین از Apple Pay» در بالا است. مواردی را که می خواهید به سبد خرید خود اضافه کنید، Apple Pay را به عنوان گزینه پرداخت خود انتخاب کنید و مراحل امنیتی را برای تأیید و تکمیل تراکنش انجام دهید.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/how-to-use-apple-pay-on-your-iphone-for-contactless-payments-132050897.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/how-to-use-apple-pay-on-your-iphone-for-contactless-payments-132050897.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *