نسخه ارزان گلکسی زد فولد ۶ بدون یک ویژگی مهم عرضه می‌شود

بر اساس گزارش ETNews، ممکن است سامسونگ امسال سنت‌شکنی کند و دو نسخه‌ از گوشی گلکسی زد فولد ۶ را دردسترس مردم قرار دهد.

نسخه‌‌ای از گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۶ با قیمت پایین‌تر عرضه خواهد شد و به‌نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد با این کار جایگاه خود را در بازار گوشی‌های تاشدنی مستحکم کند؛ چراکه اکنون تسلط سامسونگ بر این بازار تا حدودی متزلزل شده است.

مدل ارزان‌تر گلکسی زد فولد ۶ بدون قابلیت پشتیبانی از قلم S-Pen روانه‌ی بازار خواهد شد؛ در حالی که مدل اصلی گوشی مجهز به این قلم خواهد بود.

دو سال پیش، سامسونگ ۹۰ درصد بازار گوشی‌های تاشدنی را در اختیار داشت؛ اما اکنون با ورود رقبای چینی همچون هواوی، شیائومی، اوپو و آنر، سهم سامسونگ از این بازار به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

پیش‌بینی شرکت مشاوران زنجیره‌ی تأمین نمایشگر (DSCC) نشان می‌دهد که سامسونگ ممکن است امسال برای نخستین بار رتبه‌ی اول را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تاشدنی تقدیم هواوی کند.

غول فناوری کره‌ی جنوبی باتوجه به مشکلاتی که در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند تاشدنی دارد، به فکر چاره افتاده است و در اولین گام می‌خواهد مدل ارزان‌تر گوشی گلکسی زد فولد ۶ را عرضه کند.

هنوز مشخص نیست که آیا نسخه‌‌ی مجهز به قلم S-Pen زد فولد ۶، شکاف اختصاصی برای قرار دادن قلم دارد یا کاربران باید آن را به‌صورت جداگانه خریداری کنند. گلکسی زد فولد ۵، یکی از بهترین گوشی‌ های تاشو سامسونگ، از قلم لمسی S-Pen پشتیبانی می‌کند؛ اما باید آن را به‌صورت جداگانه خریداری کرد، چراکه درون جعبه قرار داده نشده و دستگاه فاقد شکاف اختصاصی است.

عدم پشتیبانی از قلم S-Pen در یکی از نسخه‌های گلکسی زد فولد ۶ امکان کاهش قیمت را به سامسونگ خواهد داد. باید دید که غول فناوری کره‌ای تا چه میزان می‌تواند با حذف قلم لمسی،‌ قیمت گوشی گلکسی زد فولد ۶ را کاهش دهد.

احتمالاً سامسونگ در نسخه‌ی ارزان‌تر جدیدترین گوشی تاشدنی خود تغییرات دیگری را نیز اعمال خواهد کرد. با این‌حال ممکن است بر خلاف شایعات، تنها یک نسخه‌ از گوشی گلکسی زد فولد ۶ وارد بازار شود.


منبع: https://www.zoomit.ir/mobile/418151-samsung-cheaper-galaxy-z-fold-6-s-pen-support/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *