نسخه دیجیتال PS5 در مقابل دیسک: کدام پلی استیشن ۵ برای شما بهترین است؟

پلی استیشن 5 و یک کنترلر در کنار پلی استیشن 5 آل دیجیتال و یک کنترلر.

پلی استیشن ۵ استاندارد (سمت چپ) در کنار نسخه دیجیتال پلی استیشن ۵ (راست).

سونی



وقتی از طریق پیوندهای ما خرید می کنید، اینسایدر ممکن است کمیسیون وابسته به دست آورد. بیشتر بدانید

مال سونی PS5 سریعترین فروش کنسول بازی نسل فعلی است و خریداران می توانند بین دو مدل یکی را انتخاب کنند: الف نسخه استاندارد ۵۰۰ دلاری و نسخه دیجیتال ۴۰۰ دلاری.

نسخه دیجیتالی مقرون به صرفه تر، دیسک درایو برای رسانه فیزیکی ندارد، بنابراین شما محدود به بازی های دانلود شده هستید. در همین حال، PS5 استاندارد شامل یک درایو بلوری ۴K برای پخش دیسک های بازی در غیر این صورت، هر دو کنسول عملکرد یکسانی را ارائه می دهند.

تصمیم سونی برای فروش نسخه تمام دیجیتال ارزان‌تر PS5 در زمانی است که درآمد نرم‌افزار دیجیتال همچنان از رسانه‌های فیزیکی پیشی می‌گیرد. مطابق با GamesIndustry.bizبیش از ۹۴ درصد از درآمد بازی‌های ویدیویی از طریق فروش دیجیتالی در سال ۲۰۲۲ ایجاد شده است. این شامل خرید بازی‌ها و همچنین افزونه‌هایی مانند برنامه‌های بسط و دیگر محتوای قابل دانلود می‌شود.

دانلودهای دیجیتال هم راحت و هم پرطرفدار هستند، اما هنوز مزایایی وجود دارد که از پرداخت مقداری بیشتر برای PS5 با درایو دیسک حاصل می شود. مهم‌تر از همه، بازی‌های فیزیکی را می‌توان با تخفیف خریداری کرد، مجدداً فروخت یا با دوستان و خانواده به اشتراک گذاشت. PS5 استاندارد همچنین دارای گزینه ای برای پخش فیلم از دیسک های Blu-ray است، در حالی که PS5 تمام دیجیتال محدود به پخش جریانی است و گزینه ای برای خرید یا دانلود مستقیم فیلم های دیجیتال وجود ندارد.

اینکه آیا PS5 استاندارد واقعاً ارزش ۱۰۰ دلار اضافی را نسبت به نسخه دیجیتال دارد، واقعاً به این بستگی دارد که چقدر مزایای درایو دیسک آن را می‌سنجید. در اینجا یک تفکیک کامل از نحوه قرارگیری دو مدل PS5 ارائه شده است تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این امتیازات دیسک ارزش آن را دارند یا خیر.

سونی پلی استیشن ۵

پلی استیشن ۵ به لطف سخت افزار نسل بعدی، انحصاری ها و درایو بلوری ۴K بهترین تجربه بازی کنسول را ارائه می دهد. اگرچه قیمت آن ۱۰۰ دلار بیشتر از کنسول نسخه دیجیتال است، مدل استاندارد PS5 به شما امکان می دهد بازی های فیزیکی را روی دیسک انجام دهید.

سونی پلی استیشن ۵ (نسخه دیجیتال)

کنسول نسخه دیجیتال PS5 100 دلار کمتر از مدل استاندارد قیمت دارد. عملکرد بازی یکسانی را ارائه می دهد، اما شامل دیسک درایو نمی شود. در عوض، خریداران باید بازی های دیجیتال را دانلود کنند تا بتوانند آنها را در سیستم بازی کنند.

تبلیغات

تبلیغات

PS5 دیجیتال در مقابل دیسک: قیمت و در دسترس بودن

PS5 استاندارد (۵۰۰ دلار) ۱۰۰ دلار بیشتر از نسخه دیجیتال PS5 (400 دلار) قیمت دارد. اما با وجود ارزان‌تر بودن، نسخه دیجیتال اغلب در مقادیر کمتر به خرده‌فروشان ارسال می‌شود، بنابراین PS5 استاندارد معمولاً راحت‌تر پیدا می‌شود.

در دسترس بودن هر دو کنسول در سال ۲۰۲۳ بسیار بهتر از سال های گذشته است. هر دو مدل در طول سال ۲۰۲۳ به طور مرتب در انبار موجود بوده اند. مدل تمام دیجیتال هنوز هم می تواند به سرعت به فروش برسد، اما مجدداً ذخیره می شود و دیگر یافتن آنها در فروشگاه ها به ندرت اتفاق می افتد.

سونی همچنین کنسول های پلی استیشن ۵ را با بازی های محبوب همراه می کند. Final Fantasy XVI رایج ترین بازی همراه در حال حاضر است، اما فقط با نسخه دیسک درایو کنسول در دسترس است. باندل هایی با بازی God of War: Ragnarok، Call of Duty: Modern Warfare 2 و Horizon Forbidden West نیز در سال ۲۰۲۲ منتشر شدند.

بسته‌های استاندارد PS5 به همراه یک بازی ۵۶۰ دلار قیمت دارند که ۱۰ دلار تخفیف برای خرید بازی و کنسول به صورت جداگانه ارائه می‌کند. باندل‌های Final Fantasy XVI و Ragnarok با PS5 استاندارد اخیراً با ۵۰ دلار تخفیف به فروش می‌رسند، اما مشخص نیست که این معامله چند وقت یک‌بار ظاهر می‌شود.

تبلیغات

تبلیغات

PS5 دیجیتال در مقابل دیسک: چه چیزی متفاوت است؟

هر دو مدل پلی‌استیشن ۵ طراحی‌ها و مشخصات تقریباً یکسانی را ارائه می‌دهند – تنها تفاوت واقعی بین آن‌ها عدم وجود درایو دیسک بلوری ۴K در نسخه دیجیتال است.

نسخه دیجیتال PS5 در کنار ناتوانی در پخش بازی ها و فیلم ها بر روی دیسک بلوری، کمی نازک تر است و وزن آن حدود ۱٫۳ پوند کمتر از نسخه استاندارد است.

به غیر از این دو تفاوت، نسخه دیجیتالی استاندارد PS5 و PS5 عملکرد بازی را دقیقاً یکسان ارائه می دهند. این شامل پشتیبانی از گیم پلی تا رزولوشن ۴K و ۱۲۰ فریم در ثانیه در نمایشگرهای سازگار، زمان بارگذاری سریع رعد و برق به لطف درایو حالت جامد کنسول، و ویژگی های گرافیکی پیشرفته مانند ردیابی اشعه در بازی های منتخب.

هر دو کنسول با یک درایو ۱ ترابایتی شروع می‌شوند که به راحتی با درایو حالت جامد m.2 شخص ثالث برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر قابل ارتقا است. هر دو کنسول نیز به همین شکل عرضه می شوند کنترلر DualSenseکه بازخورد لمسی را ارائه می دهد و دارای یک میکروفون داخلی است و همه آنها را پشتیبانی می کند بهترین لوازم جانبی پلی استیشن.

تبلیغات

تبلیغات

PS5 دیجیتال در مقابل دیسک: بازی

اسکرین شات از جوئل و الی در آخرین بازی ما.

جوئل و الی در بازی ویدیویی The Last of Us برای PS5.

پلی استیشن/ناتی داگ



دو کنسول پلی‌استیشن ۵ کتابخانه‌ای از بازی‌ها و کیفیت گیم‌پلی یکسانی دارند، اما PS5 استاندارد به شما کنترل بیشتری در مورد اینکه کجا می‌توانید آنها را بخرید و چگونه بازی می‌کنید، می‌دهد.

با PS5 استاندارد، بازی‌ها را می‌توان از روی دیسک یا از طریق دانلود دیجیتال پخش کرد. در همین حال، نسخه دیجیتال PS5 شما را به خرید و اجرای بازی‌های دانلود شده محدود می‌کند.

خرید دیجیتالی بازی های پلی استیشن به حساب سونی شما وابسته است. فروشگاه پلی‌استیشن تنها جایی است که می‌توانید بازی‌های دیجیتالی بخرید، بنابراین دارندگان نسخه دیجیتال PS5 نمی‌توانند از تخفیف‌های فروشگاه‌های خرده‌فروشی مانند GameStop و Best Buy استفاده کنند.

اگرچه دانلود بازی های دیجیتال راحت است، اما داشتن گزینه ای برای خرید دیسک های فیزیکی در PS5 استاندارد به شما این امکان را می دهد که بازی های خود را دوباره بفروشید یا آنها را به یک دوست قرض دهید. PS5 استاندارد همچنین می تواند دیسک های قدیمی PS4 را از طریق سازگاری به عقب پخش کند، در حالی که نسخه دیجیتال PS5 فقط می تواند از طریق فروشگاه PlayStation به آن بازی ها دسترسی داشته باشد.

به خاطر داشته باشید، با این حال، بسیاری از بازی های فیزیکی هنوز برای نصب و بازی به اتصال اینترنت و فضای ذخیره سازی قابل توجه PS5 نیاز دارند. این بدان معناست که استفاده از یک کپی دیسک در یک PS5 استاندارد باعث صرفه جویی در فضای هارد دیسک در مقابل دانلود بازی نمی شود.

تبلیغات

تبلیغات

PS5 دیجیتال در مقابل دیسک: پلی استیشن پلاس

سونی یک سرویس اشتراک به نام ارائه می کند پلی استیشن پلاس که چند نفره آنلاین و یک کاتالوگ از بازی ها را برای دانلود در PS5 ارائه می دهد. PlayStation Plus روی هر دو کنسول PS5 یکسان کار می کند، اما دارندگان نسخه دیجیتال ممکن است بیشترین بهره را از این سرویس ببرند زیرا برنامه های خاصی دسترسی آسان به دسته ای از بازی های PS4 را بدون نیاز به درایو دیسک فراهم می کنند.

PlayStation Plus Essential با ۱۰ دلار در ماه به گیمرها امکان دسترسی به بازی آنلاین و مجموعه ای از بازی های رایگان ماهانه را می دهد که تا زمانی که مشترک باقی بمانند در مجموعه آنها باقی خواهند ماند. دو سطح بعدی پلی استیشن پلاس، Extra (15 دلار در ماه) و Premium (18 دلار در ماه)، دسترسی به بیش از ۴۰۰ بازی PS4 و PS5 را فراهم می کند. Premium بازی‌های بیشتری را از کنسول‌های پلی‌استیشن قدیمی‌تر و گزینه پخش مستقیم بازی‌ها به PS5 اضافه می‌کند.

تبلیغات

تبلیغات

PS5 دیجیتال در مقابل دیسک: مشخصات

مشخصات

PS5 استاندارد

نسخه دیجیتال PS5

درایو دیسک

۴K Ultra HD Blu-ray

هیچ یک

ذخیره سازی

درایو ۸۲۵ ​​گیگابایتی M.2

درایو ۸۲۵ ​​گیگابایتی M.2

خروجی HDMI

تا رزولوشن ۴K در ۱۲۰ هرتز با HDMI 2.1

تا رزولوشن ۴K در ۱۲۰ هرتز با HDMI 2.1

پورت ها

۱x USB-C، ۳x USB 3.1، ۱x اترنت

۱x USB-C، ۳x USB 3.1، ۱x اترنت

CPU

AMD Ryzen Zen 2، ۸ هسته، ۱۶ رشته در ۳٫۵ گیگاهرتز

AMD Ryzen Zen 2، ۸ هسته، ۱۶ رشته در ۳٫۵ گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی

AMD Radeon RDNA 2 در ۲٫۲۳ گیگاهرتز، ۱۰٫۳ TFlops

AMD Radeon RDNA 2 در ۲٫۲۳ گیگاهرتز، ۱۰٫۳ TFlops

حافظه

GDDR6 16 گیگابایت، پهنای باند ۴۴ گیگابایت بر ثانیه

GDDR6 16 گیگابایت، پهنای باند ۴۴ گیگابایت بر ثانیه

PS5 دیجیتال در مقابل دیسک: کدام را باید بخرید؟

کنترلری که بالای پلی استیشن پنج (PS5) قرار دارد.

همه مدل‌های PS5 دارای یک کنترلر DualSense هستند.

BI Photo Isabel Fernandez Pujol



هر دو مدل پلی استیشن ۵ عملکرد بازی یکسانی را ارائه می دهند، اما PS5 استاندارد بسته به عادات خرید شما می تواند ارزش بیشتری را در دراز مدت ارائه دهد. ۱۰۰ دلار اضافی هزینه دارد، اما به شما امکان می‌دهد دیسک‌های قدیمی PS4، نسخه‌های استفاده شده از بازی‌ها و دیسک‌های قرض‌گرفته‌شده از دوستان را بازی کنید، که ممکن است به مرور زمان باعث صرفه‌جویی در پول شما شود. همچنین به عنوان یک پخش کننده بلوری ۴K برای فیلم ها عمل می کند.

نسخه دیجیتال پلی استیشن ۵ هنوز هم یک پیکاپ عالی است، به خصوص اگر می خواهید از قبل در پول خود صرفه جویی کنید، اما برای گیمرهایی که از قبل مجموعه ای از دیسک های پلی استیشن ندارند و نیازی ندارند که PS5 مرکز خانه آنها باشد، بهتر است. سیستم سرگرمی بر خلاف مقرون به صرفه تر Xbox Series Sنسخه دیجیتال PS5 دارای اشکالاتی در عملکرد نیست، که باعث می شود کمتر فدای تفاوت قیمت شود.

تبلیغات

تبلیغات

PS5 استاندارد را در نظر بگیرید اگر …

  • شما از قبل صاحب بازی های فیزیکی PS4 هستید که می خواهید روی PS5 خود بازی کنید
  • شما می خواهید فیلم ها را روی دیسک های Blu-ray و ۴K Blu-ray پخش کنید
  • می‌خواهید بازی‌های PS5 کارکرده یا نسخه‌های فیزیکی با تخفیف خریداری کنید

نسخه دیجیتال PS5 را در نظر بگیرید اگر …

  • شما می خواهید ۱۰۰ دلار در خرید کنسول خود صرفه جویی کنید
  • شما فقط بازی های دیجیتال می خواهید و از خرید از فروشگاه سونی بدتان نمی آید
  • شما به گزینه ای برای تجارت در بازی های استفاده شده خود نیاز ندارید
تبلیغات

تبلیغات

سوالات متداول

آیا PS5 قدرتمندتر از نسخه دیجیتال است؟

نسخه دیجیتال PS5 دقیقاً همان عملکرد PS5 استاندارد را بدون درایو دیسک ارائه می دهد. به غیر از درایو دیسک، هر دو مدل از سخت افزار داخلی یکسانی استفاده می کنند.

آیا PS5 فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به نسخه دیجیتال دارد؟

هر دو کنسول پلی استیشن ۵ دارای یک درایو حالت جامد ۸۲۵ گیگابایتی هستند، اگرچه نرم افزار سیستم ۶۶۷ گیگابایت را برای استفاده برای بازی ها و سایر فضای ذخیره سازی در اختیار شما قرار می دهد. فضای ذخیره سازی را می توان با یک درایو حالت جامد m.2 ارتقا داد که نیازهای سرعت PS5 را برآورده می کند.

اگر نسخه دیسک PS5 را دارید می توانید بازی های دیجیتال را دانلود و بازی کنید؟

فروشگاه پلی استیشن برای خریدهای دیجیتالی روی PS5 استاندارد و نسخه دیجیتال به همین ترتیب عمل می کند. حساب سونی و خریدهای شما را می توان بین چندین کنسول پلی استیشن نیز به اشتراک گذاشت.

ثبت نام برای خبرنامه هفتگی Insider Reviews برای مشاوره خرید بیشتر و معاملات عالی

شما می توانید لوگو و مجوز تحسین این داستان را خریداری کنید اینجا.

افشاگری: نوشته و تحقیق شده توسط بررسی های خودی تیم ما محصولات و خدماتی را که ممکن است برای شما جالب باشد برجسته می کنیم. اگر آنها را بخرید، ممکن است سهم کمی از درآمد حاصل از فروش را از شرکای خود دریافت کنیم. ما ممکن است محصولات را به صورت رایگان از تولید کنندگان برای آزمایش دریافت کنیم. این تصمیم ما را در مورد اینکه آیا محصولی مشخص شده یا توصیه نمی شود، هدایت نمی کند. ما مستقل از تیم تبلیغاتی خود کار می کنیم. ما از بازخورد شما استقبال می کنیم. به ما ایمیل بزنید reviews@insider.com.



منبع: https://www.businessinsider.com/guides/tech/ps5-digital-vs-disc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *