نظرسنجی PwC: 77 درصد از مدیران اجرایی نگران خطرات امنیت سایبری هوش مصنوعی هستند

نظرسنجی PwC: 77 درصد از مدیران اجرایی نگران خطرات امنیت سایبری هوش مصنوعی هستند

امروزه، تقریباً هر شرکتی می‌خواهد از هوش مصنوعی مولد استفاده کند. آنها راه‌حل‌های جدید جالبی می‌سازند و از چشم‌انداز مدل‌های پایه خوش‌بین هستند.

با این حال، با توجه به الف نظرسنجی جدید از مدیران عامل جهانی که توسط PwC انجام شده استعلی‌رغم تمام مزایای عمده، این فناوری که بسیار پرطرفدار است می‌تواند چالش‌های بزرگی از جمله خطرات امنیتی بالقوه را نیز به همراه داشته باشد.

این شرکت با بیش از ۴۷۰۰ مدیر جهانی، از جمله ۲۳۱ نفر از ایالات متحده، مصاحبه کرد تا بفهمد که چگونه می‌خواهند مدل‌های کسب‌وکار خود را دوباره اختراع کنند تا همچنان برای مشتریان و کارمندان خود ارزش ایجاد کنند. در پاسخ‌ها، اکثر مدیران اجرایی بر روی پتانسیل هوش مصنوعی مولد همگرا شدند.

اما، بسیاری از آنها همچنین چالش ایجاد اعتماد در این فناوری را مطرح کردند – با ۷۷٪ موافقت کردند که ژنرال هوش مصنوعی ممکن است افزایش خطر نقض امنیت سایبری.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که هدف مدیران جهانی در کوتاه‌مدت و بلندمدت با ژنرال هوش مصنوعی چیست و چه مشکلاتی را در سر دارند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی کنند.

ژنرال هوش مصنوعی محصولات را بهبود می بخشد اما رقابت را نیز افزایش می دهد

با قدرت GPT در دست کسب و کارها، مدیران عامل جهانی انتظار دارند که این فناوری در سال جاری شروع به بازدهی کند. اگرچه، این از نظر سود مستقیم نخواهد بود.

در این نظرسنجی، ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که انتظار دارند هوش مصنوعی مولد کیفیت محصولشان را در ۱۲ ماه آینده بهبود بخشد، در حالی که ۷۰ درصد موافق بودند که به‌طور قابل‌توجهی نحوه ایجاد، ارائه و جذب ارزش شرکتشان را در بلندمدت تغییر خواهد داد.

در سطح ریز، آنها انتظار دارند که بیشترین مزیت از نظر بهره وری کارکنان حاصل شود، به طوری که ۶۴ درصد از مدیران انتظار دارند که کارمندان آنها در ماه های آینده با قدرت هوش مصنوعی ژنرال، کارهای بیشتری انجام دهند. نزدیک به ۶۰ درصد نیز انتظار دارند که کارایی خودشان با این فناوری بهبود یابد.

۴۴ درصد از مدیران عامل پیشنهاد کردند که همه این مزایا در نهایت به نتیجه نهایی بهبود یافته ختم می شود. آنها انتظار دارند که GenAI افزایش خالص سود را در ۱۲ ماه آینده در مقابل تنها ۳٪ کاهش خالص پیش بینی کند.

اما زمانی که هوش مصنوعی مولد محصول و تیم یک شرکت را توانمندتر کند، همین کار را برای سایر بازیگران در صنعت انجام می دهد و رقابت را تشدید می کند.

حدود ۶۸ درصد از مدیران عامل انتظار دارند این اتفاق در سه سال آینده رخ دهد. در این سناریو، مهارت‌های نیروی کار و چگونگی باز کردن ارزش از هوش مصنوعی در نقش خود، عنصر متمایزکننده خواهد بود.

در حال حاضر، PwC اشاره می کند که تاثیر اجتماعی ژن هوش مصنوعی هنوز مشخص نیست، برخی از مدیران در حال برنامه ریزی برای استخدام در هنگام اجرای فناوری هستند در حالی که برخی دیگر به دنبال کاهش نیروی کار خود هستند.

به گفته این شرکت، رویکرد ایده‌آل در این مورد باید جستجوی استعدادهای هوش مصنوعی ژنرال در حین آموزش و تشویق کارکنان موجود برای خودکارسازی و تقویت وظایف معمول باشد. آزاد کردن زمان بیشتر برای کارهای با ارزش بالاتر و درآمدزا.

“شفاف بودن، هدفمند بودن و مورد اعتماد بودن در مورد برنامه ها و تصمیمات مرتبط با هوش مصنوعی می تواند به همراه داشتن آن دسته از کارمندانی که نسبت به هوش مصنوعی محتاط هستند کمک کند تا احساس راحتی بیشتری در آزمایش و نوآوری با آن داشته باشند. مدیران عامل باید این موضوع را به عنوان جنبه جدیدی از هوش مصنوعی بپذیرند. نقش آن‌ها با درک، توضیح و مدیریت تنش‌های اجتناب‌ناپذیر ناشی از هوش مصنوعی، این شرکت در این نظرسنجی نوشت.

نگرانی در مورد ایجاد اعتماد در هوش مصنوعی مولد

در حالی که آموزش و تشویق می‌تواند کارکنان را به پذیرش هوش مصنوعی مولد سوق دهد، ایجاد اعتماد ارگانیک به ورودی‌ها و خروجی‌های سیستم‌های هوش مصنوعی – یکی از جنبه‌های کلیدی در ایجاد پذیرش و رشد کسب‌وکار – همچنان یکی از دغدغه‌های اصلی در ذهن مدیران باقی مانده است.

در این نظرسنجی، آنها گفتند که خطر نقض امنیت سایبری همچنان یکی از بزرگترین موانع برای ایجاد اعتماد است. به طور خاص، ۷۷٪ از آنها موافق بودند که این فناوری می تواند شانس نقض را افزایش دهد.

سپس، آنها همچنین نگرانی‌های ثانویه‌ای مانند انتشار اطلاعات نادرست (۶۳٪) در داخل شرکت و آسیب حقوقی یا اعتباری (۵۵٪) را که می‌تواند از هوش مصنوعی مولد ناشی شود، ابراز کردند.

برای رسیدگی به همه این مشکلات، PwC خاطرنشان می‌کند که مدیران عامل باید مطمئن شوند که چه کسی از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و در سازمانشان مسئولانه از آن استفاده می‌شود.

“کسب اعتماد می تواند فرصتی برای متمایز کردن شرکت شما باشد. با استفاده از داده های کمی مناسب و معیارهای کیفی، آن را در نحوه اندازه گیری موفقیت کسب و کار قرار دهید. اعتماد همچنین می تواند دارایی نامشهود ارزشمندی در طول یک مدل کسب و کار یا تحول عملیاتی باشد. هوش مصنوعی قابل اعتماد چیزی فراتر از سیستم های سازگار و محافظت شده است. به معنای استقرار راه حل های مناسب برای موقعیت مناسب و استفاده از داده ها، سیاست ها و نظارت مناسب برای دستیابی به نتایج مرتبط و قابل اعتماد است. “این شرکت اضافه کرد.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/pwc-survey-77-of-ceos-concerned-about-ai-cybersecurity-risks/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *