نقد و بررسی پوکو F5؛ ارمغان پوکو برای گیمرها

پوکو، زیرمجموعه محبوب شیائومی، حدود ۵ سال پیش وارد بازار گوشی‌های هوشمند شد و برای اولین بار با Pocophone F1 پا به میدان نبرد گذاشت. با گذشت زمان و افزایش محبوبیت گوشی‌‌های پوکو میان طرفداران، اکنون نوبت به سری گوشی‌های پوکو F5 رسیده تا این مسیر را ادامه دهند. ارزان‌ترین گوشی این خانواده یعنی پوکو F5 را می‌توان یکی از ارزشمندترین گوشی‌های بازار دانست که مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی آن با قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان می‌تواند از گزینه‌های جذاب پیش‌‌‌‌روی کاربران باشد. پوکو F5 از ویژگی‌‌‌‌های شاخصی نیز چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲، نمایشگر امولد باکیفیت، طراحی شیک و باتری پر دوام بهره می‌‌برد. این قاتل پرچمدار پوکو بالأخره به دفتر دیجیاتو رسیده و در ادامه این مطلب آن‌را زیر ذره‌بین بررسی قرار داده‌‌ایم.

سری F گوشی‌های پوکو از جذاب‌‌ترین قاتلان پرچمدار بازار هستند که از قدرت پردازشی بالایی برخوردارند و در کنار آن، نمایش جذابی را در سایر بخش‌‌‌ها به‌‌‌نمایش می‌‌‌گذارند. یکی از پرفروش‌‌‌ترین گوشی‌‌های این خانواده، پوکو F3 (بررسی دیجیاتو) بود. با گذشت حدود دو سال از زمان رونمایی آن، حال زمان آن است که پوکو F5 این فرمول موفق زیرمجموعه شیائومی را ادامه دهد. اگر قصد خرید گوشی تا ۲۰ میلیون تومان را داشته باشید، حتماً این گوشی را هم میان گزینه‌هایتان یافته‌‌‌اید. در این بررسی به بخش‌‌‌های مختلف پوکو F5 می‌‌پردازیم تا تصمیم‌گیری در مورد خرید آن برایتان راحت‌‌تر شود. با دیجیاتو همراه باشید.

بررسی ویدیویی پوکو F5

تماشای ویدیو از یوتوب

تماشای ویدیو از آپارات

مشخصات فنی پوکو F5

نام گوشی شیائومی پوکو F5
نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی و قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ
چیپست اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲
حافظه رم ۸ یا ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با پوسته MIUI 14 For POCO
دوربین اصلی سه‌گانه شامل دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکروی ۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی ۶۷ وات
وزن ۱۸۱ گرم
بدنه قاب پشتی و فریم پلاستیکی / محافظ گوریلا گلس ۵ روی نمایشگر / استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر نفوذ گردوغبار پاشش قطرات آب
قابلیت‌های جانبی مجهز به اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور، جک هدفون و پشتیبانی از شبکه ۵G
قیمت مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی حدود ۱۵ میلیون تومان

گوشی‌های خانواده پوکو F5 را فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا برای بررسی در اختیار دیجیاتو قرار داده است. ۱۹کالا یکی از شناخته‌شده‌‌ترین فروشگاه‌‌های انواع گوشی هوشمند و اکسسوری‌های مختلف محسوب می‌شود که با مراجعه به سایت این مجموعه، می‌‌‌توانید از آن بازدید کنید.

طراحی و کیفیت ساخت

نقد و بررسی پوکو F5؛ ارمغان پوکو برای گیمرها

پوکو در طراحی قاتل پرچمدار جدیدش از المان عجیب‌‌وغریبی استفاده نکرده و ظاهر دستگاه کاملاً استاندارد است. همین سادگی و شیک بودن طراحی پوکو F5 سبب کاربرپسند‌تر شدن آن می‌شود. این قاتل پرچمدار در سه‌رنگ آبی، مشکی و سفید گردینت به‌دست کاربران می‌‌‌رسد. بد نیست کمی در جزئیات دقیق‌تر شویم.

قاب پشتی پوکو F5 شامل سه دوربین با چینش جداگانه، فلش LED دوتایی، لوگوی پوکو و سایر نوشته‌های تکراری می‌شود. زیرمجموعه شیائومی در این قسمت از لبه‌‌‌های تخت با انحنای جزئی استفاده کرده تا در کنار بهبود ارگونومی کارکرد، حس خوشایند‌تری را حین در دست‌گرفتن آن تجربه کنید. به‌لطف وزن ۱۸۱ گرمی و ضخامت ۷.۹ میلی‌‌متری پوکو F5 نیز استفاده از آن راحت‌تر شده و حتی پس از مدت طولانی احساس خستگی نخواهید داشت.

فریم میانی عضو کوچک‌تر خانواده پوکو F5 نیز شامل جزئیات جذابیست که در کم‌تر گوشی در این رده با آن سروکار داریم. جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون چند سالیست که در کم‌تر گوشی دیده می‌شود و خوشبختانه پوکو آن را مجدداً به‌ قاتل پرچمدارش بازگردانده تا بتوانید از هدفون‌‌‌های سازگار با این استاندارد را بدون نیاز به دانگل اضافی استفاده نمایید. حضور فرستنده مادون قرمز نیز امکان کنترل وسایل الکترونیکی مجهز به گیرنده مانند تلویزیون، بلندگوها و سایر موارد مشابه را فراهم می‌‌سازد.

روی این فریم حسگر اثر انگشت نیز روی دکمه پاور قرار گرفته است. از دید برخی کاربران اما پوکو می‌‌توانست این حسگر را زیر نمایشگر دستگاه تعبیه کند، اما به‌‌دلیل سرعت و دقت بالای آن در شناسایی اثر انگشت کاربر، نمی‌‌توان این امر را نقطه ضعف تلقی کرد. بلندگوهای پوکو F5 از نوع استریوی دوکاناله هستند. یکی از این کانال‌ها در بالا و دیگری در پایین قرار گرفته و همانند نسل‌های پیشین، کانال بلندگوی پایین بلندی و حجم صدای بیشتری دارد. صداهای پخش شده از بلندگوی پوکو F5 همان‌طور که انتظار می‌‌رود رساست اما اعوجاج آن کمی بیش‌‌‌از‌‌‌ اندازه است و همین سبب از دست رفتن برخی جزئیات می‌‌شود. در کل اما پوکو F5 در این بخش نیز عملکرد قابل‌قبولی را به نمایش می‌گذارد.

نمایشگر ۶.۶۷ اینچی پوکو F5 قریب‌به ۸۹ درصد از فضای قاب جلویی را به‌‌خود اختصاص داده و به‌لطف حاشیه‌‌های کم اطراف آن، تجربه‌‌ای تقریباً تمام صفحه را ارائه می‌دهد. حفره نمایشگر هم همانند نسل‌های پیشین بالای این نمایشگر مستقر شده تا میزبانی از دوربین سلفی را برعهده گیرد.

کیفیت ساخت پوکو F5 بالاست، اما مواد به‌‌کار رفته در بدنه آن حتی در قیاس با قبل پسرفت داشته است. ظاهراً پوکو برای کاهش هزینه ساخت تصمیم گرفته تا به‌جای پنل شیشه‌ای، از پنل پلاستیکی در قاب پشتی استفاده کند. هرچند قاب پشتی پلاستیکی مزایایی مانند سبک‌تر شدن گوشی را در پی داشته، اما مسلماً کیفیت و استقامت آن در برابر خط‌وخش به پنل‌های شیشه‌‌‌ای نمی‌‌رسد. پوکو برای محافظت از قاب جلویی این قاتل پرچمدار ارزشمند نیز محافظ گوریلا گلس ۵ را در نظر گرفته است. بهره‌مندی از استاندارد IP53 نیز یکی دیگر از مشخصه‌های Poco F5 محسوب می‌‌شود تا این دستگاه بتواند در برابر نفوذ گردوغبار و پاشش قطرات آب مقاومت کند؛ اما از آن‌جا که برخی رقبای این گوشی مانند گلکسی A54 (بررسی دیجیاتو) از استاندارد IP68 برخوردارند، انتظار می‌رفت که پوکو تغییر رویه دهد.

نمایشگر

پای ثابت همیشگی گوشی‌های سری F پوکو، نمایشگر باکیفیت آن‌هاست. پوکو F5 هم از این قاعده مسثتنی نیست و یکی از بهترین پنل‌های نمایشگر موجود در رده قیمتی حدود ۱۵ میلیون تومان در آن به‌کار رفته است. این گوشی به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ مجهز شده و از استانداردهای +HDR10 و دالبی ویژن هم پشتیبانی می‌کند. نمایشگر پوکو F5 همه‌چیز را واضح نشان می‌دهد. شارپنس و کنتراست بالای این پنل در کنار شفافیت مناسب، کیفیت تصویر بالایی را به کاربران ارائه می‌دهد.

 نمایشگر امولد پوکو F5 با پشتیبانی ۱۰۰ درصد از گستره رنگی DCI-P3 نیز محتوا را با رنگ‌های زنده و پویا به‌نمایش می‌گذارد. این پنل حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیتی را هم به‌ارمغان می‌آورد که البته در قیاس با نسل‌های قبلی روشنایی کم‌تری دارد، اما این تفاوت به‌قدری نیست که نتوانید همه‌چیز را حتی در آفتابی‌ترین روزها به‌سادگی تماشا کنید.

پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی یکی دیگر از قابلیت‌های شاخص نمایشگر نماینده جدید پوکو محسوب می‌شود. پوکو امکان محدود کردن نرخ رفرش به ۶۰ هرتز را هم فراهم کرده، اما احتمالاً نیازی به این کار ندارید؛ چرا که روی حالت پیش‌فرض نیز نرخ رفرش دستگاه روی حالت ۳۰، ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز قرار خواهد گرفت تا صرفه‌جویی در مصرف باتری به‌خوبی انجام گیرد. هنگامی که در حال کار با دستگاه باشید، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز خواهد بود. حین تماشای فیلم و عکس نیز این رقم به ۶۰ هرتز کاهش می‌یابد. در حالت نمایشگر همیشه روشن (AOD) نیز نرخ رفرش تنها ۳۰ هرتز خواهد بود تا باتری شارژدهی بیشتری داشته باشد.

نرم‌افزار و رابط کاربری

جدیدترین نسل از پرچمداران پوکو به رابط کاربری MIUI 14 For Poco مجهز شده‌اند. این پوسته تفاوت‌هایی با نسخه استاندارد MIUI دارد و کمی سبک‌تر شده، اما همچنان غنی از امکانات این رابط کاربریست. پوکو F5 در کنار بهره‌مندی از این نسل MIUI، به اندروید ۱۳ نیز مجهز شده و بر اساس شواهد، تا ۲ سال به‌روزرسانی اساسی اندروید را دریافت خواهد کرد. این رقم چندان رضایت‌بخش نیست؛ زیرا رقبای این گوشی از برند سامسونگ مانند گلکسی A54 از پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تری برخوردارند و حدود ۲ سال بیشتر این به‌روزرسانی مهم را دریافت خواهند نمود. بنابراین به‌نظر می‌رسد که این زیرمجموعه شیائومی باید هرچه زودتر سیاست‌هایش را تغییر داده و تمرکز بیشتری روی پشتیبانی از محصولاتش داشته باشد. شیائومی اخیراً از HyperOS به‌عنوان جایگزین MIUI نیز پرده برداشته و گزارشات بسیاری از ارائه این پوسته برای پوکو F5 حکایت دارند.

نوبت به بررسی جزئیات و تجربه استفاده از MIUI 14 For Poco روی پوکو F5 می‌رسد. این نسل از MIUI قابلیت‌های ویژه‌ای را برای شخصی‌سازی به‌ارمغان می‌آورد. این شخصی‌سازی‌ها به‌شما اجازه می‌دهند که ظاهر گوشی را دقیقاً همان‌طور که می‌خواهید دست‌خوش تغییر کنید. تم استور شیائومی یکی از کامل‌ترین‌ها در نوع خود است که به‌لطف آن، مجموعه‌ای گسترده و پر تعداد از تم‌ها با سبک‌و‌سیاق مختلف را در دسترستان قرار می‌دهد. این تم استور شامل موارد دیگری از جمله انواع تصاویر زمینه ثابت یا متحرک، فونت‌های پرطرفدار، صفحات قفل شخصی‌سازی شده و حتی رینگتون‌های مختلف نیز می‌شود. بخش نمایشگر همیشه روشن (AOD) روی پوکو F5 نیز تم‌های جذابی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

در MIUI 14 For Poco امکانات جدیدی نیز افزوده شده‌اند. یکی از کاربردی‌ترین امکانات جدید در MIUI، پنجره‌های شناور هستند. این ویژگی از طریق نوعی اسلایدر روی یکی از لبه‌های کناری نمایشگر قرار می‌گیرد و با سوایپ آن به‌سمت داخل، دسترسی فوری به تمام اپ‌های موجود روی گوشی فراهم می‌شود. حضور اسلایدرهای مخصوص Video Toolbox و Game Turbo هم تنظیمات اختصاصی را برای تماشای ویدیو و بازی کردن به‌ارمغان می‌آورند. از طریق این اسلایدرها می‌توانید تنظیمات رنگ و نرخ رفرش نمایشگر، صدای بلندگو و سایر موارد کاربردی را تغییر دهید. ویجت‌های جدیدتر و سازگاری بیشتر با تم رنگی Material You از سایر ویژگی‌های جدید MIUI 14 در Poco F5 هستند.

شیائومی در نسل جدید MIUI روی عملکرد و مالتی‌تسکینگ نیز مانور ویژه‌ای داده است. به‌ادعای این شرکت، پوسته MIUI 14 حدوداً ۶۰ درصد روان‌تر از قبل شده و تجربه کاربری پرسرعت‌تری را ارائه می‌دهد. این موضوع روی پوکو F5 نیز به‌وضوح مشاهده می‌شود. بهینه‌سازی‌‌های جدید MIUI روی این گوشی سبب شده‌اند که حین کار کردن با دستگاه اثری از لگ و کندی نباشد.

عملکرد سخت‌افزاری

برگ برنده اصلی گوشی‌های سری F پوکو، قدرت پردازشی بالای آن‌ها به‌لطف استفاده از چیپست‌های بالارده است. پوکو F5 نیز این‌بار قدرتمندتر از همیشه ظاهر شده و بهترین ترکیب سخت‌افزاری در رده قیمتی خود را ارائه می‌دهد. این گوشی از چیپست ۴ نانومتری اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ با حداکثر فرکانس کاری ۲.۹۱ گیگاهرتزی پردازنده قدرت می‌گیرد که در واقع مشخصاتی بسیار شبیه به چیپ پرچمدار اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ دارد، اما کمی از آن ضعیف‌تر است. بااین‌حال هیچ‌کدام از رقبای پوکو F5 به‌چنین ترکیب سخت‌افزاری قدرتمندی مجهز نیستند و این دستگاه بهترین گزینه برای گیمرها محسوب می‌شود. 

۸ یا ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 3200MHz در کنار ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 این ترکیب سخت‌افزاری را تکمیل می‌کنند. بهره‌مندی از خنک‌کننده پیشرفته با صفحه مسی ۳۷۲۵ میلی‌مترمربعی و مجموعاً ۱۰۰۰۰ میلی‌مترمربع صفحه گرافیتی یکی دیگر از دلایلیست که عملکرد سخت‌افزاری پوکو F5 را نسبت به رقبای هم‌رده متمایز می‌کند.

برای ارزیابی و بررسی قدرت پردازشی جدیدترین قاتل پرچمدار پوکو سراغ اجرای بنچمارک‌های مطرح همیشگی در دیجیاتو رفتیم.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، Poco F5 کم‌نقص‌ترین عملکرد سخت‌افزاری بین میان‌رده‌های حدود ۱۵ میلیون تومان را به‌نمایش می‌گذارد. این گوشی پردازنده مرکزی و پردازشگر گرافیکی قدرتمندی دارد که به‌آن امکان انجام بسیاری از کارهای سنگین در شرایط مختلف را می‌دهد. بنابراین می‌توانید روی قدرت بالای این دستگاه تا سال‌های سال حساب باز کنید. در جدول زیر مروری بر امتیازات بنچمارک کسب شده توسط Poco F5 و سایر گوشی‌های هوشمند گران‌تر بازار داریم. این مقایسه نشان می‌دهد که با یکی از قدرتمندترین میان‌رده‌های بازار مواجهیم:

نام گوشی Antutu V10 GeekBench 6 Single-Core GeekBench 6 Multi-Core PCMark Work 3.0 ۳DMark WL Unlimited ۳DMark WLE Unlimited
پوکو F5 ۹۶۷۲۷۴ ۸۸۹ ۳۹۶۰ ۱۱۶۴۸ ۷۵۶۶ ۱۹۱۵
شیائومی ۱۳T ۸۸۹۳۱۱ ۱۱۲۱ ۳۸۰۵ ۱۳۳۲۳ ۶۳۶۶ ۱۶۷۱
گلکسی S23 FE ۱۱۶۹۵۳۰ ۱۶۰۶ ۳۹۳۱ ۱۳۷۵۷ ۸۷۰۵ ۲۱۹۴

پوکو F5 در کنار قدرت پردازشی بالا، عملکرد پایدار و با ثباتی هم دارد. تست افت عملکرد ۳DMark روی حالت Wide Life Extreme نشان داد که Poco F5 حتی حین انجام سنگین‌ترین پردازش‌ها با محدودیتی مواجه نیست و بهترین عملکردش را به‌نمایش می‌گذارد. در کنار آن سیستم خنک‌کننده پوکو F5 تأثیر به‌سزایی روی این پایداری دارد. برای داشتن تجربه نزدیک‌تر نسبت به عملکرد سخت‌افزاری این گوشی، نوبت به تست بازی‌های روز روی آن می‌رسد.

کال‌آودوتی موبایل، آسفالت ۹ لجندز و گنشین ایمپکت بازی‌های منتخب دیجیاتو در این تست هستند. پوکو F5 به‌خوبی از پس اجرای دو بازی اول بر می‌آید. هر دو عنوان روی این گوشی با بالاترین تنظیمات گرافیکی و بیشترین نرخ فریم، کاملاً نرم و روان اجرا می‌شوند. در بازی سنگین گنشین ایمپکت نیز با وجود اعمال بالاترین تنظیمات گرافیکی خبری از کندی نیست. جالب این‌که پوکو F5 حین اجرای این بازی‌ها روی سنگین‌ترین تنظیمات، صرفاً گرم می‌شود و به مرحله داغی نمی‌رسد. بنابراین اگر گیمر هستید و به‌صورت حرفه‌ای بازی می‌کنید، این دستگاه رضایتتان را به‌خوبی جلب خواهد کرد.

دوربین

نماینده قدرتمند پوکو برخلاف بخش پیشین پیشرفت خاصی در قسمت دوربین ندارد. پوکو F5 دقیقاً از همان سیستم دوربین نسل گذشته‌اش بهره می‌برد که روی کاغذ مشخصات قابل‌قبولی دارد، اما نمی‌تواند گزینه‌ای مطمئن برای تجربه عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای باشد. دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی با برخورداری از لرزشگیر اپتیکال می‌تواند خروجی‌های خوبی را به‌نمایش بگذارد، اما سایر دوربین‌های این گوشی چه عملکردی دارند؟ پیش از آن‌که بررسی دقیق‌تری روی کیفیت دوربین‌های پوکو F5 داشته باشیم، بد نیست ابتدا مشخصات آن‌ها را مرور کنیم:

  • دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و اندازه سنسور ۰.۵ اینچی / اندازه پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری / ضریب اف ۱.۸
  • دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۰.۲۵ اینچی / اندازه پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری / ضریب اف ۲.۲ / زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای
  • دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۴
  • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۵
  • قابلیت فیلم‌برداری ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

دوربین‌های پوکو F5 چندان پیشرفته نیستند و به‌پای سایر رقبای هم‌رده نمی‌رسند؛ اما کارتان راه می‌اندازند و احتمالاً در شرایط نوری مناسب بتوانید خروجی مطلوبی را از آن دریافت کنید. از دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی این گوشی شروع می‌کنیم که به سنسور OV64B40 ساخت آمنی‌ویژن مجهز شده که اندازه آن به ۰.۵ اینچ می‌رسد. از آن‌جا که دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی پوکو F5 تأثیر خاصی در عکاسی شما ندارد، به آن نخواهیم پرداخت.

دوربین عریض پوکو F5 در روز کیفیت بسیار خوبی دارد و کم‌تر عکسی را از آن دریافت می‌کنید که کیفیت و شفافیت مناسب را نداشته باشد. این دوربین جزئیات را به‌خوبی به‌تصویر می‌کشد و در کنار آن، رنگ‌های سوژه‌ها کاملاً زنده و جذابند. اگر هم نیاز به جزئیات بیشتر در تصاویر دارید، می‌توانید از حالت عکاسی فول رزولوشن ۶۴ مگاپیگسلی استفاده کنید تا تصاویری سنگین‌تر و پر جزئیات‌تر به‌دستتان برسد.

در شب اما اوضاع کمی فرق می‌کند. معمولاً برای عکاسی بهتر در شب می‌بایست نایت مود (Night Mode) را روشن کنید تا تصاویری شارپ‌تر با نویز کم‌تر ثبت شوند؛ اما استفاده از نایت مود حین عکاسی شبانه با پوکو F5 چندان مثمر ثمر نبود. مشخص نیست که دلیل این مشکل چیست؛ اما هرچه که هست، نکته منفی محسوب می‌شود. در کل اگر بخواهید در محیط‌های تاریک با پوکو F5 عکاسی کنید، از دست رفتن جزئیات و کاهش شارپنس سوژه‌ها اولین چیزیست که گریبان‌تان را خواهد کرد. در مقابل اگر منبع نور مناسبی در تصویر حاضر باشد، احتمالاً خروجی تصویر جذاب‌تری به‌دستتان خواهد رسید.

دومین بخشی که به آن می‌پردازیم، دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی پوکو F5 است. این دوربین از دو نسل پیش روی گوشی‌های سری F پوکو به‌کار رفته و حتی در پوکو F5 پرو نیز شاهد تعبیه آن هستیم. شیائومی و پوکو هنوز در مورد استفاده از این دوربین نه‌چندان باکیفیت در گوشی‌های خود تجدید نظر نکرده‌اند و این موضوع در حال تبدیل شدن به پاشنه آشیل محصولات آن‌هاست؛ چرا که عملاً هیچ تغییری در این قسمت رخ نداده و عملاً نمی‌توان حساب چندانی روی دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی این گوشی‌ها حسابی باز کرد. بنابراین اگر در محیطی با شرایط نوری ایده‌آل عکاسی کنید، می‌توانید از نتیجه نهایی راضی بمانید؛ اما اگر شرایط کمی چالشی شود، خروجی دوربین فوق‌عریض پوکو F5 با اعوجاج تصویر و کمبود روشنایی همراه می‌شود.

پوکو F5 برای ثبت تصاویر سلفی از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. برای گرفتن سلفی با این دوربین هم مشکل خاصی نخواهید داشت؛ مگر این‌که به بافت تصاویر و جزئیات مربوط به سوژه‌ها اهمیت دهید.

باتری و شارژ

تأمین انرژی پوکو F5 از طریق باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی صورت می‌گیرد. این باتری پرظرفیت‌ترین نمونه به‌کار رفته در سری گوشی‌های F پوکو قلمداد می‌شود. با توجه به ترکیب سخت‌افزاری بهینه و کم‌مصرف، انتظار می‌رود که این نماینده پوکو شارژدهی طولانی را برای کاربران به‌ارمغان بیاورد. تست باتری PCMark نشان می‌دهد که پوکو F5 با حدود ۱۴ ساعت دوام، شارژدهی باتری بسیار خوبی دارد. در تجربه شخصی خود، نتوانستم باتری این گوشی را حتی با انجام کارهای مختلف از جمله وب‌گردی، تماشای فیلم و استفاده از پیام‌رسان‌ها در کنار اجرای بازی‌های سنگین در کم‌تر از یک روز به‌اتمام برسانم. بنابراین اگر شارژدهی باتری از اولویت‌های شماست، پوکو F5 یکی از بهترین گزینه‌های موجود در رده قیمتی حدود ۱۵ میلیون تومان است.

برای شارژ کردن پوکو F5 نیز دغدغه‌ای نخواهید داشت؛ زیرا شارژر دستگاه در جعبه آن قرار گرفته است. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی به این گوشی اجازه می‌دهد که نیمی از ظرفیت آن در حدود ۱۵ دقیقه شارژ شود. برای فول شارژ شدن دستگاه نیز به زمانی کم‌تر از ۵۰ دقیقه نیاز دارید که در این بازه قیمتی رقمی فوق‌العاده تلقی می‌شود.

جمع‌بندی بررسی پوکو F5

اگر دنبال میان‌رده‌ای مجهز به چیپستی قدرت پردازشی در حد پرچمداران، نمایشگر باکیفیت، طراحی شیک و زیبا، باتری پر دوام و قابلیت‌های متنوع هستید، پوکو F5 یکی از بهترین‌های بازه قیمتی ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است. این گوشی بیشتر برای کاربرانی که روی گوشی بازی می‌کنند و یا دنبال خرید دستگاهی هستند که تا سالیان سال عملکرد قدرتمندش را حفظ کند، مناسب خواهد بود. شما می‌توانید نسخه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی پوکو F5 را با قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان تهیه نمایید.


منبع: https://digiato.com/dgreview/poco-f5-review

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *