نقد و بررسی Nvidia GeForce RTX 4080 Super: عملکرد گرافیکی ۴K

ما به پایان عرضه تدریجی کارت‌های جدید سری RTX 40 توسط انویدیا رسیده‌ایم که با نام «Super» منتشر شده‌اند – و چه آموخته‌ایم؟ در اصل، این یک بازی ارزشی در بالا و پایین پشته جدید است، با RTX 4070 Ti Super که به طرز عجیبی در وسط قرار می گیرد. RTX 4070 Super بیشترین افزایش متناسب را در قدرت محاسباتی ارائه کرد و عملکرد خوبی را نسبت به وانیلی ۴۰۷۰ با همان پول ارائه کرد، در حالی که ۴۰۷۰ Ti Super به خوبی VRAM را افزایش داد، اما ارتقاء نرخ فریم کمتری را ارائه داد. RTX 4080 Super؟ برخی مشکلات جزئی در مشخصات وجود دارد، اما واقعیت این است که در بیشتر موارد، شما عملکرد تقریباً یکسانی با RTX 4080 خروجی دارید. که این است بیشترین قیمتی که RTX 4080 باید در زمان عرضه داشته باشد و ما بالاخره آن را ۱۴ ماه پس از عرضه Ada دریافت کردیم.

جدول مشخصات زیر تا حدودی به شما ایده می دهد که چگونه انویدیا محدوده میانی و بالای سری RTX 40 را متعادل کرده است – اما مشکل در تقویت ۴۰۸۰ موجود را نشان می دهد. فرصت کمی برای افزایش مشخصات بدون حرکت به سمت آن وجود دارد. سیلیکون RTX 4090 AD102. این شرکت تا جایی که می‌توانست با AD103 تلاش کرده است، به این معنی که مکمل کاملی از ۱۰۲۴۰ هسته CUDA وجود دارد – اما این افزایش صرفاً پنج درصد در قدرت محاسباتی نسبت به استاندارد RTX 4080 است. اما ما همچنان به دنبال افزایش ۲٫۶ درصدی پهنای باند حافظه نسبت به وانیلی ۴۰۸۰ هستیم.

چیزی که از ما باقی مانده این است که من را بسیار به یاد روزهایی می اندازد که انویدیا یک محصول Titan را عرضه می کرد – مثلاً Titan X Pascal، و سپس ماه ها بعد یک GTX 1080 Ti را منتشر می کرد – که در برخی مناطق به طور استراتژیک تراشیده شده بود اما اساساً شباهت یکسان را ارائه می کرد. کارایی. ما در آن زمان معیارها را انجام دادیم، اما همانطور که خواهید دید، در بیشتر موارد RTX 4080 Super یک یا دو درصد بهتر است (اگر واقعاً خوش شانس باشیم، سه تا چهار درصد)، اما اساساً یکسان است. واقعا برخی از دستاوردها آنقدر ناچیز هستند که اجراهای بنچمارک منفرد در واقع می توانند کمتر از معادل های RTX 4080 باشند – شاید به تغییرات جزئی در ساعت تقویتی بر اساس اجرا به اجرا کاهش یابد. نتیجه نهایی؟ مشخصات بهبود یافته است، اما اساساً این یک RTX 4080 با کاهش قیمت و رنگ آمیزی است.


نقد و بررسی Nvidia GeForce RTX 4080 Super: عملکرد گرافیکی ۴KRTX 40 Series Super Revamp: مشخصات ظاهری خوبی دارند، اما در مورد قیمت ها چطور؟


بررسی ویدیوی RTX 4080 Super در راه است، اما تا آن زمان، در اینجا گزیده ای از DF Direct وجود دارد که در آن تیم درباره ورود Super Refresh بحث می کند.
۴۰۸۰ سوپر ۴۰۸۰ ۴۰۷۰ Ti عالی ۴۰۷۰ اگر ۴۰۷۰ سوپر ۴۰۷۰
پردازنده AD103 AD103 AD103 AD104 AD104 AD104
رنگ های CUDA ۱۰۲۴۰ ۹۷۲۸ ۸۴۴۸ ۷۶۸۰ ۷۱۶۸ ۵۸۸۸
تقویت ساعت ۲٫۵۶ گیگاهرتز ۲٫۵۱ گیگاهرتز ۲٫۶۱ گیگاهرتز ۲٫۶۱ گیگاهرتز ۲٫۴۸ گیگاهرتز ۲٫۴۸ گیگاهرتز
تخصیص حافظه ۱۶ گیگابایت ۱۶ گیگابایت ۱۶ گیگابایت ۱۲ گیگابایت ۱۲ گیگابایت ۱۲ گیگابایت
رابط مم ۲۵۶ بیتی ۲۵۶ بیتی ۲۵۶ بیتی ۱۹۲ بیتی ۱۹۲ بیتی ۱۹۲ بیتی
پهنای باند مم ۷۳۶ گیگابایت بر ثانیه ۷۱۷ گیگابایت بر ثانیه ۶۷۲ گیگابایت بر ثانیه ۵۰۴ گیگابایت بر ثانیه ۵۰۴ گیگابایت بر ثانیه ۵۰۴ گیگابایت بر ثانیه
TGP ۳۲۰ وات ۳۲۰ وات ۲۸۵ وات ۲۸۵ وات ۲۲۰ وات ۲۰۰ وات
MSRP ایالات متحده ۹۹۹ دلار ۱۱۹۹ دلار ۷۹۹ دلار ۷۹۹ دلار ۵۹۹ دلار ۵۹۹ دلار
RRP انگلستان ۹۶۹ پوند ۱۱۹۹ پوند ۷۶۹ پوند ۷۹۹ پوند ۵۷۹ پوند ۵۸۹ پوند
تاریخ انتشار ۳۱/۱/۲۴ بیرون ۲۴/۱/۲۴ بیرون ۱/۲۴/۱۷ بیرون

برای بررسی، دو نسخه از RTX 4080 Super دریافت کردیم – نسخه Founders Edition تولید شده توسط Nvidia و نسخه بازی Asus TUF. هر دوی آنها مطابق با مشخصات مرجع عمل می کنند و به بهترین شکل آزمایش من، عملکرد یکسانی را خارج از حاشیه اختلافات خطا ایجاد می کنند. با این حال، در جسم، آنها دو گزاره بسیار متفاوت هستند.

کارت Founders Edition – حداقل از دیدگاه من – یک موجودیت شناخته شده است. این دستگاه دقیقاً از خنک‌کننده و طراحی کلی مشابه RTX 4080 و RTX 4090 استفاده می‌کند، به این معنی که شما یک کارت سه‌شاخه بسیار بزرگ با طراحی صنعتی بی‌عیب و نقص و عملکرد خنک و بی‌صدا دریافت می‌کنید. مطابق با تغییرات طراحی ایجاد شده با RTX 4070 Super، پیشنهاد جدید مشکی خالص است و کاملاً فوق العاده به نظر می رسد. برق از طریق سوکت معمولی ۱۲VHPWR و خروجی های ویدئویی متشکل از مکمل استاندارد انویدیا است: سه DisplayPort 1.4a و یک HDMI 2.1.

نسخه TUF گیمینگ ایسوس صراحتاً غول پیکر است – ۳۴۸ میلی متر طول در مقابل ۳۱۰ میلی متر نسخه Founders Edition. این یک طراحی چهار شیار، با یک هیت سینک وسیع و به وضوح قابل مشاهده و نورپردازی RGB نسبتا محتاطانه است. روکش پلاستیکی است، به این معنی که نسبت به مدل FE ارزان‌تر به نظر می‌رسد، اگرچه صفحه پشتی آن فلزی است. مشابه نسخه انویدیا، سوکت ۱۲VHPWR برای ورودی برق استفاده می شود، اما علاوه بر سه درگاه DisplayPort در پشت، دو خروجی HDMI در مقابل خروجی تکی FE وجود دارد.

هر دوی این کارت ها از نظر عملیاتی یکسان هستند، عملکرد یکسانی را ارائه می دهند و هر دو در MSRP در دسترس هستند. در عمل، هیچ یک از آنها هیچ مشکل آکوستیک ندارند – هر دو بی صدا هستند، تا جایی که وقتی Core i9 13900K من تحت بار است، فن های خنک کننده CPU Noctua D15 من بسیار بلندتر می شوند. من از Founders Edition به دلیل زیبایی و کیفیت ساخت فوق العاده اش استفاده می کنم، اما اگر می خواهید یک پورت RGB یا HDMI دوم داشته باشید، ایسوس این ویژگی ها را دارد.

در حالی که مقدمات در راه نیست، زمان آن رسیده است که به معیارهای مناسب وارد شوید. طبق معمول، ما از یک ریگ رده بالا استفاده می‌کنیم که Core i9 13900K را با ۶۰۰۰MT/s G.Skill DDR5 و مادربرد Asus ROG Maximus Hero Z690 جفت می‌کند و گلوگاه CPU را به حداقل می‌رساند تا تفاوت‌های GPU را واضح‌تر نشان دهد.

Nvidia GeForce RTX 4080 Super Analysis


منبع: https://www.eurogamer.net/digitalfoundry-2024-nvidia-geforce-rtx-4080-super-review?utm_source=feed&utm_medium=rss&utm_campaign=feed

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *