نقش انویدیا در موج هوش مصنوعی آن را به یک شرکت ۲ تریلیون دلاری تبدیل کرده است

تغییر به موقع انویدیا از پردازنده های گرافیکی بازی و گرافیک به ساخت تراشه های پرقدرت H100 AI به این شرکت اجازه داده است تا بر صنعت تسلط یابد.

انویدیا رسما به ارزش بازار ۲ تریلیون دلاری رسیده است و اولین سازنده تراشه است که از این آستانه عبور کرده است. همچنین این سومین شرکت آمریکایی است که به ارزش بیش از ۲ تریلیون دلار، درست پس از اپل (۲٫۸۳ تریلیون دلار) و مایکروسافت (۳٫۰۶ تریلیون دلار).

این شرکت مستقر در کالیفرنیا به دلیل پیشروی در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی در سال گذشته شاهد رشد سریعی بوده است. انویدیا ارزش بازار به ۱ تریلیون دلار رسید تنها کمتر از یک سال پیش، و آن را ترک کرد هم آمازون و هم آلفابت در آینه عقب به عنوان یک شرکت ۱٫۸۳ تریلیون دلاری در اوایل این ماه تبدیل شد.

بعنوان بخشی از گزارش درآمد خود در هفته گذشتهانویدیا رکورد ۶۰٫۹ میلیارد دلار درآمد را در سال ۲۰۲۳ نشان داد که نشان دهنده افزایش ۱۲۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ است. سایر شرکت ها مانند OpenAI، مایکروسافت و اینتلدر حال تلاش برای کاهش اتکا به انویدیا با تراشه های هوش مصنوعی خود هستند، اما تطبیق عملکرد و قابلیت های تولید آن هدفی است که هنوز دستیابی به آن دشوار است.

اسکرین شات: اما راث / The Verge

سال گذشته انویدیا H200 را اعلام کردجانشین آن پردازنده گرافیکی پرچمدار H100 برای مدل‌های هوش مصنوعی، که ظرفیت حافظه و پهنای باند بالاتری را وعده می‌دهد. انویدیا قصد دارد پردازنده گرافیکی پیشرفته را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ عرضه کند. همچنین در حال کار بر روی یک تجارت جدید ۳۰ میلیارد دلاری است که تراشه های هوش مصنوعی سفارشی را برای شرکت های دیگر تولید می کند. بر اساس گزارشی از رویترز.


منبع: https://www.theverge.com/2024/2/23/24080975/nvidia-ai-chips-h100-h200-market-capitalization

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *