نقش وای فای در رشد نیروی کار هیبریدی

نقش وای فای در رشد نیروی کار هیبریدی

ظهور از از راه دور نیروی کار تیم های فناوری اطلاعات و مدیران شبکه را برای اطمینان از یکنواختی به چالش کشیده است وای فای تجربه برای کاربران نهایی و دستگاه های آنها. از ابتدای همه گیری، ۹۴ درصد از شرکت ها افزایش دائمی در تعداد را تجربه کرده اند کارمندان سازمان بهداشت جهانی کار از خانه حداقل پاره وقت اما امروزه کار برای اکثر کارکنان اداری بدون اتصال به اینترنت قابل اعتماد تقریبا غیرممکن است و مسئولیت اطمینان از یک اتصال اینترنتی روان و مطمئن عمدتاً بر عهده تیم های داخلی فناوری اطلاعات و MSP ها است که باید از آخرین فناوری Wi-Fi و ابزارهای موجود برای مدیریت و نگهداری صحیح آن.

طبق تحقیقات اخیر Enterprise Management Associates (EMA)، قبل از همه‌گیری، فقط ۱۸ درصد از کارمندان از خانه کار می‌کردند. این رقم امروز به ۴۳ درصد از کارکنان افزایش یافته است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ به ۴۹ درصد برسد. علاوه بر این، ۳۹ درصد از کارکنان از راه دور ترکیبی کارگرانی که زمان خود را بین خانه و محل کار تقسیم می کنند و نیازهای Wi-Fi آنها را پیچیده تر می کند.

معماری شبکه، عملیات، ابزارها و فرآیندها همه باید برای پشتیبانی از این توسعه نیروی کار به روز شوند. در واقع، ۹۰ درصد از سازمان‌های دارای کارگران هیبریدی قبلاً با ارتقاء شبکه‌های Wi-Fi برای رسیدگی به نیازهای فزاینده تحرک اداری، برخی تنظیمات را انجام داده‌اند.

فناوری Wi-Fi 6 در سال‌های اخیر با ایجاد امنیت بهتر برای جلوگیری از تلاش‌ها برای حدس زدن رمزهای عبور و کانال‌های گسترده‌تر که به چندین دستگاه امکان انتقال همزمان را می‌دهد، پیشرفت‌های زیادی داشته است. این کانال‌های وسیع‌تر، پهنای باند موجود برای نقاط دسترسی Wi-Fi را دو برابر کرده‌اند و پهنای باند بیشتری را برای انتقال‌ها و ویژگی‌های بی‌سیم ممکن می‌سازند.

نسخه به روز شده ۶E Wi-Fi قبلاً در حدود یک سوم از تمام دستگاه های Wi-Fi جدید به بازار استفاده شده است و انتظار می رود که این میزان پذیرش در چند سال آینده افزایش یابد. برای پیشی گرفتن از این روند، تصمیم گیرندگان فناوری اطلاعات باید برنامه‌ریزی کنند که تمامی خریدهای لپ‌تاپ‌های جدید و نقاط دسترسی به Wi-Fi 6E فعال شوند.

بزرگترین چالش برای تجربه کار از راه دور شامل تنظیمات ضعیف Wi-Fi خانگی، تأخیر به دلیل فواصل طولانی از برنامه های کاربردی سازمانی و ارائه دهندگان خدمات اینترنت با کیفیت پایین است. یکی دیگر از مشکلات ذکر شده توسط کاربران خانگی مربوط به Wi-Fi مشترک در مسکن چند خانواده است. بر اساس مطالعه EMA، در نتیجه، حمایت از این تغییر پیچیده به کار از راه دور، حجم کاری تقریباً سه در چهار تیم عملیات شبکه (۷۳٪) را افزایش داده است.

مشکلات رایج کاربران راه دور

چندین مشکل متداول IT می تواند به دلیل عدم وضوح، بر تجربه یک کاربر راه دور تأثیر منفی بگذارد نظارت بر شبکه و دید راه‌حل‌های نظارت بر شبکه برای ردیابی طیفی از داده‌های تاریخی ارزشمند در مورد دستگاه‌هایی که تلاش می‌کنند به یک شبکه بپیوندند، همراه با ارائه اعلان‌هایی در مواردی که چیزی شکست خورده است، استفاده می‌شود.

یکی از مسائل تکراری برای نظارت، پروتکل پیکربندی میزبان پویا (DHCP) است که تخصیص آدرس‌های IP را به دستگاه‌های متصل به شبکه خودکار می‌کند. هر گونه پیکربندی نادرست سرور DHCP می تواند کاربران Wi-Fi را از دریافت آدرس IP برای دسترسی به اینترنت مسدود کند. در موارد دیگر، سرور DHCP ممکن است فهرست آدرس‌های IP موجود خود را تکمیل کرده باشد.

یکی دیگر از حوزه‌های نگرانی مربوط به سیستم نام دامنه (DNS) است که نام‌های دامنه قابل خواندن توسط انسان را به آدرس های IP بنابراین کاربران می توانند به راحتی به وب سایت ها و منابع شبکه دسترسی داشته باشند. هنگامی که کاربران دسترسی به وب‌سایت کند یا متناوب را تجربه می‌کنند، علت اغلب پیکربندی نادرست DNS یا سرور DNS است که در دسترس نیست یا پاسخ نمی‌دهد.

مانیتورینگ شبکه می تواند به عیب یابی نحوه اتصال کارآمد دستگاه ها به شبکه Wi-Fi کمک کند. این مشکل اغلب شامل خطای انسانی خالص است، مانند وارد کردن رمز عبور اشتباه توسط کاربران یا اجرای درایورهای قدیمی که با پیکربندی شبکه ناسازگار هستند.

یکی دیگر از حوزه‌های تمرکز شامل مسائلی است که می‌تواند بر عملکرد نقطه دسترسی تأثیر بگذارد. چنین مسائلی می تواند شامل قدرت سیگنال پایین در دستگاه های مشتری، مشکلات استفاده از کانال رادیویی نقطه دسترسی یا سطوح بالای استفاده از کانال از نقاط دسترسی در آن منطقه باشد.

خواسته‌های مدیران شبکه برای محافظت از تجربه کاربر نهایی برای اتصال و امنیت تنها با عرضه گسترده‌تر Wi-Fi 6E و ۷ در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت. راه حل های نظارت بر شبکه می تواند با آشکار کردن داده های تاریخی عمیق در مورد اتصالات مشتری کمک کند. این راه‌حل‌ها نمودار زمانی و نقشه‌های مکان‌های نقطه دسترسی، از جمله تاریخچه تداعی‌های نقطه دسترسی را نشان می‌دهند. بسیاری از راه‌حل‌های مدرن حتی API، قلاب‌های وب و سایر اشکال مفید تله‌متری را ارائه می‌کنند تا امکان عیب‌یابی تقریباً در زمان واقعی را فراهم کنند. با اعمال چنین نظارت مستمر و فعالانه، مدیران شبکه و تکنسین‌ها می‌توانند درک دقیق‌تری از اینکه کجا اشتباه کرده‌اند و آنچه برای رفع آن‌ها لازم است به دست آورند.

نظرسنجی‌های اخیر مانند گزارش EMA نشان داده است که کمتر از نیمی از متخصصان فناوری اطلاعات، مدیریت Wi-Fi را انجام می‌دهند، علی‌رغم اینکه بیش از دو سوم از نیروی کار از راه دور حداقل در برخی مواقع پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، عملکرد شغلی به شدت به رضایت کاربر نهایی یا مشتری (کارمندان از راه دور) وابسته است. مشکلات IT کمی وجود دارد که «نارضایت‌کننده» و خسته‌کننده‌تر از اتصال ضعیف Wi-Fi باشد. تیم‌های فناوری اطلاعات به ابزارهای مدرنی نیاز دارند تا کارکنان راه دور خود را آنلاین، سازنده و عاری از نگرانی‌های ارتباطی نگه دارند.

ما بهترین ابزار مدیریت فناوری اطلاعات را معرفی کرده ایم.

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، در اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/wi-fis-role-in-the-growing-hybrid-workforce

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *