نوار صوتی Q990D سامسونگ تنها چیزی را دارد که نسخه ۲۰۲۳ نداشت: HDMI 2.1

وقتی بررسی کردم HW-Q990C سامسونگ سال گذشته، مشکل اصلی من با نوار صوتی پرچمدار این بود که HDMI 2.1 را ارائه نمی داد. این بدان معناست که ۴K/120 برای چیزهایی مانند کنسول‌های بازی و دستگاه‌های استریم که رقبا داشتند، نداشت. در CES 2024، این شرکت در حال رفع این نگرانی است. با HW-Q990D (به تفاوت یک حرفی توجه کنید)، HDMI 2.1 حتی با وجود اینکه طراحی کلی تغییر نکرده است، قابل نصب است. گران‌ترین نوار صوتی سامسونگ بار دیگر از Dolby Atmos بی‌سیم با راه‌اندازی صوتی ۱۱٫۱٫۴ کاناله پشتیبانی می‌کند و آن را به قوی‌ترین گزینه در مجموعه سینمای خانگی ۲۰۲۴ این شرکت تبدیل می‌کند.

سامسونگ چندین ویژگی جدید را برای Q990D در نظر گرفته است. ابتدا، حالت گوش دادن خصوصی، تمام درایورهای فعال در جلو را خاموش می کند و فقط از بلندگوهای عقب استفاده می کند تا مزاحم خانواده یا هم اتاقی های خوابیده نشود. حالت جدید Party Play صدای متعادلی را در نوار صوتی و بلندگوهای عقب ایجاد می کند به طوری که هر یک از عناصر تنظیمات ترکیبی جامد را ارائه می دهد. به عبارت دیگر، تنها کانال‌های پشتی را از بلندگوهای پشت اتاق دریافت نمی‌کنید. سایر ساندبارهای سری Q 2024 این دو حالت جدید شامل Q910D، Q800D و Q730D را دریافت خواهند کرد. بعلاوه، کل سری Q، علاوه بر بیکسبی، همچنان با الکسا و دستیار گوگل کار می‌کند و پشتیبانی از کروم‌کست و ایرپلی به‌طور کلی بازمی‌گردد.

هنگامی که به تلویزیون سازگار سامسونگ متصل می‌شوید، صدای Q990D را می‌توان توسط پردازنده NPU نمایشگر آنالیز کرد تا نت‌های تیز و تون‌های باس را برای نتایج ایده‌آل صاف کند. Q-Symphony نیز بازگشته است و بلندگوهای تلویزیون سامسونگ را به Q990D و برخی دیگر از ساندبارهای این شرکت اضافه می کند تا تنظیمات صوتی اتاق نشیمن قوی تری ارائه دهد. Q990D همچنین از Roon پشتیبانی می‌کند، یک سرویس پخش موسیقی با وضوح بالا که به شما امکان می‌دهد موسیقی، از جمله فایل‌های محلی، را به بلندگوها یا گروه‌هایی از دستگاه‌ها پخش کنید.

سامسونگ علاوه بر سری Q، سری اس فوق باریک خود را نیز به روز کرده است. نکته کلیدی یک مدل جدید S700D با عرض ۳۵ اینچ است که برای تطبیق بهتر با تلویزیون های ۵۵ اینچی و کوچکتر طراحی شده است. شرکت هم همین قول را می دهد "کیفیت صدای چشمگیر" به عنوان S800D و S810D 46 اینچی، که برای سال ۲۰۲۴ نیز به‌روزرسانی شده‌اند. همه این نوارهای صوتی بسیار باریک برای استفاده با صفحه‌نمایش‌های سطح پایین، مانند The Frame، یا در مواردی که مشتریان قد و قامت خیره‌کننده را نمی‌خواهند استفاده می‌شوند. چیزی شبیه Q990D. به طور خاص، آنها در حدود یک سوم عمق یک نوار صوتی معمولی هستند. مدل‌های S همچنان Dolby Atmos، Q-Symphony، SpaceFit Sound Pro و سایر ویژگی‌های ممتاز را ارائه می‌دهند، اما در تنظیمات کانال ۳٫۱٫۲ برتری دارند. علاوه بر این، S800D اکنون دارای HDMI eARC است، اگر هنوز گزینه سیمی را ترجیح می دهید.

بار دیگر، هنوز هیچ خبری در مورد قیمت یا در دسترس بودن Q990D یا هر یک از مدل های جدید دیگر وجود ندارد. اما برای مرجع، Q990C سال گذشته در بهار وارد بازار شد و قیمت اصلی آن ۱۹۰۰ دلار بود. این شامل دو بلندگوی پشتی بی سیم و یک ساب ووفر بی سیم است. بهترین مدل فوق باریک، S800B، در زمان عرضه ۹۰۰ دلار قیمت داشت و شامل یک ساب ووفر بی سیم بود. ما احتمالاً اطلاعات قیمتی را از سامسونگ نزدیک به تاریخ ارسال همه اقلام ۲۰۲۴ دریافت خواهیم کرد.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/samsungs-q990d-soundbar-has-the-one-thing-the-2023-version-didnt-hdmi-21-030059753.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/samsungs-q990d-soundbar-has-the-one-thing-the-2023-version-didnt-hdmi-21-030059753.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *