نگاهی به قیمت خودرو در دی‌ماه ۱۴۰۲ + جدول

با آغاز فصل زمستان، بازار خودرو بیش از پیش در شرایط رکود فرو رفته است. البته همراه با این رکود، قیمت خودرو نیز درحال تلاطم است. قیمت برخی خودروها نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است، اما همچنان مشتریان برای خرید به بازار مراجعه نمی‌کنند. انتظار داریم این شرایط تا ماه‌ آینده نیز ادامه داشته باشد و تنها در روزهای منتهی به سال جدید، گروهی از مشتریان تصمیم به خرید خودرو جدید بگیرند.

همچنین بخوانید: نگاهی به قیمت خودروهای وارداتی جدید در بازار + جدول

درواقع مشتریان فعلی یا از قبل خودرو مورد نظر خود را تهیه کرده‌اند، یا آن‌که صبر می‌کنند تا اتومبیل مدنظر خود را از کارخانه با قیمتی کمتر خریداری کنند. همچنین بسیاری از مشتریان نسبت به روند ثبات یا کاهش قیمت‌ها در بازار امیدوارند. خروج سرمایه‌‌گذاران نیز موجب می‌شود تا بازگشت رونق بازار خودرو دشوارتر از قبل باشد.

محصولات محبوب ایران خودرو همچنان بیشترین میزان تبادلات بازار را به خود اختصاص داده‌اند. خودروهایی همچون دنا پلاس، پژو پارس و پژو ۲۰۷ با سرعت بیشتری نسبت به سایر خودروها فروخته می‌شوند. در سوی دیگر خودروهای سایپا مشتریان چندانی ندارند و حتی فروش کوییک صفر کیلومتر نیز به راحتی گذشته امکان‌پذیر نیست.

جدول قیمت خودرو در بازار، دی ماه ۱۴۰۲:

خودرو مدل کارکرد قیمت
پژو پارس TU5 ۱۴۰۲ صفر ۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده‌ای ۱۴۰۱ ۱۱۰۰۰ کیلومتر ۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S ۱۴۰۱ ۲۰۰۰۰ کیلومتر ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تندر ۹۰ ۱۳۹۶ ۱۱۰۰۰۰ کیلومتر ۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تیبا صندوقدار ۱۴۰۱ ۲۵۰۰۰ کیلومتر ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
لیفان ۸۲۰ ۱۳۹۵ ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر ۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ ۱۴۰۱ ۱۴۰۰۰ کیلومتر ۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریزو ۶ پرو ۱۴۰۲ ۱۴۰۰۰ کیلومتر ۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک اتوماتیک ۱۴۰۲ ۴۰۰۰ کیلومتر ۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰

در سوی دیگر خودروهای چینی کارکرده کمترین میزان مشتریان را به خود اختصاص داده‌اند. به‌طور مثال فروش دانگ فنگ H30 کراس که ازجمله خودروهای چینی ارزان‌قیمت بازار است، به دشواری امکان‌پذیر خواهد بود. این موضوع در مورد خودروهای کمتر شناخته‌شده چینی همچون لیفان ۸۲۰ شرایط بدتری پیدا می‌کند.

نگاهی به قیمت خودرو در دی‌ماه ۱۴۰۲ + جدول

البته خودروهای چینی صفرکیلومتر نیز به راحتی قابل فروش نیستند. دلیل این مسئله به عرضه آن‌ها از طریق شرکت‌های خودروساز مربوط می‌شود. بسیاری از خودروهای مونتاژی هم‌اکنون با شرایط فروش اقساطی یا نقدی قابل خریداری هستند و همین مسئله باعث می‌شود تا مشتریان تمایلی به خرید از بازار نداشته باشند. این موضوع افت قیمت خودروهای مونتاژی در بازار را نیز در پی داشته است و اکنون بهای این خودروها اختلاف اندکی با نرخ کارخانه دارد.


منبع: https://digiato.com/price-terms-of-sale-car/a-look-at-car-prices-in-december-1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *