نگاهی به موتور ۴٫۰ TFSI که آئودی RS 7 اسپرت بک را تامین می کند

نگاهی به موتور ۴٫۰ TFSI که آئودی RS 7 اسپرت بک را تامین می کند

آئودی توئین توربو V8 دارای حجم دقیق ۳۹۹۶ سی سی و یک زاویه ۹۰ درجه ای معمولی بین دو سیلندر چهار سیلندر خود است. این بلوک از یک آلیاژ آلومینیوم-سیلیکون با بخش بالایی از سیلیکون از طریق یک فرآیند خاص ریخته‌گری با فشار کم ساخته شده است که احتمال بروز ریزترک یا هر گونه نقص دیگر را به حداقل می‌رساند. آلیاژ استفاده شده همچنین باعث می شود داخل سیلندرها در برابر سایش بسیار مقاوم باشد، به این معنی که خودروساز تمام تلاش خود را کرد تا مطمئن شود این بلوک ها قابل اعتماد و ماندگار هستند.

آسترهای سیلندر روکش آهنی بسیار نازکی دارند که خواص اتلاف حرارت و مقاومت آنها در برابر سایش را بیشتر بهبود می بخشد.

چیزی که به این موتور واکنش‌پذیری معروف آن می‌دهد، این واقعیت است که دو توربوشارژر در داخل موتور قرار گرفته‌اند. این بدان معنی است که هوایی که آنها به داخل سیلندرها وارد می کنند، قبل از رسیدن به محفظه احتراق، مسافت کمتری برای طی کردن دارد. شما این را از پشت فرمان به عنوان پاسخ بسیار مشتاق موتور به هر فشار دادن پدال گاز تجربه می کنید.

این موتور دارای تزریق مستقیم سوخت و زمان بندی متغیر سوپاپ است که عملکرد و راندمان را بهبود می بخشد و پاسخگویی را بیشتر می کند. در آخرین نسخه خود، به عنوان یک هیبرید ملایم نیز موجود است و با غیرفعال کردن سیلندر برای کمک به صرفه جویی در مصرف سوخت همراه است. اضافه شدن ژنراتور استارت یکپارچه هیبریدی ملایم، سیستم استاپ-استارت را به میزان قابل توجهی روان تر می کند و به خودرو اجازه می دهد موتور را با سرعت ۱۳٫۷ مایل در ساعت قطع کند.


منبع: https://www.slashgear.com/1486917/4-0-tfsi-engine-that-powers-audi-rs-7-sportback/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *