هدست فضایی جدید سونی به هر چیزی که «متاور صنعتی» باشد، نیرو می‌دهد

برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد هدست واقعیت ترکیبی جدید سونی، نیازی به صبر زیادی نداشتیم. درست بعد از اینکه سونی آن را اذیت کرد “تولید محتوای فضایی” دستگاه روی صحنه در CES 2024، در جریان سخنرانی زیمنس در لاس وگاس، نگاهی تازه و چند جزئیات بیشتر در مورد هدست داشتیم.

این دو شرکت هستند تیم کردن بر روی دستگاه به عنوان بخشی از یک چشم انداز گسترده تر برای فعال کردن یک “متاور صنعتی” که در آن واقعیت ترکیبی نقش اصلی را در فرآیندهای تولید و طراحی کسب و کار ایفا می کند. هنوز مشخص نیست که این دستگاه در واقع چه نامی دارد – در بیانیه مطبوعاتی زیمنس فقط به عنوان “سیستم جدید ایجاد محتوای فضایی سونی” اشاره شده است – اما این شرکت به اشتراک گذاشت که این هدست از اواخر سال ۲۰۲۴ در دسترس خواهد بود.

ما همچنین یک ظاهر جدید در خود هدست که به گفته زیمنس، مجهز به “ریز نمایشگرهای OLED 4K” است. و همانطور که در سخنرانی اصلی سونی اشاره کردیم، دستگاه با برخی از کنترلرهای غیرعادی فعال می شود. به نظر می رسد یکی روی انگشت پوشیده شده است و دیگری کنترلر بزرگتر که بیشتر شبیه یک کنترلر VR معمولی است.

این دو شرکت همچنین تعدادی از موارد استفاده بالقوه از این فناوری را به نمایش گذاشتند. برای مثال، تیم‌های مهندسی و طراحی Red Bull Racing از این هدست برای تجسم کابین خلبان یک خودروی فرمول یک استفاده خواهند کرد (نماینده ردبول روی صحنه گفت که هنوز در مورد این فناوری «روزهای اولیه برای ما در حال حاضر» است).

زیمنس این هدست را به عنوان ابزاری برای فعال کردن چیزی که شرکت آن را “متاور صنعتی” نامیده است، معرفی می کند، که دکتر رولاند بوش، مدیر عامل شرکت، آن را به عنوان “فضای فراگیر که در آن افراد و هوش مصنوعی می توانند در زمان واقعی برای حل مشکلات دنیای واقعی با یکدیگر همکاری کنند.”

به نظر می‌رسد سخنرانی اصلی تأیید می‌کند که هدف از این هدست برای استفاده در محیط‌های صنعتی و حرفه‌ای به جای موارد مصرف‌کننده است. همانطور که انتظار می رفت، این یک رقیب اپل ویژن پرو نیست. اما همچنان می‌تواند فرصت‌های جالب جدیدی را برای واقعیت ترکیبی باز کند که ممکن است جذاب‌تر از آن باشد ایستگاه های کاری VR.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/sonys-new-spatial-headset-will-power-whatever-the-industrial-metaverse-is-040838964.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/sonys-new-spatial-headset-will-power-whatever-the-industrial-metaverse-is-040838964.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *