گریل پرفکتا از هوش مصنوعی برای کمک به پخت یک استیک در ۹۰ ثانیه استفاده می کند

CES به طور فزاینده ای تبدیل شده است نمایش کباب کردن، با شرکت هایی که دائماً راه هایی برای آوردن فناوری بیشتر به عرشه یا پاسیو شما پیدا می کنند. یکی از شرکت‌هایی که هوش مصنوعی را به قفسه ادویه خود اضافه کرده است، Seergrills است، یک استارت‌آپ مستقر در بریتانیا متشکل از مهندسان و توسعه‌دهندگان محصول. مدل پرچمدار آن، پرفکتا، می تواند یک استیک ریبی به ضخامت یک اینچ را در ۹۰ ثانیه بپزد. به‌طور کلی، این شرکت می‌گوید گریل، واحدی که بیشتر شبیه اجاق‌های رومیزی به نظر می‌رسد، غذا را حدود ۱۰ برابر سریع‌تر از روش‌های پخت معمولی طبخ می‌کند.

در داخل، دو مشعل عمودی مادون قرمز، هر دو طرف را به طور همزمان می پزند، که نه تنها فرآیند را تسریع می کند، بلکه نیاز به چرخاندن را نیز از بین می برد. Seergrills می‌گوید مشعل‌ها با دمای ۱۶۵۲ درجه فارنهایت بالا می‌روند و دستگاه حتی می‌تواند به لطف گرمایش ۳۶۰ درجه اطمینان حاصل کند که لبه‌ها شفاف هستند. یک سرآشپز هوش مصنوعی داخلی میزان پخت و پخت مورد نظر را در نظر می گیرد و زمان و دمای مناسب پخت را بر اساس غذا محاسبه می کند. حسگرها ضخامت چیزهایی مانند استیک و مرغ را تشخیص می‌دهند تا از پختن بیش از حد یا کم‌پخت جلوگیری کنند و مشعل‌ها به‌طور خودکار در طول فرآیند در صورت لزوم به سمت و دور غذا حرکت می‌کنند. کل تنظیمات هوشمند همان چیزی است که Seergrills آن را NeuralFire می‌نامد، با یک پردازنده چهار هسته‌ای و مجموعه‌ای از حسگرها برای جمع‌آوری داده‌های آشپزی.

گریل پرفکتا از هوش مصنوعی برای کمک به پخت یک استیک در ۹۰ ثانیه استفاده می کند
عکس بیلی استیل/Engadget

به گفته این شرکت، جهت عمودی هرگونه شعله ور شدن را برطرف می کند، زیرا فقط دود و بخار آب از قسمت بالایی خارج می شود و چربی و چربی در یک ظرف چکه ای قابل شستشو در ماشین ظرفشویی در پایین جمع می شود. Perfecta همچنین دارای حالت های فر و جوجه گردان است، بنابراین می توانید پیتزا و مرغ بریان را به راحتی بپزید. یک حالت سرآشپز نیز وجود دارد که کنترل کامل دستگاه را ارائه می دهد. به علاوه، این شرکت یک چرخ دستی گریل برای راه اندازی کامل در فضای باز طراحی کرده است. به دلیل قدرت مشعل ها، پرفکتا با گاز کار می کند و یک سیم برق ۱۲ ولت برای لوازم الکترونیکی آن برد دارد. اینها شامل یک صفحه نمایش لمسی برای وارد کردن پارامترهای آشپزی مورد نظر شما هستند. از آنجایی که این یک گریل در فضای باز است، ما نتوانستیم آن را در حال پخت و پز در یک میز نمایشگاه ببینیم. اما این شرکت می گوید که قبل از پایان سال در دسترس خریداران اولیه قرار خواهد گرفت.

Seergrills قصد دارد Perfecta را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ با قیمت ۳۵۰۰ دلار عرضه کند. پذیرندگان اولیه می توانند تا پایان CES 1000 دلار پس انداز کنند.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/the-perfecta-grill-uses-ai-to-help-cook-a-steak-in-90-seconds-041030578.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/the-perfecta-grill-uses-ai-to-help-cook-a-steak-in-90-seconds-041030578.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *