هدست واقعیت ترکیبی سونی برای «ایجاد محتوای فضایی» اواخر امسال وارد بازار می‌شود

مال سونی CES 2024 این ارائه در ۲۵ دقیقه اول خبر چندانی نداشت، اما پس از آن، شرکت یک نمایشگر و کنترلرهای نصب شده روی سر XR جدید را با … تا کنون بدون نام، با هدف “ایجاد محتوای فضایی” معرفی کرد. با روکش خاکستری مات، هدست شبیه یک PSVR2 کنده شده به نظر می رسد و به نظر می رسد دو دوربین از جلو رو به بیرون هستند. همچنین یک کنترلر گرز و یک ابزار جانبی کوچکتر شبیه به یک حلقه وجود دارد. هدف این سخت افزار جدید، سازندگان و هنرمندانی است که محصولات را در فضاهای مجازی دستکاری و تولید می کنند. در اواخر سال ۲۰۲۴ در دسترس خواهد بود، اگرچه قیمت آن در تاریخ بعدی اعلام خواهد شد.

اگرچه سونی روی صحنه جزئیات زیادی را وارد نکرد، اما پس از پایان نمایش با برخی مشخصات کلیدی، یک بیانیه مطبوعاتی منتشر شد. این هدست از پردازنده Qualcomm Snapdragon XR2 + Gen 2 بهره می برد که درست با شروع CES اعلام شد. این بدان معناست که این یک دستگاه مستقل است که برای اجرا به رایانه نیاز ندارد. این تراشه میکرو نمایشگرهای دوگانه OLED 4K را هدایت می‌کند و «ردیابی کاربر و فضا» را برای تجربه‌های واقعیت مختلط فراهم می‌کند. Kenichiro Yoshida مدیر عامل سونی گفت که “تجربه تماشای واضح” و “تعامل شهودی برای طراحی سه بعدی” را ارائه می دهد و دستگاهی را با هدف حرفه ای ها، مشابه دوربین ها و دستگاه های سطح حرفه ای خود، ارائه می دهد.

این دستگاه دارای عملکرد «تصویربرداری ویدیویی» و در مجموع شش دوربین و سنسور است. یک جفت کنترل نشان داده شد، یکی به عنوان “کنترل کننده حلقه” برای دستکاری اشیا و دیگری به عنوان “کنترل کننده اشاره گر” برای … اشاره کرد. سونی تصور می‌کند که سازندگان بتوانند مدل‌های سه‌بعدی را با استفاده از کنترل‌کننده‌ها و دستگاه‌های ورودی سنتی مانند صفحه‌کلید به‌صورت هم‌زمان بسازند:

سازندگان می‌توانند با نگه‌داشتن کنترل‌کننده اشاره‌گر در دست غالب و اتصال کنترل‌کننده حلقه به انگشتان دست دیگر، اشیاء سه‌بعدی را با استفاده از کنترل‌کننده‌ها و صفحه‌کلید مدل‌سازی کنند، در حالی که صفحه‌نمایش روی سر نصب شده است.»

سونی همچنین در مورد تعادل هدست صحبت می کند و می گوید که “تعادل مرکز ثقل دستگاه” را به خوبی تنظیم کرده است. بخش نمایشگر هدست نیز به سمت بالا و خارج از میدان دید کاربر می‌چرخد و به او اجازه می‌دهد بدون نیاز به برداشتن کامل هدست از محل کار خود خارج شود.

سونی در نمایشگاه CES 2024
سونی

از کارهایی که روی صحنه نشان داده شده است، به نظر می رسد که کمتر به عنوان رقیب Vision Pro و بیشتر به عنوان یک برداشت خلاقانه از HoloLens مایکروسافت است. امیدواریم اواخر این هفته در غرفه سونی بیشتر بشنویم و ببینیم. این شرکت ماکت‌هایی از یک کاربر نشان داد که با یک ربات دوپا در حالی که هدست جدید را پوشیده بود، آسیب‌های ربات را دستکاری می‌کرد، در حالی که دو مانیتور در آن نزدیکی چیزها را با جزئیات بیشتری نشان می‌دادند. سونی می‌گوید شما می‌توانید از طریق برنامه‌های خلاق شخص ثالث، کار را از راه دور بررسی کرده و با آن همکاری کنید.

به‌روزرسانی، ۸ ژانویه، ۲۲:۳۰ به وقت شرقی: جزئیات اضافه شده از روابط عمومی پس از نمایش سونی.

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در لاس وگاس از ۶ تا ۱۲ ژانویه هستیم. با آخرین اخبار این نمایش همراه باشید اینجا.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/sony-spatial-content-creation-headset-at-ces-2024-013936595.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/sony-spatial-content-creation-headset-at-ces-2024-013936595.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *