هدفون های سیمی در آستانه احیای کوچک هستند

بیش از هفت سال از زمانی که اپل “شجاعت” را پیدا کرد می گذرد جک ۳٫۵ میلی متری هدفون را بردارید از آیفون، به نوبه خود هدفون های بی سیم را در کانون توجه قرار می دهد. تا به امروز، گوش دادن به موسیقی بدون افت کیفیت بالا در تلفن معمولاً به معنای شکار یک گوشی کمیاب با جک ۳٫۵ میلی‌متری یا پذیرش زندگی جدید دانگل شما است. گویی از هیچ جا، نسل جدیدی از هدفون های سیمی ظهور کرده است، و نوید کیفیت صوتی دوستی را در هر گوشی بدون نیاز به دانگل می دهد. البته یک اصطلاح بازاریابی برای آن وجود دارد: هدفون بدون اتلاف واقعی (TLE).

شاید نام Questyle را نشنیده باشید، اما این شرکت سال‌ها است که تجهیزات HiFi سرگرم‌کننده تولید می‌کند. نوامبر گذشته، این شرکت چیزی متفاوت را با هدفون NHB12 Lightning خود امتحان کرد. جوانه‌های سبک IEM دارای یک مبدل صوتی دیجیتال (DAC) هستند که می‌تواند فایل‌های بدون افت با کیفیت بالا (۱۹۲ کیلوهرتز/۲۴ بیت) Apple Music را مدیریت کند. پیش از نمایشگاه CES این ماه، این شرکت یک نسخه USB-C – NHB15 350 دلاری – را منتشر کرد که هدفون دیجیتالی همه‌این یک با وضوح بالا را تقریباً به هر تلفن، تبلت یا رایانه شخصی دیگری می‌آورد.

دو روز پس از اینکه Questyle NHB15 را معرفی کرد، شرکت رقیب Hidizs ادعا کرد که بسته بندی DAC خود ST2 Pro مدل اولین IEM دیجیتال با وضوح بالا در جهان بود. این هنوز کاملاً یک روند نیست، اما انتظار می رود که یک موج کوچک از محصولات مشابه دنبال شود و مطمئن نیستم که مهم باشد که چه کسی اولین بوده است. جالب‌تر این است که با تغییر آیفون‌ها به USB-C و گزینه‌های plug-and-play hi-res روی میز، همه مواد لازم برای احیای هدفون سیمی کوچک وجود دارد – اگرچه من فکر نمی‌کنم دوام بیاورد و ما. بعداً به چرایی آن خواهم پرداخت.

هدفون های سیمی در آستانه احیای کوچک هستند
عکس جیمز ترو برای Engadget

شایان ذکر است که همه این هدفون‌های USB-C دارای نوعی DAC هستند، اما به ندرت دارای وضوح بالا هستند. صوتی “Hi-res”. یک اصطلاح گسترده استاما در اینجا ما از زبان خود اپل پیروی می کنیم هر چیزی در بالا ۴۸ کیلوهرتز. در سال های اخیر، برخی از شرکت های HiFi منتشر کرده اند کابل های USB-C با DAC در آنها که پشتیبانی از وضوح بالاتر. Queststyle و Hidizs فقط با جمع‌آوری همه چیز به نتیجه منطقی بعدی می‌رسند – این چیزی است که آنها را برای شنوندگان معمولی (اما کنجکاو صوتی) جالب‌تر می‌کند.

من چند DAC مستقل را در طول سال‌های حضورم در Engadget امتحان کرده‌ام و از کیفیت صدای برتری که ارائه می‌کنند قدردانی می‌کنم، اما هرگز یکی را پیدا نکردم که در بیرون از منزل از آن استفاده کنم. برخی از آنها نزدیک می شوند، مانند DragonFly Cobalt فوق العاده توسط AudioQuest یا Onyx شیک توسط THX، اما همه آنها به چیزی بین تلفن و هدفون شما نیاز دارند – تا آن زمان من فقط به بهترین مجموعه بی سیم خود دست خواهم یافت و تمام می شود. با این حال، NHB15، من می‌توانم خودم را ببینم که به طور معمول از اینها استفاده می‌کنم.

این تجربه پیچیده تر از اتصال یک مجموعه معمولی ۳٫۵ میلی متری نیست. DAC نامرئی نیست. در ابتدا ممکن است فکر کنید که کنترل های رسانه ای به سبک یوغی در خط است. در واقع، اگر دکمه‌هایی روی آن وجود داشت که هم توهم را کامل می‌کرد و هم عملکرد مفیدی را اضافه می‌کرد، اما در حال حاضر کاملاً وجود دارد تا موسیقی شما را از صفر و یک به صدای قابل شنیدن تبدیل کند. LED ها به شما اطلاع می دهند که آیا آن را با موسیقی کم افت (یکی نورانی) پایین می آورید یا زندگی واقعی بدون افت را دارید (دو نور). این یک رویکرد حداقلی اما موثر است.

تنظیمات Apple Music Hi-Res Lossless.
سیب

بیایید نادیده بگیریم که ارزان‌ترین جوانه‌های ۳٫۵ میلی‌متری که می‌توانید در آمازون بخرید، از نظر تئوری، هدفون‌های واقعاً بدون ضرر هستند، اما TLE یک اصطلاح کاملاً بی‌فایده نیست. اگر می‌تواند معادل «UHD» باشد، اما برای هدفون‌های USB-C، با حداقل سطح تایید شده پشتیبانی صوتی با وضوح بالا – هر چیزی بالاتر از استاندارد استاندارد اپل (۴۸ کیلوهرتز) شاید، به اندازه کافی مفید باشد.

نکته مهم، NHB15 Questyle با موسیقی کار خوبی انجام می دهد. وقتی از طریق Qobuz گوش می‌کردم، مدام LEDهای دوگانه دریافت نمی‌کردم، به لطف انواع پیکربندی‌های «بی ضرر» روی پلتفرم، اما این یک بازی سرگرم‌کننده بود که ابتدا به صدا گوش می‌دادم و سپس DAC را می‌چرخانم تا تعداد آن‌ها مشخص شود. چراغ ها روشن بودند و اگر درست حدس زدم. بیشتر من این کار را نکردم، اما شاید این گواهی بر شفافیت این صداها باشد. NHB15 نسبتاً خنثی است و باس کمتری نسبت به یک جفت Beats معمولی دارد و با میزان روشنایی مناسب در فرکانس‌های بالاتر جفت می‌شود.

برای چیزی که DAC/تقویت کننده خودش را دارد، حداکثر صدا آنطور که من انتظار داشتم بلند نیست، اما زیاد است. حتی هنگام گوش دادن به Spotify، که در حال حاضر به هیچ وجه موسیقی بدون افت ارائه نمی دهد، این IEM ها فضایی را القا می کنند که بعید است با جوانه های بلوتوث پیدا کنید.

آنچه دشوارتر است تعیین این است که آیا اینها IEM های OK با یک DAC خوب هستند، یک DAC OK با درایورهای مناسب وصل شده یا چیزی در این بین. Questyle دارای یک کابل معمولی ۳٫۵ میلی متری در جعبه است تا بتوانید از NHB15s با همه دستگاه های خود استفاده کنید یا خودتان مقایسه مستقیم انجام دهید. حداقل برای گوش من، آهنگ‌های Spotify همگی از طریق اتصال ۳٫۵ میلی‌متری قابل اعتماد متصل به رایانه شخصی من به همان اندازه خوب بودند. و تا آنجا که من می توانم بگویم، می توانید از کابل DAC NHB15 با هر IEM که قبلاً دارید استفاده کنید تا زمانی که آنها دارای کانکتور سبک ۲ پین باشند، بنابراین اگر هیچ چیز دیگری نباشد، ایده ای انعطاف پذیر است.

هدفون Questyle NHB15 In-Ear Monitor متصل به تلفنی که در دست کسی است.
عکس جیمز ترو برای Engadget

شایان ذکر است که چندین تلاش رقیب برای همتراز کردن هدفون های بی سیم با گزینه های کابلی بدون تلفات وجود دارد. خانواده کدک های کوالکام با جدیدترین آنها شناخته شده ترین هستند AptX Lossless داشتن قدرت فنی برای انجام یک کار بسیار خوب حتی اگر تعداد زیادی گوشی یا هدفون وجود نداشته باشد (و شما به هر دو نیاز دارید) که از آن پشتیبانی می کنند.

سپس اولین موج هدفون مبتنی بر MEMS وجود دارد بچه تازه کار روی بلوک. این درایورهای «حالت جامد» به‌طور خاص برای هدفون‌های بی‌سیم طراحی نشده‌اند، اما xMEMS مستقر در کالیفرنیا، فناوری خود را با این وعده می‌فروشد که بدون توجه به چیزهای خسته‌کننده‌ای مانند کدک‌ها، یک تجربه HiFi ارائه می‌کند. اولین محصولات عرضه شده به بازار قول بدهاما احتمالا باید تا سال آینده صبر کنیم تا هدفون های مبتنی بر MEMS را ببینیم به پتانسیل کامل خود برسند.

این سوال باقی می ماند، پس چه کسی ممکن است اینها را بخواهد؟ یک فرد معمولی که برای یک سرویس موسیقی معمولی پرداخت می کند، به DAC با وضوح بالا نیاز ندارد. ممکن است یک مخاطب صوتی معمولی علاقه مند باشد، اما پس از آن با DAC های اختصاصی موبایل و هدفون های BYO رقابت می کند و برای این جماعت، راحتی آنچنان یک نقطه فروش نیست. تنها نتیجه این است که آنها برای من منظور شده اند تنبل صدا دوست من از کابل ها ایرادی نمی گیرم اگر تبادل بهتر باشد، صدای بلندتر، و این کاری است که اینها انجام می دهند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/wired-headphones-apple-hi-res-lossless-184534388.html?src=rss منتشر شد


منبع: https://www.engadget.com/wired-headphones-apple-hi-res-lossless-184534388.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *