هر آنچه که طرفداران دوج باید در مورد چلنجر «شبح سیاه» ۱۹۷۰ بدانند

هر آنچه که طرفداران دوج باید در مورد چلنجر «شبح سیاه» ۱۹۷۰ بدانند

ماشین چندین سال در گاراژ – روی بلوک‌ها و زیر پتو – نشست تا اینکه پسر گادفری، گریگوری کوالز تصمیم گرفت دوباره آن را راه‌اندازی کند. موتور هرگز بازسازی نشد و هرگز به کلاچ جدید نیاز نداشت. با این حال، او بوستر ترمز و کاربراتورها را بازسازی کرد و رادیاتور، فن کلاچ و سیلندر اصلی را نصب کرد. او (بدیهی است) همه مایعات، تسمه‌ها و شیلنگ‌ها را تعویض کرد و مجموعه جدیدی از لاستیک‌ها را روی آن گذاشت.

در سال ۲۰۱۷، او بلک گوست را به ماشین عضلانی و کوروت نشنالز برد. تابستان بعد، او آن را به کرایسلر ناسیونالز در کارلایل برد و جایزه ملی میراث خودرویی انجمن خودروهای تاریخی را برد. در سال ۲۰۲۰ به فهرست ملی خودروهای تاریخی اضافه شد.

این موپار تاریخی به‌عنوان یکی از هفت نسخه محدود Dodge Last Call (چلنجر SRT Hellcat Redeye Widebody Black Ghost) و تنها نسخه‌ای که از یک Dodge خاص و خصوصی الهام گرفته شده است، مورد تقدیر قرار گرفت.

در ماه مه ۲۰۲۳، به حراجی Mecum’s Indy که در نمایشگاه ایالت ایندیانا برگزار شد، برده شد. هرگز بازسازی نشده بود. تمام تجهیزات برای ساخت آن با اگزوز و رادیاتور جایگزین صحیح به OE بود. تصور می شد طرح اولیه سیستم ترمز تنها تغییر واقعی نسبت به نصب اولیه خط محرکه باشد.

در حالی که یک سفید دوج چلنجر R/T 440 مگنوم ۱۹۷۰ وارد سینما شدهمانطور که Mecum گفت: “فقط یک شبح سیاه وجود دارد.” این یک افسانه شهری است که به واقعیت تبدیل شد و به قیمت خیره کننده ۱,۰۷۲,۵۰۰ دلار (بعد از پرداخت هزینه) فروخته شد.


منبع: https://www.slashgear.com/1493395/what-dodge-fans-should-know-1970-challenger-black-ghost/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *