هر ماشینی یک ماشین هوشمند است و یک کابوس حفظ حریم خصوصی است

موزیلا اخیرا گزارش شده است از بین برندهای خودرویی که بررسی کرد، همه ۲۵ مورد در تست حریم خصوصی آن شکست خوردند. در حالی که طبق برآورد موزیلا، همه در سیاست‌های خود در مورد جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها زیاده‌روی می‌کردند، برخی حتی در مورد دستیابی به انواع بسیار تهاجمی اطلاعات، مانند تاریخچه جنسی و اطلاعات ژنتیکی شما، اخطارهایی را لحاظ کردند. همانطور که مشخص شد، این فقط فرضی نیست: فناوری موجود در خودروهای امروزی توانایی جمع‌آوری این نوع اطلاعات شخصی را دارد، و چاپ دقیق توافق‌نامه‌های کاربر توضیح می‌دهد که چگونه تولیدکنندگان هر بار که کلیدها را در آن قرار می‌دهید، رضایت شما را جلب می‌کنند. آتش گرفتن.

آدون واشنگتن گفت: «این سیاست‌های حفظ حریم خصوصی به گونه‌ای نوشته شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که هر اتفاقی که در ماشین می‌افتد، اگر بتوان استنباط کرد، همچنان تضمین می‌کند که محافظت وجود دارد، و با قوانین مختلف ایالتی مطابقت دارند.» ، شورای سیاست گذاری در انجمن آینده حریم خصوصی، گفت. این خط‌مشی‌ها همچنین پیشرفت‌های تکنولوژیکی را در نظر می‌گیرند که ممکن است در زمان مالکیت خودرو اتفاق بیفتد. به گفته واشنگتن، ابزارهای انجام یک کار در نهایت می توانند کارهای بیشتری انجام دهند، بنابراین سازندگان باید به آن توجه داشته باشند.

بنابراین، منطقی به نظر می رسد که یک سازنده خودرو هر نوع داده قابل تصوری را در سیاست حفظ حریم خصوصی خود لحاظ کند تا شرکت را به طور قانونی پوشش دهد، اگر به یک منطقه جمع آوری داده های خاص برخورد کرد. سیاست حفظ حریم خصوصی نیسانبرای مثال، طبقه‌های گسترده و بی‌ربط از اطلاعات کاربر، مانند «گرایش جنسی، فعالیت جنسی، موقعیت جغرافیایی دقیق، داده‌های تشخیص سلامت، و اطلاعات ژنتیکی» را تحت انواع داده‌های شخصی جمع‌آوری‌شده پوشش می‌دهد.

شرکت ها ادعای مالکیت از قبل، به طوری که اگر به طور تصادفی شما را در حال انجام رابطه جنسی روی صندلی عقب ضبط کردند، نتوانید شکایت کنید. نیسان در بیانیه ای ادعا کرد که به همین دلیل است که سیاست حفظ حریم خصوصی آن تا این حد گسترده باقی مانده است. این شرکت می گوید "آگاهانه اطلاعات مشتری در مورد فعالیت جنسی یا گرایش جنسی را جمع آوری یا افشا نمی کند،" اما سیاست آن این بندها را حفظ می کند زیرا "برخی از قوانین ایالتی ایالات متحده از ما می‌خواهند که داده‌های سهویی را که داریم یا می‌توانیم استنباط کنیم، اما درخواست یا استفاده نمی‌کنیم، حساب کنیم." برخی از شرکت‌های Engadget – مانند فورد، Stellantis و GM – تعهد خود را به طور گسترده به حفظ حریم خصوصی داده‌های مصرف‌کننده تأیید کردند. تویوتا، کیا و تسلا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

فراتر از پوشش همه مبانی قانونی قابل تصور، به سادگی هیچ راهی برای دانستن اینکه چرا این شرکت‌ها اطلاعات عمیق شخصی رانندگان خود را می‌خواهند یا با آن چه می‌کنند وجود ندارد. و حتی اگر آن چیزی نباشد که شما در نظر می گیرید “ماشین هوشمند، هر وسیله نقلیه ای که مجهز به USB، بلوتوث یا قابلیت های ضبط باشد می تواند اطلاعات زیادی در مورد راننده بگیرد. و تقریباً به همین ترتیب الف "بی عقل" این روزها پیدا کردن تلویزیون به طور قابل توجهی سخت تر است، اکثر مصرف کنندگان به سختی می توانند تلویزیون را پیدا کنند آپشن وسیله نقلیه جدید که شامل سطحی از فناوری داخلی با ظرفیت ضبط داده های آنها نمی شود. آ مطالعه نزدیک به یک دهه پیش توسط سناتور اد مارکی به سفارش سناتور اد مارکی دریافت شد که تمام خودروهای مدرن دارای نوعی فناوری بی سیم هستند. حتی رتبه های لیست های اینترنتی ادعا می کند که شامل خودروهای با تکنولوژی پایین برای "فن هراسان" مملو از صفحه نمایش های لمسی داشبورد و سیستم های اطلاعات سرگرمی هستند.

جن کالتریدر، محققی که در مطالعه خودروی موزیلا کار می‌کند، گفت: «در عمل ما بینش زیادی درباره نحوه کارکرد آن نداریم، زیرا شرکت‌های خودروسازی، شرکت‌های داده و شرکت‌های تبلیغاتی تمایل دارند این اسرار را به جلیقه نزدیک‌تر نگه دارند.» ما تحقیقات خود را با بررسی سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و اسناد عمومی انجام دادیم که در آن شرکت‌های خودروسازی در مورد آنچه که *می‌توانند* انجام دهند صحبت کردند. تشخیص اینکه آنها واقعاً چه می‌کنند بسیار سخت‌تر است، زیرا آنها مجبور نیستند در مورد آن به طور عمومی صحبت کنند.

در دسترس نبودن خودروهای جدا شده همراه با عدم شفافیت در مورد استفاده از داده‌های راننده به این معنی است که مصرف‌کنندگان اساساً هیچ انتخابی برای اعتماد به اطلاعات خود ندارند که مسئولانه استفاده می‌شوند، یا حداقل برخی از کلاس‌های داده – مانند تصمیم نیسان برای گنجاندن "اطلاعات ژنتیکی" – فهرست شده در این سیاست های حفظ حریم خصوصی نگران کننده صرفاً به مسئولیت فرضی مربوط می شود. گزینه‌ها اساساً عبارتند از: هر یک از این سیاست‌ها را بخوانید و کمترین سخت‌افزار را پیدا کنید، یک خودروی بسیار قدیمی و احتمالاً کم‌مصرف سوخت و بدون هیچ ویژگی هوشمندی بخرید یا به سادگی بدون خودرو، نقطه را انجام دهید. تا آخرین نکته، فقط در مورد هشت درصد خانواده‌های آمریکایی بدون ماشین هستند، اغلب نه به این دلیل که در شهری قابل پیاده‌روی با حمل‌ونقل عمومی قوی زندگی می‌کنند، بلکه به این دلیل که نمی‌توانند آن را بخرند.

وقتی به نحوه اشتراک خودروها فکر می کنید، این موضوع حتی پیچیده تر می شود. ماشین‌های کرایه‌ای همیشه راننده‌ها را عوض می‌کنند، یا یک خردسال در خانواده‌تان ممکن است ماشین شما را قرض بگیرد تا نحوه رانندگی را یاد بگیرد. برخلاف تلفن همراه، که معمولاً یک دستگاه کاربر تکی است، خودروها اینطور کار نمی‌کنند و سازندگان وسایل نقلیه در سیاست‌های خود تلاش می‌کنند تا به آن توجه کنند. و خودروها این توانایی را دارند که نه تنها در مورد رانندگان بلکه مسافران خود اطلاعات جمع آوری کنند.

اگر اعتماد به تولیدکنندگان پس از درخواست حق جمع‌آوری ویژگی‌های ژنتیکی شما، اعتبار آنها را آزمایش می‌کند، بار دیگران غیر از یک وکیل قراردادی که توافقنامه مجوز نرم‌افزار را برای افرادی که در صندلی عقب هستند بازخوانی می‌کند فراتر از پوچ است. سیاست حفظ حریم خصوصی فورد صراحتاً بیان می کند که صاحبان وسایل نقلیه آن “باید به دیگرانی که وسیله نقلیه را می رانند و مسافرانی که دستگاه های تلفن همراه خود را به وسیله نقلیه متصل می کنند، اطلاعات موجود در این اطلاعیه را اطلاع دهند.” اگر مستقیماً از وب‌سایت فورد چاپ می‌کنید، این حدود ۶۰ صفحه اطلاعاتی است که می‌توانید آن را منتشر کنید – فقط برای شرکت و نه حتی خودروی خاص.

و این قراردادها تمایل دارند با یکدیگر ترکیب شوند. اگر آن خط‌مشی رازداری ۶۰ صفحه‌ای غیرقابل حل به نظر می‌رسد، خوب، شرایط خدمات و خط‌مشی جداگانه‌ای نیز در رابطه با استفاده از Sirius XM وجود دارد (در یک وب‌سایت با پاپاور «پذیرش کوکی‌ها» با موافقت خودش.) فورد، اعلامیه حریم خصوصی خود به رانندگان اجازه می دهد تا از اشتراک گذاری داده ها و سرویس های متصل خاص خودداری کنند، اما این امر به رانندگان نیاز دارد که در واقع اسناد را بررسی کنند. موزیلا دریافت که بسیاری از تولیدکنندگان دیگر چنین ابزاری را برای جلوگیری از ردیابی ارائه نمی‌دهند، و انصراف کامل چیزی است که اتحاد برای نوآوری خودرو – یک گروه تجاری که نماینده تقریباً تمام سازندگان خودرو و کامیون در ایالات متحده از جمله فورد است – دارد. فعالانه مقاومت کرد. برای بالا بردن کارها، دانشگاهیان علمای حقوق و حتی یکی شرکت ضد جاسوسی متجاوز به طور مکرر نشان داده اند که مصرف کنندگان تقریباً به طور کلی این نوع قراردادها را نمی خوانند.

بار این قراردادها به جمع آوری داده های فرضی آنها یا مسئولیت انتقال آنها به هر شخصی که سوار ماشین شما می شود یا قرض می گیرد ختم نمی شود. اطلاعاتی که در خودرو و سرورهای سازنده نگهداری می‌شوند، در صورتی که رانندگان تصمیم به فروش این محصول داشته باشند، مانع دیگری برای رانندگان می‌شود. به گفته آندریا، بنیانگذار Privacy4Cars آمیکو حتما کتبا از فروشنده بگیر که چطور برنامه ریزی میکنن اطلاعات خود را از خودرو حذف کنید قبل از فروش مجدد آن آمیکو گفت: “کارهای زیادی وجود دارد که مصرف کنندگان می توانند برای محافظت از خود انجام دهند، و این کار عالی نخواهد بود، اما تغییر معناداری در زندگی آنها ایجاد خواهد کرد.”

مصرف کنندگان به طور مؤثری با وضعیت تفسیر قانونی قرارداد مواجه می شوند و تولیدکنندگان انگیزه دارند تا با ادامه دادن به این توافقات (اغلب خوانده نشده) با دسته های تهاجمی فزاینده ای از داده ها، ریسک را کاهش دهند. بسیاری از محققان به شما خواهند گفت که تنها راه حل واقعی در اینجا مقررات فدرال است. مواردی از قوانین حفظ حریم خصوصی ایالتی وجود داشته است که به نفع مصرف کنندگان اعمال شده است کالیفرنیا و ماساچوستاما در اصل این چیزی است که رانندگان حتی نمی دانند که باید از آن خشمگین شوند، و حتی اگر هم باشند، به هر حال چاره ای جز داشتن ماشین ندارند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/every-car-is-a-smart-car-and-its-a-privacy-nightmare-193010478.html?src=rss منتشر شد.


منبع: https://www.engadget.com/every-car-is-a-smart-car-and-its-a-privacy-nightmare-193010478.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *