هزینه ساخت هدست Vision Pro برای اپل چقدر است

قیمت ویژن پرو اپل که از ۳۵۰۰ دلار شروع می‌شود، آن را در بالاترین سطح بازار هدست‌های واقعیت مجازی/AR/VR قرار می‌دهد، اما بخش قابل توجهی از هزینه‌ها به «صورتحساب مواد» ممتاز دستگاه مربوط می‌شود، که گمان می‌رود فقط به قیمت عرضه شود. بیش از ۱۵۰۰ دلار

هزینه ساخت هدست Vision Pro برای اپل چقدر است
مطابق با تحقیق Omdia، اجزای مورد استفاده در Vision Pro در مجموع ۱۵۴۲ دلار برای اپل هزینه دارند. گفته می شود گران ترین جزء، دو نمایشگر ۱٫۲۵ اینچی میکرو OLED داخل هدست است که برای هر چشم یکی است. نمایشگرها در مجموع ۲۳ میلیون پیکسل را ارائه می دهند که به گفته اپل “پیکسل بیشتری از یک تلویزیون ۴K است.” Omdia تخمین می زند که اپل برای هر نمایشگر ۲۲۸ دلار یا ۴۵۶ دلار برای هر هدست پرداخت می کند.

دومین قطعات گران قیمت، تراشه های M2 و R1 هستند. M2 پردازنده اصلی است که همان تراشه ای است که اولین بار در مک بوک ایر ۲۰۲۲ معرفی شد. M2 وظیفه پردازش محتوا، اجرای سیستم عامل visionOS، اجرای الگوریتم های بینایی کامپیوتر و ارائه محتوای گرافیکی را بر عهده دارد. تراشه R1 مسئول تمام اطلاعاتی است که از دوربین ها، سنسورها و میکروفون ها می آید. آنها در مجموع ۲۴۰ دلار برای اپل هزینه کردند.

همانطور که توسط CNBC، به سختی می توان حاشیه سود اپل را از این ارقام تخمینی استنباط کرد، زیرا آنها هزینه های تحقیق و توسعه، بسته بندی، حمل و نقل، فروش، بازاریابی و هر گونه هزینه سرمایه ای را که می تواند هزینه های اولیه را به سفارشات قطعات بزرگ اضافه کند، در نظر نمی گیرد. با این وجود، آنها تصور می کنند که قطعات به تنهایی در یک دستگاه خاص چقدر گران هستند.

به گفته تحلیلگر مینگ-چی کو، انتظار می رود اپل در سال ۲۰۲۴ به دلیل پیچیدگی ساخت، کمتر از ۴۰۰۰۰۰ هدست Vision Pro تولید کند. با این حال، گفته می شود که اپل در حال حاضر روی نسخه جدیدی از Apple Vision Pro کار می کند که قیمت مقرون به صرفه تری دارد. تراشه‌های موجود در دستگاه احتمالاً به جای تراشه‌های سطح مک با آیفون برابری می‌کنند و اپل ممکن است از نمایشگرهای داخلی با وضوح پایین‌تر و مواد ارزان‌تر استفاده کند. همچنین می‌تواند ویژگی EyeSight رو به بیرون را که به افراد دیگر امکان می‌دهد تصویری شبیه‌سازی شده از چشم‌های کاربر را ببینند، حذف کند.

بلومبرگمارک گورمن معتقد است که اپل در حال کار بر روی نسخه نسل بعدی ویژن پرو است که می تواند شاهد عرضه آن باشد. زمانی در اواخر سال ۲۰۲۵.

جمع بندی های مرتبط: اپل ویژن پرو
انجمن های مرتبط: اپل ویژن پرو


منبع: https://www.macrumors.com/2024/02/26/price-apple-pays-to-make-vision-pro-headset/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *