هلیکوپتر مریخ ناسا در آستانه انجام یک پرواز عظیم است

هلیکوپتر مریخ ناسا در این آخر هفته طولانی ترین پرواز تاریخ خود را انجام می دهد. در واقع، اگر در حال خواندن این مطلب در روز یکشنبه هستید، هواپیمای Ingenuity می‌تواند در همان لحظه از سطح مریخ عبور کند.

آزمایشگاه رانش جت ناسا درست به محض اینکه همه داده ها به دست آمد، موفقیت پرواز را تأیید می کند.

اگر هلیکوپتر بتواند نقشه پرواز را میخکوب کند، مسافتی معادل ۲۷۱۷ فوت (۸۲۸ متر) را بدون تماس با زمین طی می کند و رکورد قبلی خود را با ۳۹۱ فوت (۱۱۹ متر) که در پروازی در آوریل ۲۰۲۲ به ثبت رسیده بود، خواهد شکست.

Ingenuity به وضوح از اولین شناور خود در آوریل ۲۰۲۱، یک ماجراجویی هوایی ۳۹ ثانیه ای که آن را مستقیماً در کتاب رکوردها برای تبدیل شدن به اولین هواپیمایی که به پرواز کنترل شده و با قدرت در سیاره ای غیر از زمین دست یافته است، راه درازی را پیموده است.

از آن زمان، این وسیله نقلیه ۴ پوندی و ۱۹ اینچی قد، ماموریت‌های پیچیده‌تری را در طول نزدیک به ۷۰ پروازی که روی سیاره سرخ از زمان رسیدن با مریخ‌نورد Perseverance در فوریه ۲۰۲۱ انجام داده، انجام داده است.

در واقع، هلیکوپتر آنقدر موفق بوده است که تیم مریخ توانسته است از دوربین هواپیما برای جمع آوری داده های هوایی برای کمک به برنامه ریزی بهترین مسیرها برای استقامت استفاده کند. کاوش بخشی از سطح مریخ برای نشانه هایی از حیات میکروبی باستانی

نبوغ و پشتکار، همراه با مریخ نورد کنجکاوی و سه مدارگرد مریخ، اخیراً از یک وقفه ارتباطی یک ماهه با زمین پس از اینکه مدار سیارات آنها را در دو طرف مقابل خورشید قرار داد. به اصطلاح “پیوند خورشیدی” هر دو سال یک بار اتفاق می افتد و به کسانی که در ماموریت های مریخ کار می کنند فرصتی برای استراحتی خوب ارائه می دهد.

با عملکرد کامل دوباره همه چیز، JPL آماده است تا یک بار دیگر Ingenuity را در مسیر خود قرار دهد، در حالی که سال ۲۰۲۴ یک سال به همان اندازه شلوغ برای هلیکوپترهای پرمشغله است.

توصیه های سردبیران







اگر هلیکوپتر بتواند نقشه پرواز را میخکوب کند، مسافتی معادل ۲۷۱۷ فوت (۸۲۸ متر) را بدون تماس با زمین طی می کند و رکورد قبلی خود را با ۳۹۱ فوت (۱۱۹ متر) که در پروازی در آوریل ۲۰۲۲ به ثبت رسیده بود، خواهد شکست.


منبع: https://www.digitaltrends.com/space/nasas-mars-helicopter-is-about-to-attempt-a-colossal-flight/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *