همه اخراج های بزرگ فناوری در سال ۲۰۲۳

صنعت فناوری از ترکیب یک اقتصاد خشن، همه‌گیری COVID-19 و برخی از اشتباهات آشکار تجاری در حال فروپاشی است. و در حالی که این امر منجر به کاهش مشاغل در سال ۲۰۲۲ شد، متاسفانه کاهش تعداد کارکنان در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است. پیگیری این حرکت ها می تواند دشوار باشد، بنابراین ما همه اخراج های اصلی را در یک مکان جمع آوری کرده ایم و به به روز رسانی این داستان ادامه خواهیم داد. . همانطور که وضعیت تکامل می یابد.

نوامبر

اخراج یوبی سافت مونترال

در اوایل نوامبر، یوبی سافت اخراج ۹۸ نفر از دفتر خود در مونترال، که خانه بزرگترین تیم توسعه داخلی این شرکت محسوب می شود. اکثر کسانی که شغل خود را از دست دادند در مدیریت بازرگانی و فناوری اطلاعات بودند. به طور کلی، این شرکت در آخرین گزارش درآمد سه ماهه خود اعلام کرد که در ۱۲ ماه گذشته حدود ۱۰۰۰ شغل را از جمله اخراج و جایگزین نکردن کارمندانی که داوطلبانه ترک کرده اند، کاهش داده است.

اکتبر

فایل - در این پنجشنبه، 22 سپتامبر 2016، عکس فایل، لوگوی لینکدین در طی اعلامیه محصول در سانفرانسیسکو نمایش داده می شود.  روز دوشنبه، 14 اوت 2017، یک قاضی فدرال به لینکدین دستور داد تا مانع از حذف پروفایل های شخصی لینکدین برای اطلاعات توسط شرکت راه اندازی hiQ Labs، Inc. شود.  (AP Photo/Eric Risberg، فایل)
ASSOCIATED PRESS

اخراج لینکدین

در دور دوم اخراج‌های خود در سال جاری، لینکدین گفت که اینطور است اجازه دادن به حدود ۶۶۸ کارگر از سراسر تیم های مهندسی، محصول، استعداد و مالی آن. در ماه می، لینکدین گفت که این کار را خواهد کرد اخراج ۷۱۶ نفر و اپلیکیشن کاریابی خود را در چین ببندد. بین دو دور اخراج، لینکدین در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۱۴۰۰ شغل را کاهش خواهد داد.

سپتامبر

فایل - این عکس فایل 13 آگوست 2020، لوگوی Roku را بر روی یک کنترل از راه دور در پورتلند، Ore نشان می دهد. Roku حدود 10٪ از کارکنان خود یا 360 نفر را کاهش می دهد، زیرا شرکت پخش جریانی به دنبال کاهش هزینه ها است.  Roku Inc در یک پرونده نظارتی، چهارشنبه، 6 سپتامبر 2023، گفت که هزینه بازسازی 45 تا 65 میلیون دلاری مربوط به کاهش مشاغل را پیش بینی می کند (AP Photo/Jenny Kane)
ASSOCIATED PRESS

اخراج Epic Games

بازی های حماسی ۱۶ درصد اخراج شد از کارکنان آن، یا حدود ۸۳۰ کارمند. در نامه ای سرگشاده به کارکنانتیم سوئینی، مدیر عامل شرکت گفت که این شرکت در حال خرج کردن است "پول بسیار بیشتر" نسبت به درآمدش و این "ما به این نتیجه رسیدیم که اخراج تنها راه است." پیش از این، این شرکت تلاش کرده بود با تعلیق استخدام و کاهش هزینه های بازاریابی خود، هزینه ها را کاهش دهد.

اخراج Roku

روکو دور دوم اخراج کارکنان در سال ۲۰۲۳ شاهد خروج ۳۰۰ نفر دیگر از شرکت، علاوه بر ۲۰۰ نفر است بگذارید در ماه مارس برود و ۲۰۰ نفر دیگر آن را رد کرد در اواخر سال ۲۰۲۲٫ Roku بار دیگر به دنبال کاهش هزینه‌ها است و در کنار کاهش تعداد کارمندان خود، سعی دارد این کار را با حذف نمایش‌ها و فیلم‌ها از پلتفرم خود، یکپارچه‌سازی فضای اداری و صرف هزینه کمتر برای خدمات خارجی انجام دهد.

جولای

پاریس، فرانسه - 14 ژوئن: لوگوی گوگل در خلال کنفرانس فناوری Viva در Parc des Expositions Porte de Versailles در 14 ژوئن 2023 در پاریس، فرانسه نمایش داده شد.  Viva Technology، بزرگترین نمایشگاه فناوری در اروپا، اما همچنین در قالب دیجیتال منحصر به فرد، برای 4 روز اتصال مجدد و راه اندازی مجدد به لطف نوآوری.  این رویداد استارت آپ ها، مدیران عامل، سرمایه گذاران، رهبران فناوری و همه بازیگران تحول دیجیتالی را که آینده اینترنت را شکل می دهند، گرد هم می آورد.  کنفرانس سالانه فناوری که با نام VivaTech نیز شناخته می‌شود، در سال 2016 توسط Publicis Groupe و Groupe Les Echos تأسیس شد و به ترویج نوآوری و استارت‌آپ‌ها اختصاص دارد.  (عکس از Chesnot/Getty Images)
Chesnot/Getty Images

اخراج گوگل

گوگل در ماه ژوئیه زمانی که شریک خود با Accenture قرارداد می بندد، توجهات را به خود جلب کرد اخراج شده ۸۰ به پیمانکاران فرعی که ماه قبل به تشکیل اتحادیه کارگران الفبای-CWA رأی دادند کمک کنید. Accenture این حرکت را به کاهش هزینه ها نسبت داد. در حالی که این شرکت گفت که به حق پیمانکاران فرعی برای پیوستن به اتحادیه احترام می گذارد، تیم های سابق گوگل را به انتقام گیری از سازمان دهندگان کارگری متهم کردند.

اخراج CD Projekt Red

خالق Cyberpunk 2077 از چالش های تجاری مصون نیست. سی دی پراجکت رد در ماه جولای هشدار داد که این کار را تعلیق خواهد کرد حدود ۱۰۰ نفر طی چند ماه آینده، یا حدود نه درصد از نیروی کار. کارمندان تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ مرخص خواهند شد. مدیر عامل شرکت آدام کیسینسکی در مورد این استدلال صریح بود: CDPR "پرسنل بیش از حد" برای سازماندهی مجدد به منظور مدیریت بهتر نقشه راه محصول توسعه دهنده بازی، که شامل عناوین جدید Cyberpunk و Witcher است.

ژوئن

مجسمه های کوچک در مقابل لوگوی نمایش داده شده Spotify در این تصویر که در 11 فوریه 2022 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر
با توجه به روویک/رویترز

اخراج Spotify

Spotify برنامه های تعلیق در ماه ژانویه خود را با این خبر در ژوئن دنبال کرد که این کار را انجام خواهد داد کاهش ۲۰۰ شغل در واحد پادکست خود این حرکت بخشی از یک رویکرد هدفمندتر برای تقویت پادکست ها با منابع بهینه شده برای سازندگان و نمایش ها است. این شرکت همچنین در حال ترکیب تیم‌های تولید Gimlet و Parcast در یک بخش جدید Spotify Studios است.

اخراج GrubHub

GrubHub با فشار شدیدی از سوی اقتصاد و رقبایی مانند اوبر مواجه شده است و این باعث شد ۱۵ درصد از نیروی کار خود را اخراج کرد در ماه ژوئن، یا تقریباً ۴۰۰ کارمند. این اتفاق تنها چند هفته پس از آن رخ داد که آدام دی‌ویت، مدیرعامل برکنار شده، رسما خدمات تحویل غذا را ترک کرد. هاوارد میگدال، مدیر اجرایی جدید، مدعی است که کاهش مشاغل به ماندگاری شرکت کمک خواهد کرد "رقابتی"

اخراج گروه Embracer

گروه Embracer غول انتشارات بازی برنامه هایی را برای اخراج اعلام کرد در ماه ژوئن به عنوان بخشی از یک تلاش بازسازی بزرگ به منظور کاهش هزینه ها. این شرکت نگفته است که چه تعداد از ۱۷۰۰۰ کارمند خود تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، اما انتظار دارد که تعمیرات اساسی تا ماه مارس ادامه یابد. این خبر بلافاصله پس از آن منتشر شد که امبراسر فاش کرد که با وجود یک توافق شفاهی، یک قرارداد ۲ میلیارد دلاری با یک شریک ناشناس را از دست داده است.

اخراج سونوس

Sonos اخیراً برای به دست آوردن سود با مشکل مواجه شده است و هزینه ها را کاهش می دهد تا دوباره به مسیر خود بازگردد. این شرکت در ماه ژوئن اعلام کرد که این کار را انجام خواهد داد اخراج ۷ درصد از کارکنانیا تقریباً ۱۳۰ شغل. همچنین برنامه ریزی کرد که املاک و مستغلات را تخلیه کند و در برنامه هزینه ها تجدید نظر کند. مدیر عامل پاتریک اسپنس گفت که وجود دارد "ادامه بادهای مخالف" که شامل کاهش فروش بود.

اخراج پلکس

Plex ممکن است برنامه مورد علاقه بسیاری از کاربران برای پخش رسانه های محلی و آنلاین باشد، اما این به ثروت آن کمک نکرده است. شرکت اخراج شد تقریبا ۲۰ درصد کارمندان در ژوئن، یا ۳۷ نفر. بریدگی ها همه مناطق را تحت تاثیر قرار می دهد. طبق گزارش‌ها، Plex ضربه ناشی از کندی بازار تبلیغات را احساس می‌کند و مشتاق کاهش هزینه‌ها و کسب سود است.

ممکن است

یک کارمند در دفتر مرکزی Shopify در اتاوا، انتاریو، کانادا، 22 اکتبر 2018 کار می کند. رویترز/کریس واتی
رویترز/کریس واتی

اخراج شاپیفای

پلتفرم تجارت الکترونیک Shopify در اوج همه‌گیری نقش مهمی ایفا کرد، اما شرکت کانادایی اکنون که عجله به پایان رسیده است در حال کاهش است. در ماه مه، این شرکت اخراج شد ۲۰ درصد از نیروی کار آن است و تجارت لجستیک خود را به Flexport فروخت. بنیانگذار توبی لوتکه، کاهش مشاغل را ضروری توصیف کرد "توجه غیر مشترک" به ماموریت اصلی Shopify، و اذعان به اینکه شرکت باید اکنون کارآمدتر باشد که "دوران رونق اقتصادی پایدار" تموم شده بودند.

اخراج Polestar

Polestar تولید اولین SUV الکتریکی خود (Polestar 3) را در ماه مه به تعویق انداخت و این عواقبی برای نیروی کارش داشت. برند اسپین آف ولوو در ماه می اعلام کرد که این کار را خواهد کرد ۱۰ درصد از نیروی کار خود را کاهش دهد کاهش هزینه ها، زیرا با کاهش انتظارات تولید و اقتصاد نامساعد مواجه شد. Polestar گفت ولوو به زمان بیشتری برای توسعه و آزمایش نرم افزار نیاز داشت که EX90 را نیز عقب انداخت.

اخراج SoundCloud

SoundCloud اخراج های گسترده سال گذشته را در ماه می امسال با موارد بیشتری دنبال کرد. سرویس پخش صوتی گفت که این کار را خواهد کرد ۸ درصد از کارکنان خود را اخراج کرد در تلاش برای سودآور شدن در سال ۲۰۲۳٫ تابلو تبلیغاتی منابع ادعا می کنند که این شرکت امیدوار است تا سه ماهه چهارم سال به سوددهی برسد.

آوریل

لوگوی Lyft در این تصویر که در 27 ژوئن 2022 گرفته شده است دیده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر
با توجه به روویک/رویترز

اخراج لیفت

Lyft 13 درصد از کارکنان خود را در نوامبر ۲۰۲۲ اخراج کرد، اما اقدامات بیشتری را در آوریل انجام داد. شرکت سوارکاری گفت که اینطور است اخراج ۱۰۷۲ کارگر، یا حدود ۲۶ درصد از تعداد کارمندان آن است. این اتفاق تنها چند هفته پس از یک جابجایی اجرایی که به جای لوگان گرین، مدیرعامل سابق آمازون، دیوید ریشر، جایگزین مدیر عامل شرکت آمازون شد، می‌آید که گفت این شرکت باید تجارت خود را ساده‌تر کند و دوباره بر روی رانندگان و مسافران تمرکز کند. گرین قبلاً گفته بود که Lyft برای رقابت با اوبر باید هزینه های خود را افزایش دهد.

اخراج دراپ باکس

شرکت های ذخیره سازی ابری از شرایط مالی فعلی مصون نیستند. در آوریل، Dropbox گفت که این کار را خواهد کرد اخراج ۵۰۰ کارمند، یا تقریباً ۱۶ درصد از تیم او. درو هیوستون، یکی از بنیانگذاران، این کاهش را به ترکیبی از اقتصاد خشن، یک تجارت در حال رشد و "ضرورت" برای افزایش علاقه به هوش مصنوعی. در حالی که شرکت سودآور است، رشد آن کند می شود و برخی سرمایه گذاری ها نیز کاهش می یابد "دیگر پایدار نیست" هیوستون گفت.

مارس

اخراج Roku

روکو ۲۰۰ شغل از دست داد در پایان سال ۲۰۲۲، اما این کار انجام نشد. خالق پلتفرم استریم اخراج شد ۲۰۰ کارمند دیگر در مارس ۲۰۲۳٫ مانند قبل، این شرکت استدلال کرد که باید هزینه های رو به رشد را محدود کند و روی پروژه هایی متمرکز شود که بیشترین تأثیر را دارند. Roku با ترکیب یک یا دو اقتصاد خشن و پایان یک رونق ناشی از بیماری همه گیر در پخش ویدیو دست و پنجه نرم کرده است.

اخراج لوسید موتورز

اگر فکر می‌کردید که سازندگان خودروهای برقی لوکس به ویژه در معرض آشفتگی اقتصادی هستند، درست حدس زدید. لوسید موتورز در ماه مارس اعلام کرد که این شرکت را تعلیق خواهد کرد ۱۸ درصد از نیروی کار آن، یا حدود ۱۳۰۰ نفر. این برند همچنان از اهداف تولید کوتاهی می کند و طبق گزارش ها، این کاهش ها به مقابله با آن کمک می کند "نیازهای در حال تحول کسب و کار و بهبود بهره وری." این کاهش ها نیز همه جانبه است و هم مدیران اجرایی و هم پیمانکاران را شامل می شود.

اخراج متا (فیس بوک).

متا ۱۱۰۰۰ شغل را کاهش داد در پاییز ۲۰۲۲، اما تمام نشده بود. در مارس ۲۰۲۳، این شرکت از برنامه های خود برای اخراج پرده برداری کرد ۱۰۰۰۰ کارگر دیگر در تلاشی بیشتر برای کاهش هزینه ها. اولین اخراج بر تیم استخدام کننده آن تأثیر گذاشت، اما تیم های فناوری خود را کوچک کرد در اواخر آوریل و گروه های تجاری آن در اواخر اردیبهشت. مالک فیس بوک امیدوار است که با کاهش لایه های مدیریتی و درخواست از برخی رهبران برای انجام کارهایی که قبلاً برای رتبه و فایل رزرو شده بود، عملیات خود را ساده کند. ممکن است مدتی طول بکشد تا تعداد کارکنان متا دوباره افزایش یابد – انتظار نمی‌رود تا زمانی که تلاش‌های بازسازی خود را در اواخر سال ۲۰۲۳ تکمیل کند، توقف استخدام را لغو کند.

فوریه

اخراج های ریویان

ریوین اخراج هایی را انجام داد در سال ۲۰۲۲، اما این برای کمک به نتیجه نهایی برند نوپای EV کافی نبود. شرکت دیگری را اخراج کرد شش درصد از کارکنان آن در ماه فوریه، یا حدود ۸۴۰ کارگر. هنوز هم برای دستیابی به سوددهی می‌جنگد و کمبود تولید ناشی از مسائل زنجیره تامین کمکی به این موضوع نکرده است. مدیرعامل RJ Scaringe می‌گوید این کاهش شغل به Rivian کمک می‌کند تا روی این موضوع تمرکز کند "بالاترین تاثیر" جنبه های کسب و کار آن

اخراج های زوم

زوم جزء اصلی فرهنگ کار از راه دور بود در اوج همه گیری، بنابراین جای تعجب نیست که شرکت اکنون که مردم به دفاتر باز می گردند کاهش می دهد. شرکت تماس تصویری در فوریه گفت که این اتفاق افتاده است اخراج حدود ۱۳۰۰ کارمندیا ۱۵ درصد پرسنل آن. همانطور که اریک یوان، مدیر عامل شرکت گفت، شرکت استخدام نکرد "پایدار" همانطور که با موفقیت ناگهانی خود مقابله کرد. بر اساس گزارش ها، اخراج کارکنان برای کمک به بقای یک اقتصاد دشوار ضروری است. تیم مدیریت چیزی فراتر از عذرخواهی نیز ارائه می دهد. یوان حقوق خود را ۹۸ درصد برای سال مالی آینده کاهش می دهد، در حالی که سایر مدیران ۲۰ درصد از حقوق پایه خود و همچنین پاداش های مالی ۲۰۲۳ خود را از دست می دهند.

اخراج یاهو

یاهو، شرکت مادر Engadget از اخراج ها مصون نیست. این برند اینترنتی در ماه فوریه اعلام کرد که کار خود را تعلیق خواهد کرد بیش از ۲۰ درصد از نیروی کار آن است در سراسر سال ۲۰۲۳، یا بیش از ۱۶۰۰ نفر. بیشتر آن کاهش ها یا حدود ۱۰۰۰ موقعیت بلافاصله انجام شد. جیم لنزون، مدیر عامل شرکت، اخراج کارکنان را به دلیل شرایط اقتصادی مقصر نمی داند. او در عوض آن را به‌عنوان بازسازی واحد فناوری تبلیغات مطرح کرد، زیرا یک کسب‌وکار بی‌سود را به نفع یک کسب‌وکار موفق کنار گذاشت. عملاً یاهو از رقابت مستقیم با گوگل و متا در بازار تبلیغات سر خم کرده است.

اخراج های دل

بهبود بیماری همه گیر و اقتصاد تیره و تار به شدت به سازندگان رایانه های شخصی ضربه زده است و دل بیش از سایرین این درد را احساس می کند. اخراج شد پنج درصد از نیروی کار خود در اوایل فوریه، یا حدود ۶۶۵۰ کارمند، پس از سه ماهه چهارم وحشیانه که در آن محموله های کامپیوتری حدود ۳۷ درصد کاهش یافت. دل گفت که تلاش‌های گذشته برای کاهش هزینه‌ها کافی نبود – بنا بر گزارش‌ها، اخراج کارکنان و سازمانی کارآمد برای بازگشت به مسیر مورد نیاز بود.

اخراج های Deliveroo

خدمات تحویل غذا در حالی رونق گرفت که COVID-19 مردم را از رستوران‌ها دور نگه می‌داشت، و حداقل برخی اکنون که مردم مایلند دوباره بیرون غذا بخورند احساس درد می‌کنند. Deliveroo است اخراج حدود ۳۵۰ کارگریا نه درصد از نیروی کار آن. "استقرار مجدد" به گفته بنیانگذار ویل شو، این عدد به ۳۰۰ نزدیک می شود. توجیه آشنا است: Deliveroo به سرعت استخدام شد تا رسیدگی کند "بی سابقه" رشد مرتبط با بیماری همه گیر، به گفته شو، اما طبق گزارش ها باید هزینه ها را کاهش دهد زیرا با یک اقتصاد دردسرساز سروکار دارد.

اخراج DocuSign

DocuSign ممکن است برای بسیاری از افرادی که اسناد را به صورت آنلاین امضا کرده اند آشنا باشد، اما این امر آن را از تأثیر شرایط اقتصادی سخت در امان نگذاشته است. این شرکت در اواسط فوریه گفت که اینطور است اخراج ۱۰ درصد از نیروی کار خود. در حالی که تعداد افرادی که نماینده بودند فاش نشد، این شرکت در ابتدای سال ۲۰۲۲ دارای ۷۴۶۱ کارمند بود. بیشتر کسانی که شغل خود را از دست می دهند در سازمان جهانی DocuSign کار می کنند.

اخراج GitLab

ممکن است GitLab را نشناسید، اما پلتفرم DevOps (توسعه و عملیات) آن زیربنای کار در برندهای فناوری مانند NVIDIA و T-Mobile است – و کوچک شدن کسب و کار در مشتریان آن بر نتایج نهایی آن تأثیر می گذارد. GitLab است اخراج هفت درصد از کارمندان، یا تقریباً ۱۱۴ نفر. سید سیجبراندیج، رئیس شرکت، گفت که اقتصاد مشکل ساز به این معنی است که مشتریان از این مشکل استفاده می کنند "رویکرد محافظه کارانه تر" به سرمایه گذاری نرم افزاری، و اینکه تلاش های قبلی شرکت او برای تمرکز مجدد هزینه ها برای مقابله با این چالش ها کافی نبود.

اخراج های GoDaddy

GoDaddy در اوایل همه گیری، زمانی که بیش از ۸۰۰ کارگر را برای پلت فرم اجتماعی خرده فروشی خود اخراج کرد، اخراج کرد. اما در فوریه امسال، اقدامات گسترده تری انجام داد. ارائه دهنده خدمات وب اخراج شد هشت درصد از نیروی کار خود، یا بیش از ۵۰۰ نفر، در همه بخش ها. رئیس امان بوتانی مدعی شد که سایر اشکال کاهش هزینه برای کمک به شرکت در مسیریابی کافی نبوده است. "نا معلوم" اقتصاد، و این منعکس کننده تلاش ها برای ادغام بیشتر خریدهایی مانند Main Street Hub است.

اخراج Twilio

Twilio بیش از ۸۰۰ شغل را در سپتامبر ۲۰۲۲ حذف کرد، اما با شروع سال ۲۰۲۳ کاهش های عمیق تری را ایجاد کرد. برند ارتباطات ابری اخراج ۱۷ درصد از کارکنان، یا تقریباً ۱۵۰۰ نفر در اواسط فوریه. مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های فناوری، تویلیو گفت که تلاش‌های قبلی برای کاهش هزینه‌ها برای تحمل یک محیط نابخشودنی کافی نیست. همچنین اخراج کارکنان را برای یک سازمان کارآمد منطقی کرد.

ژانویه

نمای بیرونی ساختمان BV100، در طی یک گشت و گذار از پردیس Bay View جدید Google در Mountain View، کالیفرنیا، ایالات متحده، 16 مه 2022. تصویر گرفته شده در 16 مه 2022. رویترز/پیتر داسیلوا
رویترز/ پیتر داسیلوا

اخراج گوگل (الفبا).

شرکت مادر گوگل آلفابت مدتی است که هزینه های خود را کاهش داده است تعطیلی استادیااما در اواخر ژانویه زمانی که اعلام کرد این تلاش ها را یک قدم جلوتر برد اخراج ۱۲۰۰۰ کارمند. ساندار پیچای، مدیر عامل شرکت، از این استدلال خجالتی نبود: آلفابت برای یک "واقعیت های مختلف اقتصادی" و در حال تغییر ساختار بود تا بر مهم ترین مشاغل این غول اینترنتی تمرکز کند. این تصمیم به انکوباتور Area 120 شرکت ضربه زد به خصوص سخت، با از دست دادن اکثریت کارگران این واحد. برندهای فرعی مانند Intrinsic (رباتیک) و Verily (سلامت) نیز بخش قابل توجهی از نیروی کار خود را در روزهای قبل از اخراج انبوه از دست دادند. Waymo دارد انجام شده دو دور اخراج که ۲۰۹ نفر یا هشت درصد نیروی خود را از دست دادند.

اخراج آمازون

آمازون قبلا داشت طرح های اخراج را تشریح کرد پاییز گذشته، اما زمانی که اعلام کرد این کاهش را در اوایل ژانویه افزایش داد حذف ۱۸۰۰۰ شغل، بیشتر آنها از تیم های خرده فروشی و استخدام می آیند. اضافه کرد ۹۰۰۰ نفر دیگر به اخراج در ماه مارس، و در آوریل گفت بیش از ۱۰۰ کارمند بازی در حال رفتن بودند در کمال تعجب، اندی جاسی، مدیرعامل، هر دو را مقصر دانست "اقتصاد نامطمئن" و استخدام سریع در سالهای اخیر. آمازون بهره فوق العاده ای برد از همه گیر شدن به عنوان مردم به خرید آنلاین، اما این رشد کند می شود با بازگشت مردم به فروشگاه های حضوری.

اخراج کوین بیس

کوین بیس یکی از شرکت های بزرگی بود که تحت تاثیر رکود بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ قرار گرفت و این موضوع به سال جدید نیز منتقل شد. صرافی ارزهای دیجیتال ۹۵۰ نفر را اخراج کرد در اواسط ژانویه، تنها چند ماه پس از آن ۱۱۰۰ نقش را کاهش داد. این یکی از شدیدترین کاهش‌ها در میان برندهای بزرگ‌تر فناوری است – کوین‌بیس حدود یک پنجم کارکنان خود را تخلیه کرد. رئیس برایان آرمسترانگ گفت که تجهیزات او برای کاهش هزینه های عملیاتی و زنده ماندن از آنچه که قبلا به عنوان "زمستان کریپتو" اما این به معنای لغو برخی از پروژه‌هایی بود که احتمال موفقیت کمتری داشتند.

اخراج IBM

اخراج ها گاهی بیشتر از تغییر استراتژی شرکت ها ناشی می شود تا مشکلات مالی، و IBM یک نمونه کلاسیک از این را در سال ۲۰۲۳ ارائه کرد. پیشگام محاسبات حذف ۳۹۰۰ شغل در اواخر ژانویه پس از تخلیه هر دو کسب و کار Watson Health مبتنی بر هوش مصنوعی و بخش مدیریت زیرساخت خود (اکنون Kyndryl) در پاییز. به عبارت ساده، آن کارمندان چیزی برای کار نداشتند، زیرا IBM به سمت محاسبات ابری حرکت می کرد.

اخراج مایکروسافت

مایکروسافت دومین موج بزرگ اخراج‌ها در تاریخ شرکت را زمانی آغاز کرد که این کار را اعلام کرد کاهش ۱۰۰۰۰ شغل بین اواسط ژانویه تا پایان مارس. مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های سنگین‌وزن فناوری، هزینه‌های مشتریان را کاهش می‌داد هزینه های خود را کاهش دادند (به ویژه در ویندوز و دستگاه ها) در طول بازیابی بیماری همه گیر. آنها گزارش دادند که کاهش ها به ویژه برای برخی از بخش ها دردناک بود هولولنز و تیم های واقعیت ترکیبی را نابود کرددر حالی که ۳۴۳ صنعت تصور می شود راه اندازی مجدد توسعه Halo پس از از دست دادن ده ها کارگر GitHub است کاهش ۱۰ درصد از تیم آن، یا تقریباً ۳۰۰ نفر.

اخراج پی پال

پی پال یکی از سالم‌ترین شرکت‌های فناوری بزرگ بوده است غلبه بر انتظارات در سه ماهه سوم سال گذشته با این حال، از یک اقتصاد سخت مصون نمانده است. شرکت پرداخت آنلاین در پایان ژانویه از برنامه های خود رونمایی کرد اخراج ۲۰۰۰ کارمند، یا هفت درصد از کل پایگاه کارگری آن. دن شولمن، مدیر عامل شرکت، مدعی شد که کوچک سازی هزینه ها را کنترل می کند و به PayPal کمک می کند تا روی آن تمرکز کند "اولویت های استراتژیک اصلی"

اخراج نیروی فروش

Salesforce زمانی که به آن هشدار داد، لحن را برای سال ۲۰۲۳ تنظیم کرد اخراج ۸۰۰۰ کارمند، یا حدود ۱۰ درصد از نیروی کار آن، تنها چهار روز از سال جدید می گذرد. در حالی که برند نرم‌افزار ابری در طول همه‌گیری با درآمد سریع رشد کرد، اما اعتراف کرد که در دوران رونق بسیار تهاجمی استخدام می‌کرد و نمی‌توانست آن سطح کارکنان را در حالی که اقتصاد رو به افول بود حفظ کند.

اخراج SAP

نیروگاه نرم افزار تجاری SAP در پایان سال ۲۰۲۲ شاهد کاهش شدید ۶۸ درصدی سود بود و سال ۲۰۲۳ را با اخراج ۲۸۰۰ پرسنل تا تجارت خود را سالم نگه دارد. با این حال، بر خلاف برخی از نام‌های بزرگ در حوزه فناوری، SAP استخدام بیش از حد در دوران همه‌گیری را برای کاهش مقصر نمی‌دانست. در عوض، ابتکار عمل را به عنوان یک توصیف می کند "تجدید ساختار هدفمند" برای شرکتی که هنوز انتظار رشد شتابان در سال ۲۰۲۳ را دارد.

اخراج Spotify

Spotify در سال های اخیر به شدت هزینه کرده است امپراتوری پادکست خود را گسترش داد، اما با شروع سال ۲۰۲۳ به سرعت این عمل را متوقف کرد. سرویس پخش موسیقی در اواخر ژانویه اعلام کرد که این کار را خواهد کرد ۶ درصد از نیروی کار خود را اخراج می کند (۹۸۰۰ نفر تا سه ماهه سوم در اسپاتیفای کار می کردند) در کنار یک تلاش بازسازی که شامل کناره گیری مدیر محتوا داون اوستروف بود. در حالی که در سال ۲۰۲۲ تعداد مشترکین Premium بیشتر از همیشه بود، این شرکت همچنین متحمل ضررهای شدید شد – مدیر عامل دانیل اک گفت که او چنین است "بیش از حد جاه طلب" سرمایه گذاری قبل از وجود درآمد برای حمایت از آن.

اخراج های بی واسطه

آمازون تنها خرده فروش آنلاین بزرگی نیست که در سال ۲۰۲۳ گسترش یافته است. Wayfair در اواخر ژانویه اعلام کرد که این کار را انجام خواهد داد. ۱۷۵۰ عضو تیم را اخراج کردیا ۱۰ درصد از جمعیت جهانی آن. حدود ۱۲۰۰ نفر از آن ها کارکنان شرکتی بودند که در تلاشی برای این کار کاهش یافتند "حذف لایه های مدیریتی" و در غیر این صورت به شرکت کمک کنید تا لاغرتر و زیرک تر شود. Wayfair از آگوست ۲۰۲۲ (شامل ۸۷۰ موقعیت) هزینه‌های خود را کاهش داده بود، اما اخراج‌ها را کمک کرد تا زودتر از حد انتظار به درآمدهای سربه‌سر برسد.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/big-tech-layoffs-2023-152856197.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/big-tech-layoffs-2023-152856197.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *