هواوی می‌خواهد HarmonyOS را در بازارهای جهانی عرضه کند

هواوی برنامه‌های بزرگی برای سیستم‌عامل Harmony دارد. این شرکت قصد دارد پس از موفقیت این سیستم‌عامل در چین، آن را در بازارهای جهانی عرضه کند. رئیس هیئت‌مدیره هواوی، این موضوع را در نشست ۲۰۲۴ Analyst اعلام کرد. بااین‌حال شاید این سؤال ایجاد شود که با وجود تحریم‌های گسترده آمریکا علیه این شرکت، هواوی چگونه می‌تواند این استراتژی را با موفقیت پیاده‌سازی کند؟

به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، در واقع این شرکت قصد دارد گوشی‌های خود را در مناطق بیشتری به‌فروش برساند. به‌همین دلیل قصد دارد سیستم‌عامل هارمونی را در مناطق دیگر منتشر کند.

«شو ژیجون»، رئیس هیئت‌مدیره هواوی، این خبر را رسماً اعلام کرد. این شرکت قویاً معتقد است که HarmonyOS می‌تواند بعد از اندروید و iOS، به سومین گزینه جهانی برای سیستم‌عامل موبایل‌ها تبدیل شود. این امر حتی بدون تحریم‌های ایالات‌متحده نیز دشوار خواهد بود، اما به‌نظر می‌رسد که هواوی از تحقق آن اطمینان دارد. این شرکت قبلاً اعلام کرده بود که با وجود تحریم‌های آمریکا، به رشد خود ادامه خواهد داد.

HarmonyOS، سیستم عامل اختصاصی هواوی، فقط مختص گوشی‌ها نیست. این سیستم‌عامل روی ساعت و سایر دستگاه‌های هوشمند هواوی اجرا می‌شود. نکته این است که گوشی‌های Huawei در کشورهای دیگر، با این سیستم‌عامل عرضه نمی‌شوند.

هواوی می‌خواهد HarmonyOS را در بازارهای جهانی عرضه کند

در سطح جهانی، گوشی‌های این شرکت همچنان با رابط کاربری EMUI عرضه می‌شوند. EMUI مبتنی بر اندروید است و بنابراین کاربران درواقع همان سیستم‌عامل اندروید را دریافت می‌کنند، اما بدون خدمات گوگل. در چین، دستگاه‌های هواوی با سیستم‌عامل هارمونی به‌فروش می‌رسند. جالب اینکه ساعت‌های هوشمند این شرکت در سطح جهانی، با سیستم عامل هارمونی عرضه می‌شوند. بنابراین رابط کاربری EMUI فقط مختص گوشی‌های هواوی در بازار جهانی است.

در هر صورت، هواوی قصد دارد با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها همکاری نزدیک داشته باشد تا تمامی پشتیبانی‌های لازم را به آن‌ها ارائه کند. هدف این است که یک اکوسیستم قوی برای HarmonyOS ساخته شود.

برنامه هواوی برای بهبود اکوسیستم هارمونی

هواوی می‌گوید ۹۹ درصد از کاربران در چین وقت خود را صرف ۵۰۰۰ اپلیکیشن می‌کنند. به همین دلیل این شرکت چینی قصد دارد ابتدا آن ۵۰۰۰ برنامه را برای هارمونی منتشر کند. پس از آن، هارمونی طیف وسیعی از برنامه‌های مشهور و محبوب را دراختیار دارد و عرضه HarmonyOS در دیگر مناطق جهان، با احتمال موفقیت بیشتری همراه خواهد بود.

هواوی همچنین خاطرنشان کرده است که درحال‌حاضر حدود ۴۰۰۰ برنامه با HarmonyOS NEXT سازگار شده‌اند. جلب توجه توسعه‌دهندگان برای عرضه اپلیکیشن‌ها روی هارمونی آسان نخواهد بود؛ بنابراین هواوی تحقق این امر را یک موفقیت می‌داند.

گفته می‌شود که HarmonyOS در چین بسیار محبوب شده است. حتی برخی بر این باورند که این سیستم‌عامل از نظر میزان محبوبیت در چین، از iOS پیشی خواهد گرفت.


منبع: https://digiato.com/app/huawei-wants-release-harmonyos-in-more-regions

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *