هوش مصنوعی به بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان کمک می‌کند تا سقف سرمایه بازار ۱۰ تریلیون دلاری را بشکنند – انویدیا جایگزین فیس‌بوک به‌عنوان فرزند جدید در بلوک می‌شود در حالی که مایکروسافت جای اپل را در راس آن قرار می‌دهد.

هوش مصنوعی به بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان کمک می‌کند تا سقف سرمایه بازار ۱۰ تریلیون دلاری را بشکنند – انویدیا جایگزین فیس‌بوک به‌عنوان فرزند جدید در بلوک می‌شود در حالی که مایکروسافت جای اپل را در راس آن قرار می‌دهد.

بزرگ‌ترین غول‌های فناوری جهان بیش از یک تریلیون دلار ارزش‌گذاری کرده‌اند که بخشی از آن به لطف سرمایه‌گذاری‌ها و پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی مولد – مجموعا بیش از ۱۰ تریلیون دلار ارزش گذاری شده است.

اما این خبر خوبی برای همه نیست، زیرا متا، که به تازگی پس از اجرای نادرست شرط بندی متاورس خود، به هوش مصنوعی روی آورده است، هنوز به ۱ تریلیون دلار – به طور خاص، ۹۳۷٫۸۵ میلیارد دلار در زمان نگارش مقاله، نرسیده است.

بر اساس آخرین ارقام ارزش بازار در Google Finance، ارزش این شرکت ها – از جمله مایکروسافت، اپل، گوگل، آمازون و انویدیا – بیش از ۱ تریلیون دلار است که قبل از تبدیل شدن اپل به اولین غول دره سیلیکون، چیزی فوق العاده نادر بود. این آستانه را در سال ۲۰۱۸ بشکنید.

رونق هوش مصنوعی

اپل نیز جهانی شد اولین شرکت آمریکایی ۲ تریلیون دلاریو کشور اولین شرکت ۳ تریلیون دلاری، اما اکنون ارزش آن ۲٫۸۱ تریلیون دلار است – فقط از مایکروسافت خجالتی است. در حالی که هنوز ادغام های هوش مصنوعی مشخصی را اعلام نکرده است، مدت ها شایعه شده بود که اپل در حال کار بر روی طعم هوش مصنوعی مولد خود قبل از ادغام در محصولات خود در اواخر سال جاری است.

با ارزش ترین غول فناوری در حال حاضر مایکروسافت است که تا حدودی به لطف سرمایه گذاری های هنگفتش در این زمینه ۲٫۸۸ تریلیون دلار ارزش دارد. OpenAI و ادغام مدل های زبان بزرگ (LLMs) مانند GPT-4 به طیف وسیعی از محصولات و خدمات، از سیستم عامل ویندوز ۱۱ گرفته تا برنامه MS Paint.

گوگل نیز که ارزشی معادل ۱٫۷۷ تریلیون دلار دارد، اخیراً خود را راه اندازی کرده است جوزا سری AI – که شامل یک نسخه روی دستگاه است که به نام Gemini Nano شناخته می‌شود و در آن قابل استفاده است پیکسل ۸ پرو تلفن. این به دنبال اولین حمله آن به هوش مصنوعی با Google Bard است.

فراتر از تسلط خود در بسیاری از فضاها، آمازون ارزش ۱٫۵۶ دلاری خود را تا حدی مدیون استفاده از هوش مصنوعی مولد در خدمات خود با تمرکز بر تبلیغات و تجارت الکترونیک است.

در همین حال، همه ما می دانیم که انویدیا در آخرین انفجار علاقه مندی به هوش مصنوعی مولد چقدر محوری بوده است. اجزای آن – از جمله H200 و H100 – از جمله آنها هستند بهترین کارت گرافیک و به شدت مورد طمع شرکت های دور و درازی هستند که تلاش می کنند وارد عمل شوند. این به ارزش ۱٫۳۸ تریلیون دلاری آن کمک می کند.

در مورد متا، با ورود همه جانبه به متاورس در حالی که بقیه صنعت فناوری بر روی هوش مصنوعی مولد تمرکز کرده اند، این فقط اخیراً وارد این حوزه شده است – پایان دادن به ۲۰ آزمایش مختلف برای اینکه چگونه این فناوری می تواند خدمات خود را بهبود بخشد. بهتر است دیر شود تا هرگز، اما باید دید که آیا این ابزارها و خدمات می‌توانند ارزش شرکت را به سطوحی که هم‌عصرانش از آن لذت می‌برند ارتقا دهند.

بیشتر از TechRadar Pro


منبع: https://www.techradar.com/pro/ai-helps-the-worlds-biggest-tech-firms-smash-dollar10-trillion-market-capitalization-ceiling-nvidia-replaces-facebook-as-the-new-kid-on-the-block-while-microsoft-displaces-apple-at-the-helm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *