هوش مصنوعی Gemini گوگل به اندروید می آید

گوگل جمینی را می آورد مدل زبان بزرگ جدیدی که به تازگی معرفی شده است، به اندروید، از Pixel 8 Pro شروع می شود. گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت از Gemini Nano استفاده می کند، نسخه ای از این مدل که به طور خاص برای اجرا به صورت محلی در دستگاه های کوچکتر ساخته شده است. Pixel 8 Pro از تراشه Google Tensor G3 پشتیبانی می‌کند طراحی شده برای سرعت بخشیدن به عملکرد هوش مصنوعی

این به Pixel 8 Pro اجازه می دهد تا چندین هوشمند را به ویژگی های موجود اضافه کند. به عنوان مثال، برنامه Recorder گوشی دارای یک ویژگی خلاصه است که در حال حاضر به اتصال شبکه نیاز دارد تا خلاصه ای از مکالمات، مصاحبه ها و ارائه ها را به شما ارائه دهد. اما به لطف Gemini Nano، این گوشی اکنون می‌تواند بدون نیاز به اتصال، خلاصه‌ای را ارائه دهد.

Gemini smarts همچنین قابلیت پاسخ هوشمند Gboard را تقویت خواهد کرد. Gboard پاسخ‌های باکیفیت به پیام‌ها را پیشنهاد می‌کند و از زمینه در مکالمات آگاه است. این ویژگی در حال حاضر به عنوان پیش نمایش برنامه نویس در دسترس است و باید در تنظیمات فعال شود. با این حال، در حال حاضر فقط با واتس اپ کار می کند و سال آینده برای برنامه های بیشتری عرضه خواهد شد.

برایان راکوفسکی، معاون مدیریت محصول گوگل پیکسل، نوشت: «جمینی نانو که روی پیکسل ۸ پرو اجرا می‌شود، چندین مزیت را از نظر طراحی ارائه می‌کند، به جلوگیری از خروج داده‌های حساس از تلفن و همچنین ارائه قابلیت استفاده از ویژگی‌ها بدون اتصال به شبکه».

به عنوان بخشی از تلاش امروزی هوش مصنوعی، Google در حال ارتقا Bard، رقیب ChatGPT این شرکت، با Gemini است، بنابراین هنگام استفاده از دستیار پیکسل با تجربه Bard باید شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی باشید. گوگل همچنین تعداد انگشت شماری از به‌روزرسانی‌های بهره‌وری و سفارشی‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی را در سایر دستگاه‌های پیکسل، از جمله تبلت پیکسل و پیکسل واچ، ارائه می‌کند، اگرچه هنوز مشخص نیست که چه هستند.

نمودار مدل جمینی
گوگل

Gemini Nano کوچکترین نسخه از مدل زبان بزرگ گوگل است، در حالی که Gemini Pro یک مدل بزرگتر است که نه تنها Bard بلکه سایر سرویس های Google مانند جستجو، تبلیغات و کروم و سایر خدمات را تامین می کند. Gemini Ultra، زیباترین مدل گوگل، در سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد و برای توسعه بیشتر هوش مصنوعی استفاده خواهد شد.

اگرچه به‌روزرسانی‌های امروزی روی پیکسل ۸ پرو متمرکز شده‌اند، اما گوگل امروز درباره AI Core صحبت کرد، یک سرویس اندروید ۱۴ که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد به ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند نانو دسترسی داشته باشند. گوگل می‌گوید AI Core برای اجرا بر روی «سخت‌افزار جدید ML مانند آخرین Google Tensor TPU و NPU‌های پرچم‌دار Qualcomm Technologies، Samsung S.LSI و MediaTek سیلیکون» طراحی شده است. این شرکت می افزاید که “دستگاه های اضافی و شرکای سیلیکونی در ماه های آینده اعلام خواهند شد.”

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/googles-gemini-ai-is-coming-to-android-150025984.html?src=rss ظاهر شد


منبع: https://www.engadget.com/googles-gemini-ai-is-coming-to-android-150025984.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *