هوش مصنوعی Perplexity 74 میلیون دلار برای مقابله با گوگل و مایکروسافت بینگ با جستجوی بومی هوش مصنوعی جمع آوری کرد.

هوش مصنوعی Perplexity 74 میلیون دلار برای مقابله با گوگل و مایکروسافت بینگ با جستجوی بومی هوش مصنوعی جمع آوری کرد.

در ۱۰ ژانویه به رهبران سانفرانسیسکو بپیوندید تا یک شب منحصر به فرد شبکه، بینش و گفتگو داشته باشید. درخواست دعوت اینجا.


امروز، مستقر در کالیفرنیا هوش مصنوعی گیجیاستارت آپ یک ساله ای که به دنبال اختراع مجدد کشف دانش با یک موتور جستجوی بومی هوش مصنوعی است، اعلام کرد که ۷۳٫۶ میلیون دلار در دور سری B سرمایه جمع آوری کرده است.

سرمایه گذاری از سوی IVP با مشارکت NEA، Databricks، Nvidia، Bessemer Ventures و Kindred Ventures انجام می شود.

شایان ذکر است، چندین رؤیای فناوری نیز به لیست حامیان پیوستند، از جمله جف بزوس، بنیانگذار و مدیرعامل سابق آمازون، الاد گیل، معاون سابق X، نات فریدمن، مدیر عامل GitHub، توبی لوتکه، مدیر عامل Shopify و گیلرمو راوخ، بنیانگذار Vercel.

Perplexity که اکنون در مجموع ۱۰۰ میلیون دلار با ارزش تخمینی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است، قصد دارد از این سرمایه برای ساخت خود استفاده کند. جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی موتوری که گوگل و مایکروسافت را در سنین بالا عرضه می‌کند و با آنها مقابله می‌کند هوش مصنوعی مولد و مدل های زبان

رویداد VB

تور AI Impact Tour

رسیدن به یک طرح مدیریتی هوش مصنوعی – برای رویداد ۱۰ ژانویه دعوت نامه درخواست کنید.

بیشتر بدانید

هوش مصنوعی Perplexity دقیقا چه چیزی را ارائه می دهد؟

در حالی که گوگل و مایکروسافت سال‌ها در فضای موتورهای جستجو حضور داشتند – با اینکه اولی تا حد زیادی بر بازی تسلط داشت، Perplexity معتقد است که می‌تواند آنها را (یا شاید حتی آنها را از سلطنت خلع کند) با ارائه یک تجربه بهتر و بومی هوش مصنوعی.

این استارت آپ یک پلت فرم جستجوی دانش ارائه می دهد که فهرست های وب را با طیف وسیعی از مدل های هوش مصنوعی ترکیب می کند تا به هر سؤالی که ممکن است یک کاربر داشته باشد پاسخ دهد. این تجربه کاملاً محاوره‌ای است، جایی که فقط اطلاعات مورد نیاز وجود دارد و نیازی به کلیک بر روی پیوندهای مختلف (از جمله تبلیغات/پست‌های حمایت‌شده)، مقایسه پاسخ‌ها یا جستجوی بی‌پایان برای اطلاعات نیست.

برای بهتر کردن تجربه، Perplexity همچنین به کاربران این امکان را می دهد که با گشت و گذار در مرتبط ترین منابع و نقل قول ها همراه با نتایج، جزئیات اطلاعات ارائه شده را بررسی کنند.

“در عصری که اطلاعات نادرست و توهمات هوش مصنوعی باعث نگرانی فزاینده می شود، ما بر اساس این ایده ساخته شده ایم که دقت و شفافیت پیش نیازی برای فراگیر کردن جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است. زمان بررسی هرزنامه های SEO، لینک های حمایت شده و چندین صفحه وب آراویند سرینیواس، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Perplexity، در نامه ای نوشت: روشی بسیار کارآمدتر برای مصرف و به اشتراک گذاری اطلاعات جایگزین خواهد شد و جامعه ما را به عصر جدیدی از یادگیری و تحقیق سریع سوق خواهد داد. پست وبلاگ.

این شرکت یک نسخه رایگان از پلتفرم را ارائه می دهد که در آن می توان با استفاده از مدل پیش فرض شرکت، اطلاعات مورد نیاز خود را جستجو کرد. با این حال، اگر نیاز به انجام بیشتر باشد، یک نسخه حرفه ای نیز وجود دارد که با قیمت ۲۰ دلار در ماه، امکان انتخاب مدل انتخابیاز جمله GPT-4، برای نتایج بهتر.

ردیف پولی نیز دسترسی به Perplexity API اعتباراتی برای ادغام LLM های متن باز پیشرفته در پروژه ها و همچنین پشتیبانی نامحدود از پرس و جو برای Perplexity Copilot، دستیار تحقیقاتی تعاملی این شرکت.

Copilot پرس‌و‌جوهای جستجو را با پرسش‌های پیگیری سفارشی تنظیم می‌کند، و مفهوم رابط‌های کاربری مولد را معرفی می‌کند. بار مهندسی سریع را از بین می‌برد و کاربران را ملزم نمی‌کند تا برای دریافت پاسخ‌های مورد نظر، سؤالات کاملی بپرسند. این به کاربران امکان می‌دهد بیشتر به دست آورند. پاسخ‌های مرتبط و جامع نسبت به سایر ربات‌های چت هوش مصنوعی، موتورهای جستجوی سنتی یا ابزارهای تحقیقاتی،” Srinivas افزود.

رشد قابل توجهی است اما چالش ها همچنان باقی است

Perplexity یک سال پیش موتور جستجوی خود را راه اندازی کرد و در حال حاضر ادعا می کند که با ۱۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و بیش از یک میلیون کاربر تلفن همراه، جذابیت قابل توجهی به دست آورده است.

مدیرعامل اشاره کرد که این پلتفرم در سال ۲۰۲۳ به بیش از نیم میلیارد درخواست پاسخ داد و Copilot آن از سوی دانشگاهیان، دانشجویان و کارکنان دانش که برای نیازهای روزانه خود به تحقیقات مکرر متکی هستند، مورد توجه ویژه قرار گرفت.

اگرچه این یک شروع عالی برای این شرکت است، اما توجه به این نکته ضروری است که هنوز از مأموریت اصلی خود “خدمت به کنجکاوی نامحدود کل سیاره” فاصله دارد.

گوگل و مایکروسافت هر دو میلیاردها کاربر دارند و در حال حاضر در حال حرکت به سمت حلقه زدن هوش مصنوعی مولد در موتورهای جستجوی خود هستند. جستجوی گوگل در حال آزمایش آن است مدل جمینی کاملا جدیدکه باعث کاهش تأخیر پاسخ ها شده است ۴۰% برای انگلیسی در ایالات متحدهدر حالی که مایکروسافت بینگ برای جستجوی اطلاعات از GPT-4 OpenAI استفاده کرده است DALL-E 3 برای تولید تصویر. با این حال، هر دو بازیکن به نمایش لینک ها و تبلیغات در نتایج خود ادامه می دهند – که در مورد Perplexity صدق نمی کند.

جالب است که ببینیم این شرکت چگونه بر تلاش‌های خود – و ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند انعطاف‌پذیری مدل – برای پذیرفتن این غول‌ها و مقیاس‌ها برای فعال کردن کشف دانش در عصر هوش مصنوعی استوار است.

ماموریت VentureBeat این است که یک میدان شهر دیجیتال برای تصمیم گیرندگان فنی باشد تا دانشی در مورد فناوری سازمانی متحول کننده کسب کنند و معامله کنند. جلسات توجیهی ما را کشف کنید.


منبع: https://venturebeat.com/ai/perplexity-ai-raises-74m-to-take-on-google-and-microsoft-bing-with-ai-native-search/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *