هیئت منصفه دریافته است که خلبان خودکار تسلا در تصادف مرگبار مدل ۳ ۲۰۱۹ مقصر نبوده است.

یک هیئت منصفه در کالیفرنیا دریافتند که تسلا در یک تصادف مرگبار در سال ۲۰۱۹ که ادعا می‌شود سیستم خلبان خودکار آن را درگیر کرده بود، در اولین محاکمه ایالات متحده برای پرونده‌ای که ادعا می‌کرد نرم‌افزار آن مستقیماً باعث مرگ شده است، مقصر نبوده است. در این دادخواست ادعا شده بود که تسلا آگاهانه خودروهایی را با سیستم Autopilot معیوب ارسال کرده است که منجر به تصادف شد که یک مالک مدل ۳ کشته و دو سرنشین آن به شدت مجروح شدند. گزارش ها.

طبق این دادخواست، میکا لی ۳۷ ساله در حال رانندگی با تسلا مدل ۳ خود در بزرگراهی خارج از لس آنجلس با سرعت ۶۵ مایل در ساعت بود که به شدت از جاده منحرف شد و قبل از آتش گرفتن به درخت نخل برخورد کرد. لی در این تصادف جان باخت. طبق گزارش قبلی از شرکت لی و دو قربانی بازمانده، از جمله پسری که در آن زمان ۸ ساله بود و در تصادف از بدنش جدا شد، از این شرکت برای ۴۰۰ میلیون دلار به علاوه خسارت جزایی شکایت کرد. .

وکلای شاکیان استدلال کردند که تسلا زمانی که لی در سال ۲۰۱۹ مدل ۳ را خریداری کرد، نرم‌افزار معیوب و “تجربی” را فروخت که به عنوان قابلیت رانندگی خودکار کامل اعلام شد. سیستم FSD در بتا بود و هنوز هم هست. جاناتان مایکلز، وکیل آنها نیز در بیانیه افتتاحیه خود گفت که “فرمان فرمان بیش از حد یک موضوع شناخته شده در تسلا است.”

دفاع تسلا استدلال کرد که چنین نقصی وجود ندارد، و تحلیلی که توسط وکلای شاکیان برای شناسایی یک مشکل فرمان استناد شد، در واقع به دنبال مشکلاتی بود که از نظر تئوری امکان پذیر بود. به گفته این شرکت، در نتیجه آن تحلیل، راه حلی برای جلوگیری از وقوع آن طراحی شد. تسلا خطای انسانی را عامل این تصادف دانست و به آزمایش‌هایی اشاره کرد که نشان می‌داد لی قبل از سوار شدن به ماشین الکل مصرف کرده است و استدلال می‌کند که هیچ قطعیتی وجود ندارد که Autopilot در آن زمان از آن استفاده می‌کرده است.

هیئت منصفه در نهایت متوجه شد که هیچ نقصی وجود ندارد و تسلا در روز سه شنبه تسویه شد. تسلا دارد در گذشته، اما این اولین موردی است که منجر به مرگ می شود. قرار است در ماه‌های آینده برای چندین نفر دیگر محاکمه شود و حکم امروز احتمالاً لحن را برای کسانی که در پیش خواهند داشت، تعیین می‌کند.

این مقاله در ابتدا در Engadget در https://www.engadget.com/teslas-autopilot-was-not-to-blame-for-fatal-2019-model-3-crash-jury-finds-210643301.html?src منتشر شد. = rss


منبع: https://www.engadget.com/teslas-autopilot-was-not-to-blame-for-fatal-2019-model-3-crash-jury-finds-210643301.html?src=rss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *