واتس اپ به زودی به شما امکان می دهد مستقیماً به برنامه های دیگری مانند سیگنال پیام دهید

واتس اپ به زودی به شما امکان می دهد مستقیماً به برنامه های دیگری مانند سیگنال پیام دهید

متا در حال حاضر روی بهبود کار می کند واتس اپ قابلیت همکاری با دادن توانایی به کاربران برای ارسال مستقیم پیام به افراد در سیستم عامل های مختلف مانند سیگنال.

شواهدی از این ارتقا به دست می آید WABetaInfo فاش شدن این ویژگی در نسخه آزمایشی اخیر WhatsApp برای iOS پیدا شد. این پست جزئیات بسیار کمی را ارائه می‌کند، اما به اندازه‌ای است که بتوانیم تصویری از ظاهر نسخه نهایی ارائه دهیم.

تصویری در پست نشان می‌دهد که برگه چت‌ها بخش جدیدی منحصر به فرد برای مکالمات شخص ثالث خواهد داشت و همه چت‌های خارجی را ذخیره می‌کند. ظاهراً به کاربران کنترل دستی بر روی این عملکرد داده می شود و می توانند در هر زمان آن را غیرفعال کنند. علاوه بر این، پیام‌های متنی به منابع شخص ثالث و از منابع شخص ثالث از رمزگذاری سرتاسر استفاده می‌کنند تا از حفظ حریم خصوصی کامل اطمینان حاصل شود.

بیشتر ببین

دقیقاً مشخص نیست که چه تعداد یا چه پلتفرم هایی می توانند با واتس اپ ارتباط برقرار کنند. سیگنال فقط به عنوان مثال ذکر شده است.

به طور معمول، ما به شما دستور می دهیم تا نسخه بتا WhatsApp را نصب کنید iOS برای امتحان کردن این ویژگی با این حال برنامه TestFlight زیرا در زمان نوشتن این پلت فرم کاملاً پر است. هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا نقاط اضافی در آینده باز می شود یا خیر. اما، اگر شما صاحب یک گوشی اندرویدی، می توانید به برنامه بتای Google Play بپیوندید و نسخه بتا WhatsApp را از آنجا دانلود کنید. ممکن است این فرصت را داشته باشید که به‌روزرسانی را امتحان کنید. سرویس Google تمایل دارد نقاط بیشتری را برای افرادی که علاقه مند به ساخت نرم افزارهای اولیه هستند در دسترس داشته باشد.

قوانین جدید

اگرچه به طور رسمی تایید نشده است، WABetaInfo معتقد است که این افزایش قابلیت همکاری نتیجه اقدامات اتحادیه اروپا است. قانون بازارهای دیجیتال (DMA).

DMA، اگر به خاطر ندارید یا با آن آشنا نیستید، قانونی است که در سال ۲۰۲۲ به تصویب رسید و دقیقاً شرکت های بزرگ فناوری را هدف قرار داد. هدف اصلی آن محدود کردن میزان قدرت این “دروازه بانان” بر صنعت و کاربران آنها است. یکی از قوانین جدید، شرکت‌هایی را که دارای یک پلتفرم پیام‌رسان (مثلا متا) هستند، ملزم می‌کند تا به افراد اجازه دهند تا در برنامه‌های شخص ثالث با دیگران صحبت کنند. قانون‌گذاران اتحادیه اروپا از این واقعیت خوششان نمی‌آید که این خدمات اساساً مانند جزایر عمل می‌کنند. از یکدیگر جدا می شوند و کاربران را مجبور می کنند تا طبق قوانین خود بازی کنند.

پس از تصویب این قانون، مقامات دولتی در اروپا به این شرکت ها فرصت کافی دادند تا خدمات خود را برای زمانی که DMA به طور رسمی اجرایی شود، آماده کنند. اتحادیه اروپا از ۶ مارس اجرای این قانون را آغاز خواهد کرد.

مشخص نیست که ارتقاء قابلیت همکاری واتس اپ چه زمانی اجرا می شود. با توجه به اینکه تاریخ شروع کار کمی بیش از یک ماه دیگر است، ممکن است شاهد انتشار آن در ماه فوریه یا اوایل ماه مارس باشیم. شاید، از آنجایی که نسخه بتای آن از سپتامبر ۲۰۲۳ منتشر شده است، ابتدا برای اندروید عرضه شود. به خاطر داشته باشید که همه اینها در مورد ما حدس و گمان است. همه چیز همیشه می تواند تغییر کند.

تا آن زمان، خلاصه TechRadar را بررسی کنید بهترین برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده برای اندروید ۲۰۲۴.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید


منبع: https://www.techradar.com/computing/software/whatsapp-could-soon-let-you-directly-message-other-apps-like-signal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *