وزارت خزانه داری: بایننس با جریمه ۴٫۳ میلیارد دلاری مواجه شد زیرا به گروه هایی مانند حماس و داعش اجازه دریافت بودجه می داد.

یکی از بنیانگذاران بایننس و مدیر عامل سابق Changpeng "CZ" Zhao و وزیر خزانه داری ایالات متحده Janet Yellen

یکی از بنیانگذاران بایننس و مدیر عامل سابق Changpeng “CZ” Zhao و وزیر خزانه داری ایالات متحده Janet Yellen

بن مک شین/Sportsfile و Anna Moneymaker از طریق Getty Images



  • بایننس برای پرداخت بیش از ۴ میلیارد دلار جریمه با رگولاتورهای ایالات متحده به توافق رسیده است.
  • وزارت خزانه داری می گوید که این شرکت معاملات حماس، دولت اسلامی و القاعده را فعال کرده است.
  • در یک شکایت از CFTC آمده است که کارکنان بایننس در مورد معاملات با حماس شوخی می کنند.

تبلیغات

بایننس روز سه‌شنبه با تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده – از جمله وزارتخانه‌های دادگستری و خزانه‌داری – برای پرداخت ۴٫۳ میلیارد دلار جریمه به دلیل نقض قوانین ضد پولشویی و تحریم به توافق رسید.

Changpeng “CZ” Zhao، یکی از بنیانگذاران Binance و یکی از چهره های اصلی در دنیای رمزنگاری، نیز کناره گیری از سمت مدیرعاملی زیر شهرک

وزارت خزانه داری گفت که بایننس بیش از ۱۰۰۰۰۰ تراکنش مشکوک مربوط به گروه های تروریستی، باج افزار، مواد استثمار جنسی کودکان و کلاهبرداری را گزارش نکرده است.

مهمترین آنها این است که بایننس برای ارسال پول به گردان های القسام، شاخه شبه نظامی حماس، جهاد اسلامی فلسطین، القاعده و دولت اسلامی عراق و سوریه استفاده شده است.

تبلیغات

معاملات حماس بود در فوریه ۲۰۱۹ اذعان کرد توسط مدیر ارشد انطباق بایننس در آن زمان، ساموئل لیم، بر اساس شکایت کمیسیون معاملات آتی کالا که در ماه مارس علیه صرافی ارز دیجیتال ارائه شد.

در شکایت CFTC آمده است که به لیم در مورد “معاملات حماس” گفته شده بود، و در پاسخ گفت که تروریست ها اغلب “مقدار کمی” پول ارسال می کنند، زیرا “مبلغ های کلان به منزله پولشویی است.”

با توجه به این شکایت، همکار پاسخ داد: “به سختی می توان یک AK-47 را با ۶۰۰ دلار خرید.”

در این شکایت چندین پیام دیگر بین لیم و کارکنانش مطرح شد که به گفته رگولاتورها نشانه‌های واضحی بود که بایننس می‌دانست تراکنش‌های غیرقانونی می‌توانند از طریق خدماتش انجام شوند و انجام می‌شوند.

تبلیغات

در این شکایت، یکی از کارمندان Binance که وظیفه گزارش دادن پولشویی را بر عهده داشت، به لیم گفت: «من هیچ اعتمادی به ژئوفنسینگ خود ندارم.

علاوه بر تسویه حساب روز سه‌شنبه، که شکایت مارس CFTC را نیز حل می‌کند، ژائو است اعتراف به گناه به گفته وزارت دادگستری، قانون مبارزه با پولشویی را زیر پا بگذارد. ژائو شخصاً ۵۰ میلیون دلار جریمه خواهد پرداخت و با ۱۸ ماه زندان مواجه خواهد شد. نیویورک تایمز گزارش داد.

این تسویه نشان دهنده اوج بررسی طولانی مدت از سوی تنظیم کننده ها علیه صرافی ارزهای دیجیتال است. وزارت دادگستری تحقیقاتی را در مورد انطباق بایننس با قانون مبارزه با پولشویی در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد.

دادستان کل بایننس تا حدودی به دلیل جنایاتی که مرتکب شد به بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شد – اکنون یکی از بزرگترین جریمه های شرکتی در تاریخ ایالات متحده را پرداخت می کند. مریک گارلند روز سه شنبه گفت.

تبلیغات

Binance و مدیر عامل سابق آن ضربه زدند لحن خوشبینانه پس از اعلام تسویه حساب بایننس تسویه حساب و استعفای ژائو را تایید کرد وبلاگ در روز سه شنبهگفت: ریچارد تنگ – که رئیس جهانی بازارهای منطقه ای بود – به عنوان مدیرعامل شرکت خواهد کرد.

این وبلاگ می‌گوید: «بایننس با سرعتی بسیار سریع در سطح جهانی رشد کرد، در یک صنعت جدید و در حال تکامل که در مراحل اولیه مقررات قرار داشت و بایننس در این مسیر تصمیم‌های نادرستی گرفت. “امروز، بایننس مسئولیت این فصل گذشته را بر عهده می گیرد.”

یشا یاداو، استاد حقوق در دانشگاه واندربیلت، گفت رویترز به نظر می‌رسد که این معامله به گونه‌ای طراحی شده است که به بایننس فرصت زندگی یک روز دیگر را بدهد، در حالی که CZ را حذف می‌کند، شخصیتی که به طور ذاتی با رشد یک مدل تجاری مرتبط بوده است.

اگرچه این معامله به معنای توافق با ادارات دادگستری و خزانه داری و همچنین با کمیسیون معاملات آتی کالا است، بایننس هنوز از آب درنیامده است. تسویه حساب دعوی در حال انجام از طرف را پوشش نمی دهد کمیسیون بورس و اوراق بهادار که بایننس را به فعالیت به عنوان یک صرافی غیرقانونی متهم کرد.

تبلیغات

بایننس در پاسخ به یک درخواست برای اظهار نظر، Business Insider را به پست وبلاگ این شرکت در مورد معامله تسویه حساب هدایت کرد.

عکس سوئیچ و لامپ

برای اطلاعیه های Insiders ثبت نام کنید! با آنچه می خواهید بدانید به روز باشید.

در اعلان‌های فشار مشترک شوید

بایننس
ارز رمزنگاری شده
تبلیغات


نماد بستن دو خط متقاطع که “X” را تشکیل می دهند. راهی برای بستن یک تعامل یا رد کردن یک اعلان را نشان می دهد.



منبع: https://www.businessinsider.com/binance-cz-fine-hamas-islamic-state-treasury-department-2023-11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *