وزارت دفاع آمریکا و پنتاگون از برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی برای تخمین قیمت مواد معدنی حیاتی مورد استفاده در تسلیحات استفاده خواهند کرد.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت دفاع ایالات متحده قرار است برنامه ای را با هدف تخمین قیمت ها و پیش بینی عرضه مواد معدنی حیاتی مانند نیکل و کبالت اجرا کند.

این ابتکار که در ماه اکتبر در وب سایت پنتاگون اعلام شد، به دنبال افزایش شفافیت بازار است اما یک متغیر بالقوه جدید را در بازارهای جهانی فلزات معرفی می کند.

بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر واشنگتن برای تقویت تولید مواد معدنی حیاتی ایالات متحده که در ساخت سلاح و انتقال انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند، این برنامه برای رفع تاخیر در تولید ایالات متحده در مقایسه با چین پیشرو در بازار طراحی شده است.

چالش در حساس بودن تلاش‌ها برای ساخت معادن جدید آمریکایی در برابر نوسانات قیمت کالاها نهفته است، همانطور که تصمیم جروویس گلوبال برای تعلیق پروژه کبالت در آیداهو به دلیل قیمت‌های پایین بازار نشان داد.

این برنامه که اکتشاف قیمت باز برای امنیت ملی (OPEN) نام دارد، توسط آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) و سازمان زمین شناسی ایالات متحده رهبری می شود.

این شامل توسعه یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی برای تعیین “قیمت ساختاری” فلز بر اساس جزئیات تولید، نیروی کار، عرضه و سایر هزینه‌ها است.

در حالی که هدف پنتاگون افزایش شفافیت قیمت برای آژانس‌های دولتی و نهادهای تجاری است، نگرانی‌هایی در مورد پتانسیل ساختارهای قیمت متضاد مطرح شده است.

رویکرد سنتی به بازارهای آتی و آژانس های قیمت گذاری متکی است، در حالی که برنامه پنتاگون می تواند روش جداگانه ای برای تعیین قیمت ها ایجاد کند.

دارپا تاکید کرد که OPEN برای تعیین قیمت رسمی فلزات دولتی ایالات متحده یا جایگزینی بازارهای آتی موجود نیست. در عوض، هدف آن ارائه شفافیت و کاهش خطرات درک شده برای امنیت ملی مرتبط با پویایی بازار فعلی است.

چندین شرکت، از جمله شرکت اطلاعات مالی S&P Global و پیمانکار دفاعی لاکهید مارتین، برای این پروژه پیشنهاد داده اند.

انتظار می‌رود مدل هوش مصنوعی در سه مرحله در طول دو سال با هدف پیش‌بینی اختلالات عرضه ناشی از شوک‌های غیرمنتظره بازار عرضه شود.

در حالی که پنتاگون به دنبال ایجاد انقلابی در ساخت و انتشار پیش‌بینی‌های قیمت، عرضه و تقاضا برای مواد حیاتی است، پرسش‌هایی در مورد نحوه دریافت مشارکت دولت آمریکا در برآورد قیمت‌ها و عرضه‌ها توسط شرکت‌های معدنی، مشتریان و مبادلات فلزات مطرح می‌شود. تأثیر این برنامه بر ساختارهای بازار موجود، که طی قرن ها توسعه یافته است، نامشخص باقی مانده است.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/us-dod-pentagon-to-use-ai-based-programme-to-estimate-prices-for-critical-minerals-used-in-weaponry-13669322.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *