Insta mules و crypto mixers: چگونه فناوری پولشویی را متحول می کند

در سطح کم عمق اینستاگرام، رامون «هوشپوپی» عباس یک تأثیرگذار اساسی بود. این نیجریه ای پر زرق و برق سبک زندگی مجلل جت های شخصی، ماشین های لوکس و لباس های دیزاینر را به تصویر کشید. ماجراجویی های پر زرق و برق او بیش از ۲ میلیون دنبال کننده و میلیون ها دلار برای او به ارمغان آورده بود. اما پست های او واقعیت تاریک تری را پنهان می کرد.

به گفته اف‌بی‌آی، این مرد ۴۱ ساله «یکی از پرکارترین پول‌شویی‌های جهان» بود.

با اعتراف خودش، Hushpuppi توطئه ای برای شستشوی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در تنها ۱۸ ماه انجام داد. یکی از مشتریان ادعایی او کیم جونگ اون بود – رهبر عالی کره شمالی.

با تمایل او به جرایم سایبری، ارز رمزنگاری شدهو رسانه های اجتماعی، Hushpuppi تجسم دوره جدیدی برای حرفه خود بود. فناوری پولشویی را متحول کرد.

فرارهای او نظر جف وایت، روزنامه نگار تحقیقی مستقر در بریتانیا را جلب کرد. وایت مورد تحسین قرار گرفته بود دزدی لازاروسپادکست و کتابی درباره یک گروه جرایم سایبری مرتبط با ایالت کره شمالی.

در سال ۲۰۱۹، این گروه به بانک والتا مالت نفوذ کرد.

وایت به TNW می گوید: «در آن مرحله، آنها در صندوق بانک هستند. آنها می توانند پول را خارج کنند، اما باید آن را به جایی بفرستند. آنها نمی توانند آن را به حساب های بانکی کیم جونگ اون بفرستند – این کاملاً واضح است. بنابراین در عوض، آنها Hushpuppi را شماره گیری می کنند.

Hushpuppi برای تجارت باز بود. کلاهبردار برای شستن پول های دزدیده شده حساب های بانکی ارائه کرده است. دادستان ها گفتند که او به پولشویی حدود ۱۴٫۷ میلیون دلار از این حمله کمک کرده است.

رامون «هوشپوپی» عباس زمانی یک فروشنده لباس دست دوم در لاگوس، نیجریه بود.

دزدی مالتی ارزش یک پولشوی متبحر در فناوری را آشکار کرد. حتی هکرهای فاضل تحت حمایت یک دولت-ملت به متحدی مانند Hushpuppi نیاز داشتند.

وایت می گوید: ظاهراً هکرهای کره شمالی در نفوذ به بانک ها و مؤسسات مالی بسیار خوب هستند.

زمانی که آنها به آنجا برسند، لزوماً در از بین بردن پول آنقدر خوب نیستند. برای این کار، آنها به همکاران و همدستانی نیاز دارند که درک کنند که امور مالی بین‌المللی چگونه کار می‌کند، حساب‌های بانکی چگونه کار می‌کنند و چگونه پول‌ها کار می‌کنند. کلی از همدستان تاریک وب.”

این همدستان موضوع کتاب آینده وایت شد، شسته شده. در کنفرانس TNW در ۲۰ تا ۲۱ ژوئن در آمستردام، او تحقیقات خود را به تفصیل مورد بحث قرار خواهد داد. پیش از این رویداد، وایت نگاهی گذرا به یافته ها ارائه کرد.

استخدام آنلاین

شهرت Hushpuppi در رسانه های اجتماعی او را به یک همدست غیرعادی تبدیل کرد. او با استفاده از اسنپ چت و اینستاگرام، قاطرهای پولی را برای کمک به انتقال پول دزدیده شده از قربانیان به مجرمان استخدام کرد. همانطور که سود از طریق خالص حساب های بانکی فیلتر می شد، ردیابی آنها سخت تر می شد.

به قاطرهای پولی بالقوه، دلارهای هنگفتی برای کارهای کوچک پیشنهاد شد – و دریچه ای به ثروت های بسیار بزرگتر. Hushpuppi با نمایش ثروت خود یک بیلبورد زنده برای جوایز بالقوه بود.

این پولشویان با فناوری پیشرفته فقط به مجرمان سایبری کمک نمی کردند.

پیروان جوان تر به ویژه در معرض این وسوسه هستند. در سال ۲۰۱۹، محققان دریافتند احتمال اینکه افراد زیر ۲۵ سال شش برابر بیشتر از افراد بالای ۵۰ سال قربانی مجرمانی شوند که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، می شوند.

وایت می‌گوید: «این فقط این نیست که کانال‌های رسانه‌های اجتماعی راهی برای یافتن افراد و برقراری ارتباط با آن‌ها به شما می‌دهند. “همچنین به استخدام کنندگان قاطر اجازه می دهد تا نشان دهند چقدر می توانید پول دربیاورید؛ برای نشان دادن این سبک زندگی عجیب و غریب، رانندگی بنتلی، پوشیدن Yeezys. و این ابزار قدرتمندی برای استخدام قاطرهای پولی است.”

مطمئناً برای Hushpuppi قدرتمند بود. به گفته FBI، این جنایتکار کاریزماتیک یک شبکه جهانی از قاطرها ایجاد کرد که به دستور او پول جابجا می کردند. آنها یا از حساب های بانکی موجود خود استفاده می کردند یا حساب های جدید باز می کردند. پول نقد از طریق نقل و انتقالات الکترونیکی بین آنها جریان می یابد.

این یک عملیات سودآور بود، اما با معایب پرهزینه ای همراه بود.

محققان از اینستاگرام و اسنپ چت Hushpuppi برای ردیابی محل اختفا و جمع آوری شواهد استفاده کردند. این یافته ها منجر به محکومیت ۱۱ سال زندان فدرال و دستور پرداخت ۱٫۷ میلیون دلار غرامت به قربانیان وی شد.

با این حال، این تغییر بزرگ در کنار مبالغی بود که در بزرگترین سهم فناوری در پولشویی مدرن: ارزهای دیجیتال، در گردش بود.

مدیریت دارایی

رمزارزها می توانند نیروی خوبی باشند. می تواند افراد بدون بانک را بانک کند، سیستم های مالی متمرکز را مختل کند و اضافه کند حریم خصوصی به معاملات همه این جاذبه ها برای شهروندان قانونمند جذاب هستند. متأسفانه برای پولشویی ها نیز جذابیت بالایی دارند.

بدون هیچ مقام مرکزی برای تأیید و نظارت بر تراکنش ها، کلاهبرداران می توانند از شکاف های نظارتی سوء استفاده کنند و به سرعت پول را به آن سوی مرزها منتقل کنند.

از آنجایی که مبالغ هنگفتی دائماً در ارزش‌های نوسانی در گردش است، پنهان کردن پول کثیف نیز آسان‌تر است. زمانی که هزینه یک سکه فردی می تواند به نرخ رشد ۱۰۰۰۰ درصد برسد، دارندگان یک توضیح مفید برای افزایش ناگهانی ثروت دارند.

حساب ها نیز سریع و رایگان باز می شوند. با استفاده از اسکریپت های کامپیوتری، می توان طرح های پولشویی در مقیاس بزرگ را با هزاران حواله اجرا کرد.

این فرآیندی است که به طور فزاینده ای در دسترس است. خدمات تخصصی پول شویی ارزهای دیجیتال، نیاز به تخصص فنی را از بین برده است.

مطابق با تحلیل زنجیره ایآدرس‌های غیرقانونی نزدیک به ۲۳٫۸ میلیارد دلار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ ارسال کردند که ۶۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ بود. صرافی‌های متمرکز اصلی بزرگترین دریافت‌کنندگان بودند که کمتر از نیمی از کل وجوه را تشکیل می‌دادند.

دلیل دیگر این رشد صرفه جویی در هزینه است. یک پولشویی سنتی می تواند از مشتری برای اولین بار ۶۰ درصد از درآمد را کاهش دهد. سفید می گوید. حتی مشتریان عادی می توانند ۴۰-۶۰٪ پرداخت کنند.

وایت به دلیل گزارش هایش در مورد نقش فناوری در جرایم سازمان یافته شهرت جهانی یافته است.

در دنیای ارزهای دیجیتال، کارمزدها می تواند به طور چشمگیری کاهش یابد. وایت کارگزارانی را می شناسد که به اندازه ۴ درصد هزینه دریافت می کنند. در ازای آن، آنها پول نقد را به کریپتو تبدیل می کنند، کثیفی ها را از طریق تراکنش های مختلف پاک می کنند و سپس پول تمیز شده را به حساب مشتری ارسال می کنند.

او می‌گوید: «بسته به مقیاس شرکت، این می‌تواند به معنای میلیون‌ها پوند بیشتر از سودی باشد که اگر از پولشویی‌های سنتی استفاده می‌کردید، داشته باشید.

گاهی اوقات صنعت ارزهای دیجیتال نه تنها تسهیل کننده پولشویی است. همچنین می تواند یک هدف باشد.

بازی کردن سیستم

یکی دیگر از کاربردهای ارزهای دیجیتال، بازی های مبتنی بر بلاک چین است. این بازی‌ها با استفاده از یک مدل کسب‌وکار به نام «بازی برای کسب درآمد»، به بازیکنان موفق با توکن‌ها و NFT‌هایی که ارزش پولی واقعی دارند، پاداش می‌دهند.

یکی از محبوب ترین عناوین این سبک، Axie Infinity است که میلیون ها بازیکن را به خود جذب کرده است. همچنین توجه مجرمان سایبری را به خود جلب کرده است.

در مارس ۲۰۲۲، هکرها بیش از ۶۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال را از دفتر کل دیجیتالی که Axie Infinity را تامین می‌کند، سرقت کردند. بازرسان به زودی یک مقصر را شناسایی کردند: گروه لازاروس کره شمالی.

این باند یکی از بزرگترین سرقت های رمزنگاری شده را انجام داده بود. آنها برای شستن ثروت دزدیده شده خود به سرویسی به نام تورنادو کش مراجعه کردند.

کریپتو دزدیده شده توسط هکرهای کره شمالی گفته می شود که برنامه تسلیحات هسته ای این رژیم را تامین مالی کرده است. اعتبار: سیپا از طریق AP Images

تورنادو کش چیزی است که به عنوان “میکسر رمزنگاری” شناخته می شود. این خدمات دارایی های دیجیتال را از کاربران مختلف جمع آوری می کند، آنها را با هم ترکیب می کند و سپس وجوه را بین گیرندگان تعیین شده توزیع می کند.

وایت می گوید: «این به مردم کمک می کند از حریم خصوصی خود محافظت کنند، که در تراکنش های رمزنگاری مهم است. متأسفانه، این امر همچنین به کره شمالی کمک کرد تا با موفقیت پول های دزدیده شده را بشویید.»

فناوری ابداع شده توسط کدنویسان آزادیخواه توسط یکی از اقتدارگراترین رژیم های جهان مورد بهره برداری قرار گرفته بود.

در آگوست ۲۰۲۲، ایالات متحده دولت این سرویس را در لیست سیاه قرار داد. دو بنیانگذار تورنادو کش به پولشویی بیش از یک میلیارد دلار از عواید مجرمانه متهم شدند.

گروه لازاروس یک مورد سرفصل دیگر از پولشویی با فناوری پیشرفته ایجاد کرده بود. اما آنها فقط نوک کوه یخ بودند.

در دوران او تحقیقات وایت متوجه شد که تکنیک های جدید در حال تبدیل شدن به جریان اصلی هستند.

وایت می‌گوید: «من متوجه شدم که فقط مجرمان سایبری نبودند که این پول‌شویی‌های با فناوری پیشرفته کمک می‌کردند. همه انواع مجرمان هستند: فروشندگان مواد مخدر، حلقه های فحشا، حلقه های سوء استفاده جنسی از کودکان. همه آنها پول تولید می کنند و همه آنها باید آن پول را در جایی بشویید – و اغلب این پول در همان قیف ریخته می شود.

در مورد Hushpuppi، او همچنان در ایالات متحده بازداشت است، اما میراث او به عنوان یک تأثیرگذار زنده است.

در یکی از آخرین پست های اینستاگرامی او آمده است: “امیدوارم روزی جوانان بیشتری را تشویق کنم تا در این راه به من بپیوندند.”

پیشرفت های پولشویی نشان می دهد که آرزوی او محقق شده است.

جف وایت در مراسم امسال سخنرانی می کند کنفرانس TNW در ۲۰-۲۱ ژوئن در آمستردام! اگر شما هم می‌خواهید این رویداد را تجربه کنید (و به تیم تحریریه ما سلام کنید!)، ما چیز خاصی برای خوانندگان وفادار خود داریم. در هنگام تسویه حساب از کد TNWXMEDIA استفاده کنید تا ۳۰ درصد تخفیف دریافت کنید پاس کاری، پاس سرمایه گذار یا بسته های راه اندازی (بوت استرپ & افزایش مقیاس).


منبع: https://thenextweb.com/news/geoff-white-lazarus-group-high-tech-money-laundering

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *