وقتی که ویژن پرو را هدست واقعیت مجازی می نامید، اپل از آن متنفر است. به همین دلیل است که آن را “رایانه فضایی” می نامد.

هدست ویژن پرو مورد انتظار اپل جمعه گذشته وارد فروشگاه ها شد و آنچه غول فناوری آن را به عنوان عصر “محاسبات فضایی” تصور می کند، آغاز کرد.

اپل ویژن پرو را محصولی متحول کننده می بیند که همتراز با آیفون پیشگامانه در سال ۲۰۰۷ است، ویژن پرو با هدف بازتعریف تعامل انسان با فناوری، پل زدن بین دنیای فیزیکی و مجازی است. اما، اپل از زمانی که مردم از آن به عنوان هدست واقعیت مجازی یاد می کنند متنفر است و می خواهد مردم آن را یک کامپیوتر فضایی بنامند.

در حالی که تیم کوک، مدیر عامل اپل ابراز هیجان کرد که کاربران “جادو” ویژن پرو را تجربه می کنند، تحلیلگران به دلیل قیمت بالای ۳۵۰۰ دلاری آن، چالش هایی را پیش بینی می کنند.

با پیش‌بینی‌هایی مبنی بر فروش تنها حدود ۱ میلیون دستگاه در سال اول، کارشناسان شباهت‌هایی با شک و تردیدهای اولیه درباره موفقیت آیفون ترسیم می‌کنند که در نهایت به بخشی از زندگی مدرن تبدیل شد.

محاسبات فضایی، اصطلاحی که اپل به واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) ترجیح می دهد، ادغام یکپارچه حوزه فیزیکی و مجازی را توصیف می کند و کاربران را قادر می سازد تا با اشیا و فضاها به طور هماهنگ تعامل داشته باشند.

این فناوری عناصر AR و هوش مصنوعی (AI) را در بر می گیرد و تعامل انسان و رایانه را متحول می کند و به طور بالقوه دستگاه های مختلف را به دستگاه های محاسباتی فضایی تبدیل می کند.

مشاور صنعت، کتی هاکل، که بر روی اپلیکیشن‌های Vision Pro کار می‌کند، معتقد است که این لحظه نشان‌دهنده یک تغییر اساسی است و ادعا می‌کند که محاسبات فضایی نحوه درک و تعامل دستگاه‌ها با جهان را متحول خواهد کرد.

بیش از ۶۰۰ اپلیکیشن، شبکه‌های تلویزیونی، سرویس‌های پخش ویدئو، بازی‌های ویدیویی، ابزارهای آموزشی و برنامه‌های مرتبط با کار مانند زوم، قرار است پس از راه‌اندازی روی هدست در دسترس باشند.

با این حال، نگرانی‌ها در مورد تأثیر منفی بالقوه تجربیات محاسبات فضایی فراگیر وجود دارد، با این نگرانی که کاربران ممکن است واقعیت را بدون هدست متفاوت درک کنند، که به اعتیاد به صفحه نمایش و افزایش انزوا کمک می‌کند.

اپل با هدست Quest خود با سایر غول های فناوری مانند گوگل که روی سرویس کنفرانس ویدئویی سه بعدی کار می کنند و Meta Platforms با رقابت روبرو است. با این حال، مهارت اپل در بازاریابی و وفاداری مصرف کننده، Vision Pro را به عنوان یک پیشرو بالقوه در محاسبات فضایی قرار می دهد.

در حالی که مفهوم محاسبات فضایی دو دهه است که وجود داشته است، ویژن پرو اپل با صفحه نمایش های با وضوح بالا، پخش ویدیوی سه بعدی و کنترل های بصری حرکت دست و چشم خود را متمایز می کند. محاسبات فضایی که به عنوان یک فناوری سازگار با کاربران توصیف می شود و نه برعکس، هدف آن ارائه یک تجربه تعامل طبیعی و یکپارچه است.

تاثیر واقعی و طبیعی بودن محاسبات فضایی، به‌ویژه در سناریوهای اجتماعی، همچنان نامشخص باقی می‌ماند، زیرا کاربران در دنیایی که از طریق این عینک‌های آینده نگریسته می‌شوند، حرکت می‌کنند.

(با ورودی های نمایندگی ها)


منبع: https://www.firstpost.com/tech/apple-hates-it-when-you-call-the-vision-pro-a-vr-headset-heres-why-it-calls-it-a-spatial-computer-13690482.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *